 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E52A 1.8] Wymiana tylnich amortyzatorów |
Autor |
Wiadomość |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 02-04-2010, 07:32 [E52A 1.8] Wymiana tylnich amortyzatorów
|
|
|
Witam
Panowie proszę o podpowiedź, gdyż zamierzam po swiętach wymienić amortyzatory z tyłu i mam takie pytanko: jak sie zabrać do tego w przypadku sedana, bo wiem że w hatchback'u to wystarczy z tyłu w bagażniku zdjąść zaślepkę i jest dostęp do śruby mocującej amortyzator, natomiast nie wiem jak to jest w sedanie bo jak zaglądałem do bagażnika to nie ma tam żadnego dostępu do tej śruby i tak się domyśalm że pewnie muszę śprawdzić dostęp w kabinie dokładnie z tyłu jak jest oparcie siedzeń i proszę o radę czy dobrze myśle i jak się do tego zabrać co trzeba zdemontować (bo tak mi się wydaje że muszę zdjąśc ten kawałem oparcia które jest na stałe i chyba półkę z głośnikami ale tego nie jestem pewien). ogólnie proszę o pomoc i poradę jak się do tego zabrać, co zdemontować i jakie niespodzianki mogą mnie czekać przy wymianie amortyzatorów, bo chcę to sam zrobić. Dziękuję za podpowiedzi i życzę wszystkim MITSUMANIAKOM ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT I OCZYWIŚCIE BEZAWARYJNOŚCI NASZYCH DIAMENTÓW! |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 02-04-2010, 09:45
|
|
|
a więc po kolei:
1. lewarek - ściągasz tylne koło i odkręcasz śrube mocującą amor do zwrotnicy tylnej - on będzie jeszcze trzymał się na tulejce więc wykręć tylko śrubkę,
2. otwierasz tylne drzwi i ściągasz tylną dolną kanape - na jej przedzie są dwie plastikowe rączki do pociągnięcia żeby kanapa wyskoczyła z zatrzasków,
3. po ściągnięciu kanapay odkręcasz śrubkę która mocuje boczek tylnej kanapy - klucz 14
4. wyciągasz boczek i ściągasz gumowe więczko od amorka - 2ie nakrętki są pod spodem - klucz 14
5. Po odkręceniu nakretek wracasz do zwrotnicy i powoli lub energicznie wypychasz amorek do wewnątrz, wyskakuje z tulei i juz jest Twój
Co do wymiany juz samego amorka, to musisz mieć ściągacze do spręzyn.
Ściągaczami ściągasz spręzyne aż amorek się poluzuje
Wkładasz go w imadło jeżeli masz i odkręcasz srubke na górze - jak masz klucz pneumatyczny to dobrze jak nie, to przed ściągnięciem sprężyny lekko poluzuj śrubke.
Dobrze by było jakbyć przed demontarzem amorka, zobaczył jak są ustawione trzpienie mocowania amora w stosunku do otworu na dole, tak zebyś potem nie musiał na siłe celować i ustawiać go na aucie jak się okarze że po przykręceniu górnych nakretek otwór na dole jest źle ustawiony.
AHA- bardzo istotne zapamiętaj (bo ja nie pamiętam juz) czy kołnież od amora wysuniety jest blizej zwrotnicy czy odwrotnie, ale wydaje mi sie ze do zwrotnicy przychodzi bardziej wystająca część tulejki w amorku.
Teraz jak juz ściągnełeś sprężynke, odkręciłeś amor, wymieniłeś, skręciłeś - rozsunełeś ściągacz i spręzyna ładnie się ułożyła to można zakłądać do auta i tą samą czynnośc z drugiej strony.
Jakbyś coś nie wiedział albo napotkał przeciwności to mój numer jest nad avatarem - dzwoń jak coś |
|
|
|
 |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 02-04-2010, 11:47
|
|
|
Wielkie dzięki frog83 bardzo mi pomogłeś i rozjaśniłeś sprawę, jak będę mial jakieś wątpliwości to na pewno skontaktuję się z Tobą. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|