Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
dziwne zjawisko i koniec jazdy
Autor Wiadomość
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2009, 15:02   

Dzisiaj zmieniłem alternator na drugi, po wymianie nadal brak ładowania :( ... wyciągalismy wszystkie bezpieczniki po kolei bo być może coś robiło zwarcie. Niestety nadal było to samo... po podłączeniu komputera - brak jakichkolwiek błędów !! .. i teraz zgłupiałem...czy aby nie trzeba jednak poszukać gdzieś na złączach jakiejś korozji czy nalotu, a może przerwy w obwodzie ??...czy ktoś ma jakiś pomysł od czego zacząć?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-05-2009, 15:07   

daj znać na gg bo mam pomysł
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2009, 19:27   

ufff....jest ładowanie !!! 14,05 V ... musiałem po prostu przejechac parę kilometrów żeby komutator i czczotki się oczyściły z nalotu (tak myślę) ,.. widocznie alternator nie był długo używany i nie było styku mięszy szczotkami a komutatorem...teraz zabieram się za rozbieranie uszkodzonego...ciekawe, co było przyczyną...szczotki już mam nowe do wymiany na wszelki wypadek....dzięki chłopaki za wskazówki

[ Dodano: 28-05-2009, 20:30 ]
Rozebrałem uszkodzony...powodem awarii był koniec jednej ze szczotek...a poza tym to widac było, ze ktoś już tam paluchy wsadzał i wymienił jedną szczotke zamiast dwóch...na wirniku komutator leciutko wypalony (widać zagłębienie) od strony zużytej szczotki...nie wiem, czy jest sens reanimować..na razie się wstrzymam...w razie czego to pójdzie na częsci
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 10-11-2009, 10:30   

Nie wiem dlaczego,ale to normalne w naszym układzie że jedna szczotka szybciej się kończy.Teraz właśnie przerabiam ten temat z alternatorem,wydłużyliśmy szczotki i zaczął dawać 15,5V przewody od alternatora były aż stopione w jeden.A szczotki miałem oryginalne.
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 26-03-2010, 19:05   

Więc dzisiaj mnie też to dopadło. Ostatnio często rozładowywał się akumulator ( kupiony na jesieni ) co mnie aż tak bardzo nie dziwiło ze względu na tego roczne mrozy. Ale dzisiaj po kilkuset metrach jazdy zapaliła się kontrolka ładowania i co dziwne to równocześnie od oleju. Miałem do przejechania ze trzy kilometry więc myślałem że dam radę wrócić nim do dom. Niestety wracałem tramwajem, a po aku do ładowania pojechałem drugim. Jutro go zabiorę i jak nie będzie padać to spróbuję wyjąc alternator. Jako że brak garażu, będę zmuszony kombinować pod blokiem na parkingu.

[ Dodano: 27-03-2010, 11:07 ]
Jednak po zajrzeniu pod samochód pojechałem do elekromechanika na Targową w W-wie. Tam jednak nie podjęli się wyjęcia alternatora ze względu na trudności. W innym powiedzieli że wyjmą od 200 w górę. Oczywiście jeszcze dojdzie koszt naprawy alternatora.
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2010, 21:59   

tadek-l, to zapraszam do serwisu Grafix do jackie'go w B-stoku.....tam za połowę ceny wymienili mi alternator na drugi (miałem ten drugi)....a jesli chcesz z pewnej ręki działający to napisz do slawa z forum, na pewno Ci pomoże .... a jak już będziesz miał wyciągnięty z auta swój uszkodzony to w okolicach wa-wy jest firma, gdzie znajdziesz komplet potrzebny do regeneracji starego za bardzo przyzwoite pieniążki, a rozebrać to cudo jest na prwadę łatwo, ja sam zregenerowałem swój i mam w zapasie gdyby sytuacja się znów pojawiła...powodzenia życzę

[ Dodano: 29-03-2010, 22:02 ]
chociaz w Twoim przypadku, a własciwie w przypadku silnika 12V jest zdecydowanie więcej roboty, więcej elementów do demontażu o czym z resztą powiedziano mi w serwisie takze trzeba to wziąć pod uwagę
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 30-03-2010, 05:48   

Byłem przy demontażu alternatora i rzeczywiście prawie pół auta rozebrali, aby go wydostać. Samo urządzenie na wymianę za 300 na Targowej ( ze względu na czas, bo blokowałem im podnośnik ), ale zauważyłem wycieki na uszczelniaczach, więc doszło chłopakom trochę roboty, a mnie będzie lżej o kolejne parę złociszy.
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.