Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Po wyważeniu kół odczucie ściągania na lewo
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 31-03-2010, 21:05   Po wyważeniu kół odczucie ściągania na lewo

Z racji sezonu letniego postanowiłam zmienić koła na letnie. Mam dwa komplety kół więc wystarczyło tylko przełożyć kółka. Po założeniu letnich samochód wyraźnie ściągało na prawą stronę. Więc koła zostały wyważone u wulkanizatora. Podobnież na oponach letnich które są na alufelgach stwierdzono nie dowagę 20 gram. I tutaj właściwie zaczyna się moje pytanie.
Po wyjechaniu na drogę mam wrażenie jakby Carismę ściągało na lewą stronę. Ale nie czały czas lecz tylko chwilami np. gdy po wyjechaniu z koleiny lub wyboju ew. dziury, czuć na kole kierownicy ściąganie w lewą stronę. Dodam jeszcze że gdy nie czuć ściągania to odnoszę dziwne wrażenie jakby Carisma zostawiała cztery ślady. Tak jakby ściągało tylnią oś.
Opony na osiach mają ten sam bieżnik i są tego samego producenta jak i modelu. Na kołach zimowych tego ściągania nie było czuć. Dodam że opony letnie i zimowe mam praktycznie w tym samym rozmiarze, czyli : 185/70 R14 lub 15.
Wiem że autko ma luzy w zawieszeniu. Ale to chyba nie powód aby raz ściągało samochód a raz nie ?
Może to moje subiektywne odczucie :roll: ? A winą że ściąga samochód trzeba obarczyć koleiny oraz alufelgi ?
Jakieś porady ? Czy przez montaż odważników na alufelgach możliwe jest odczucie zostawiania czterech śladów ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-03-2010, 21:13   

Olivia napisał/a:
Wiem że autko ma luzy w zawieszeniu. Ale to chyba nie powód aby raz ściągało samochód a raz nie ?
To czesciowo wyjasnia sprawe, dopoki nie zlikwidujesz luzów w zawieszeniu zapomnij o odczuciach i tym ze auto sciaga, bo kazde Twoje działanie bedzie prowadzić do jednego - czyli do nikąd, jak doprowadzisz zawieszenie do wymaganego stanu, bedzie zrobiona geometria, wtedy bedzie mozna sie zastanawiac nad dalszymi losami.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2010, 21:15   Re: Po wyważeniu kół odczucie ściągania na lewo

Olivia napisał/a:

Wiem że autko ma luzy w zawieszeniu. Ale to chyba nie powód aby raz ściągało samochód a raz nie ?

no wlasnie powod ... i prawdopodobnie odpowiedz na Twoje pytanie.

w nastepnej kolejnosci (tzn po zniwelowaniu wszelakich luzow w zawieszeniu) zrobilbym tak:
1. wywazyl opony raz jeszcze u innego - dobrego - oponiarza
2. ustawilbym zbieznosc a najlepiej pelna geometrie
3. sprawdzil stan amortyzatorow
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 31-03-2010, 21:28   

no jeszcze dużo zależy osstanu opon bo przecież każda opona ma swoje opory toczenia i anwet jeśli wystkie są takie same to zawsze któraś może być więcej lub mniej zużyta i wtedy również może ściagać autko ale tak jak koledzy napisali podstawowa rzecz Olivia, to zrobic zawieszenie.
 
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-03-2010, 21:32   

Powodem ściągania może też być nierówne ciśnienie w którejś z opon, lub nierówna wysokośc bieżnika na jednej osi.Jak koła by były nie wyważone to drżała by kierownica.
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2010, 21:38   

fakt ... powodem moga byc najprostrze przyczyny ... to jeszcze zapytam ... czy opony letnie zalozylas w te same miejsce z ktorych zdjelas jesienia?
tzn ... czy opona przed.nia lewa trafila ponownie na lewy przod ... itd wszystkie 4?
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 31-03-2010, 21:58   

