Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Chooper
03-04-2010, 09:07
[Cari 1.6] PROBLEM Z WRZUCENIEM 5 BIEGU
Autor Wiadomość
nerpo 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-04-2010, 20:07   [Cari 1.6] PROBLEM Z WRZUCENIEM 5 BIEGU

Pozdrawiam. Po 7 latach użytkowania carismy pojawił się pierwszy problem. Wrzucenie piątego biegu często kończy się na trójce. Rok temu wymieniałem te francuskie tuleki. Przejechałem niewiele, może z 6000 km. Czy może to być problem ze skrzynią biegów, czy jedynie wymiana tulejek. Zacznę oczywiście od tych tulejek, ale wszytki biegi wchodzą super, jedynie wrzucenie piątki kończy się trójką, nie zawsze , ale od tygodnia zdecydowanie za często.
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2010, 20:45   

A sprzęgło w jakim masz stanie ??
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-04-2010, 21:00   

probleg z 5 biegiem to albo niewłaściwy olej lub nie wymieniony na czas czyli co 150k km
 
 
 
nerpo 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-04-2010, 23:39   

Dzięki za zainteresowanie. Sprzęgło jest w porządku, nie wydaje żadnych mruczeń, bulgotania. Rzeczywiście olej był wymieniany z 5 lat temu, ale mój przebieg roczny jest niewielki, około 10 000. A może te tulejki były słabej jakości. Na allegro są jakieś tuleki chromowane, odporne na rdzę. Bieg 5 wkładam i nagle wycie, skaczą obroty, a to trójka. Po świiętach wymienię tuleki, rok temu było podobnie, choć rzadziej ta trójka wchodziła zamiast 5. Czytam forum i Internet i jest dużo o biegu 1 i wstecznym, nawet na forum volvo s 40. NIe znalazłem nic na mój problem, czyli wchodzenie 3 zamiast 5. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Carisma to super samochód, po tylu latach pierwszy probem, mam nadzieję, że to tylo te francuskie tulejki. Jeżeli tak wygląda reszta francuskiej motoryzacji, to sie nie dziwię, że aut F podobnie nie kupi nawet 50 procent użytkownaików, natomiast carismy na oceny aut nie kupi zaledwie 8 procent.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-04-2010, 23:51   

tulejki psuja sie tylko w volvo i carismie
w renaultach nie wy stepuje ten problem.

Co do francuziej motoryzacji to bez przesady najwięcej problemów mają z nią ci co nigdy nimi nie jeździli.

co do tulejek czy wymieniony został komplet ??
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2010, 00:01   

I wymień też olej na wszelki wypadek ;) może i dużych przebiegów nie robisz ale jak wszystko, po jakimś czasie traci swoje właściwości do smarowania etc. :)
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-04-2010, 00:04   

co do oleju tranself trx specjalnie został stworzony do skrzyni renault (inne sie nie nadają)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-04-2010, 00:19   

pawelsonx napisał/a:
tulejki psuja sie tylko w volvo i carismie
w renaultach nie wy stepuje ten problem.
ciekawe, gdybym nie miał i nie jeżdził Renatą to bym o tym nie wiedział, tulejki rzecz normalna wycieraja sie, w swojej renacie prócz tulejek wymieniałem jeszcze taką dźwigienkę, tu akurat przykład z Carismy, ale w Renacie byla podobna:


Za pierwszym razem wymieniłem same tulejki i długo nie pojezdzilem bo moze pół roku, byly po tym problemy z wbiciem 5-tego biegu, potem wymieniłem jeszcze raz tulejki i dałem nową dźwigienke, o problemie z nieprecyzyjnie działającymi biegami zapomniałem, dlatego stawiam na problem tulejek i tej dźwigienki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2010, 00:24   

Mi przychodzi do głowy jeszcze inna rzecz, lecz niech koledzy mnie poprawią jeśli się mylę, mam na myśli cięgna. Czy mogły się wyciągnąć lub haczyć ??
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
nerpo 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2010, 00:27   

Wymieniałem w ASO Mitsubishi w Lublinie, u pana Seweryna, który był anawet polecany na forum lubelskim. Czy całość była wymieniana, trudno mi określić. Mam znajomego mechanika, który stwierdził, że tulejki są w porządku. Pojadę do ASO i zobaczymy. Nie miałem francuskiego samochodu, ale.. Doświadczenie dwóch kolegów z pracy w przypadku lagun nie odbiega od opinii na ciekawej stronie autocentru. Na przykład laguna 2001 - 2007 na 365 ocen ponownie by auto nie kupiłło 30%. W przypadku innych aut francuskich, z wyjątekiem renault safrane ten procent niezadowolonych jest znaczny. Oczywiście, liczy się dbałośc o samochód, ale...konstukcja też ma swoje znaczenie. czytam fora różnyc aut i stąd ta opinia. Dodam, że nie jestem uprzedzony do francuzów. To jedynie moja analiza prasy motoryzacyjnej, Internetu. Warto zajrzeć, wystaczy wpisać w google, na przykład: ocena carisma

[ Dodano: 03-04-2010, 00:34 ]
Dzięki robertdg, ta dżwigienka mnie niepokoi. Może to być dobry trop.Muliline 1000 na allegro sprzedaje te te tulejki. I tu pytaniem czy razem z tą dźwigienką? Tego nie mogę się dopatrzeć.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-04-2010, 00:35   

sprawdź poziom oleju
posprawdzaj tulejki podkreślone na czerwono niektóre sa pod samochodem a niektóre przy lewarku mechanicy przeważnie sprawdzają te przy skrzyni i te co łącza lewarek z wybierakiem zapominając ze w mechanizmie lewarka również potrafia sie zużyć
 
 
 
nerpo 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2010, 01:05   

Dzięki, pawelsonx!. Pierwszy raz jestem na forum, choć często je czytywałem. Opinia o forum mitsubishi w moim przypadku się potwierdziała, natychmiastowa pomoc, zainteresowanie.
Rysunek przydatny, rady z olejem do skrzni i ta dźwigienka, wszystko sprawdzamy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-04-2010, 01:05   

nerpo, trzymaj http://moto.allegro.pl/it...ka_skrzyni.html
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2010, 01:08   

carismax napisał/a:
mam na myśli cięgna

Cięgna występują w skrzyniach od GDI z tego co mi wiadomo :)
 
 
 
nerpo 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2010, 01:12   

Nieźle, robertdg, wszystkim dziękuję. Naprawdę, jestem w szoku. Pomoc szybsza niż odsiecz Gromu.
Skonsultuję się jeszcze z mechanikiem z ASO. Ważne, że jest namiar na tę część. Takiej akcji się nie spodziewałem i wysłałem do muitline 1000 zapytanie ze zdjęcie.
Galant, robertdg, jest piękny i tyle. Powiem, że ten model galanta uważam za kwintesencję mitsubishi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.