Tym samochodem jeżdżę już trzeci rok na tych samych oponach w systemie lato - zima. I nie miałam takiego problemu.
Tak, opony z uwagi na zużycie bieżnika są montowane co roku tak samo. Czyli lepsze Goodyery na przód, natomiast gorsze technicznie Savy na tył.
Nawet sprawdzałam czy po ponownej wizycie u wulkanizatora przez przypadek nie pomylili kół, czyli zrobili na jednej osi miks typu : lewa - Goodjerka a prawa Sawa. Ale niestety tak się nie stało.
Ciśnienie sprawdziłam od razu gdy zaczeło uciekać mi na lewą stronę. Najpierw na kompresorze na stacji a potem u jeszcze jednego wulkanizatora w drodze do domu. Jest tak jak powinno być. Przód 2,1, tył : 1,9.
Ale czy zużyte zawieszenie odezwałoby się akurat w momencie kiedy wyważyłam koła ? Według mnie trochę to dziwne.
Na zimowych auto hamuje normalnie, tzn. nie ściąga. Po wyważeniu letnich jest tak samo.
Faktycznie wulkanizator mówił mi że wyważanie nic nie da skoro nie czuć drgań na kierownicy. Stwierdził że opony się odkształciły lub są już stare. Natomiast i tak je wyważyłam. Efekt : nie ściąga na prawo. Natomiast czasami czuć jakby auto ściągało w lewo.

Teraz tak nad tym myślę. Może to tylko moje subiektywne odczucie ? Już sama nie wiem.
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-03-2010, 22:03   

Olivia, opony na jakich jezdzisz i asfalt na ktorym jezdzisz ma wiele ze soba wspolnego, opony zimowe sa miekksze od letnich i inaczej beda sie zachowywac niz letnie, wiesz jaki rocznik masz letnich opon :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 31-03-2010, 22:17   

sprawdź czy czasami opony odwrotnie nie założyli jak są kierunkowe
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 31-03-2010, 22:21   

Goodyery mają pięć latek.
A Savy, tak Savy to o nich mogłabym jakąś rozprawkę napisać. Model to Rapid lub coś takiego. Jedna ma sześć latek a druga więcej. Ale to ten sam model. Sama jak na to patrzyłam było to dla mnie dziwne. Kiedyś nawet mój znajomy wulkanizator nie mógł wyjść z podziwu jak długo Sava musiała produkować ten model.
Ogólnie opony nie są młode. Efekt starczy już mają. Do tego doliczyć trzeba moje jeżdżenie. Głównie po mieście i dzienne przebiegi rzędu 5 - 15 km po zakupy i na uczelnie.
Według mnie gdybym kupiła nowsze lub nowe byłoby o niebo lepiej i myślę że efektu ściągania by nie było.
Ale tak jak piszę. Wcześniej ściągało na prawo, lekko. Po wymianie lewego kompletnego wahacza nastąpiła wymiana na koła zimowe i efekt ściągania zniknął. Teraz założyłam letnie. I znów ściąganie w prawo. Więc postanowiłam wyważyć. I teraz od czasu do czasu ściąga w ... lewo.
Co do zawieszenia. Z przody kwalfikują się drążki stabilizatora do wymiany, osłona przegubu wewnętrznego, gumy stabilizatora.

A tak już na marginesie. Po czym poznać że przekładnia kierownicy powinna zaliczyć regenerację ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-03-2010, 22:35   

Olivia napisał/a:
Po czym poznać że przekładnia kierownicy powinna zaliczyć regenerację ?
Widoczne wycieki/pocenie się, luzy/stuki, wycie/jeczenie/głośna praca, całkowity brak wspomagania przy założeniu, że pompa wspomagania pracuje prawidłowo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 01-04-2010, 09:11   

Czyli ściąganie to raczej nie wina pompy wspomagania.
Czy możliwe jest że przez złe wyważenie kół auto "idzie" bokiem ?
Dzięki
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-04-2010, 09:24   

Prędzej za to winiłbym opony
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2010, 10:02   

Powiadają, że lepszy opony w przypadku przednionapędówek powinny być z Tyłu :P
Noi opony też nie są najmłodsze i przydałaby się im wymiana. Guma robi się taka jak z między pośladków i uważaj, żeby Ci nie strzeliły czy coś :P
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 01-04-2010, 13:03   

Poprosiłam mojego mężczyznę aby mi kupił nowe oponki. Mam nadzieję że to pomoże.

Właśnie się pytałam i wulkanizatora i moją drugą połówkę. Oboje twierdzą że jeżeli silnik jest z przodu, skrzynia biegów i napęd - co powoduje dociążenie przedniej osi - to lepsze gumy powinny być z przodu. A mój chłopak powiedział na podsumowanie coś w ten deseń : "tak czy siak przy rozerwaniu opony nie opanowałabyś samochodu, więc ... nie zabieraj dzieci ze sobą na przejażdżkę". Prawda że jest opiekuńczy :axe: ?

Dziękuje za odpowiedzi wszystkim. Pa pa 8)
_________________
Niebiańska robota
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.