Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza K&N
Autor Wiadomość
Masonex 
Nowy Forumowicz

Auto: OutlanderII 2007; Mondeo 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2010, 23:21   Filtr powietrza K&N

Witam,
Czy ktoś takowego K&N używa?
Miałem taki kiedyś w Hondzie Civic i byłem bardzo zadowolony. Subiektywnie stwierdzam - bo pomiarów nie robiłem - że samochód po zmianie na K&N jest taki bardziej żwawy. Szczególnie szybciej mi się wkręcał na wysokie obroty (no ale Civic oczywiscie benzyna na przy 7 300 dopiero miał odcięcie).
Dla niezaznajomionych taki link z opiec z czym to się je i dlaczego
http://www.allegro.pl/ite...der_lancer.html
pozdro
Mason-ex
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 30-03-2010, 23:25   

to chyba będzie najgłupsze wydane 250 zł w Twoim życiu szczególnie jak masz traktora od VW.
Filtr nie zmieni zupełnie nic bo to nie vtec a pedek i ważne żeby on był czysty tylko .
Pzdr
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
Masonex 
Nowy Forumowicz

Auto: OutlanderII 2007; Mondeo 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2010, 23:30   

Steff napisał/a:
to chyba będzie najgłupsze wydane 250 zł w Twoim życiu szczególnie jak masz traktora od VW.


Niedoceniasz mnie - zdarzają mi się ciekawe wydatki ;)

Cytat:
Filtr nie zmieni zupełnie nic bo to nie vtec a pedek i ważne żeby on był czysty tylko .
Pzdr


Dzieki za merytoryczna opinie - zastanawialem sie jak to w takim silniku może pomóc. No ale po tak stanowczej odpowiedzi..... przestanę ;)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 30-03-2010, 23:57   

Steff napisał/a:
Filtr nie zmieni zupełnie nic bo to nie vtec a pedek i ważne żeby on był czysty tylko .


Hardcorowo ale na temat :D
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Masonex 
Nowy Forumowicz

Auto: OutlanderII 2007; Mondeo 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2010, 00:01   

Czyba zey do sprawy od strony kosztowej podejsc, bo filtr jest "dożywotni"
Ile kosztuje ten oryginalny? Mitsu00 wspominales cos o 200 PLN?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 31-03-2010, 00:07   

Masonex napisał/a:
Czyba zey do sprawy od strony kosztowej podejsc, bo filtr jest "dożywotni"
Ile kosztuje ten oryginalny? Mitsu00 wspominales cos o 200 PLN?


Spojz na sprawę od takiej strony: kupujesz dozywotni filtr K&N i nie zyskujesz nic poza ewentualnym ryzykiem zassania smaru do silnika. Efektu przyrostu mocy poza moze bardziej basowym pomrukiem, nie bedzie. Do tego jest mapa :D Dizel potrzebuje czystego filtra powietrza do prawidłowej i bezproblemowej pracy wiec kupujesz "worek" filtrów angielskiego Blue Printa który ci poleciłem za grosze, i wymieniasz je powiedzmy co 10 tys km, co wyjdzie cie o wiele taniej niz kupowanie ori w ASO za fortune. jakosć BLue Printów jest taka sama jak ori. Ja tak robię i czarnuch śmiga bezproblemowo... :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 31-03-2010, 10:39   

a potrzebny jest w traktorze wodóle filtr ?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 31-03-2010, 11:44   

13zbyszek13 napisał/a:
a potrzebny jest w traktorze wodóle filtr ?
W zasadzie to można i reklamówkę z dziurkami zalożyc, coby muchy i ważki zatrzymywało :twisted: Resztę tarpano-czołg przetrawi :mrgreen:

P.S. W zasyfiałym filtrze powietrza w brudasie Masonex-a znalazłem 2 ważki i 3 osy :twisted:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Masonex 
Nowy Forumowicz

Auto: OutlanderII 2007; Mondeo 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2010, 14:07   

mitsu00 napisał/a:
P.S. W zasyfiałym filtrze powietrza w brudasie Masonex-a znalazłem 2 ważki i 3 osy

Ważka taka wypasiona była ze wyglądała na szczura ze skrzydlami;) nietoperza?;) A moze to byl toperz jednak;)
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 01-04-2010, 09:29   

ja bym zostawił pusty wlot
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 03-04-2010, 13:45   

ja latam na k&N - z czysto praktycznej przyczyny.... raz kupiony i zero wydatków. miałem w poprzednim aucie, teraz w outku i jestem zadowolony - co 5 tyś myje go i nasączam- i problem z głowy a kaska w kieszonce... przyrostu mocy nie odczułem....
Cytat:
nie zyskujesz nic poza ewentualnym ryzykiem zassania smaru do silnika


poczytaj a później pierdoły pisz.... używam od 6 lat k&n w autach i motocyklach i doloty ukł. ssących mam czyściutkie -
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-04-2010, 14:04   

jmgmotocykle napisał/a:
poczytaj a później pierdoły pisz.... używam od 6 lat k&n w autach i motocyklach i doloty ukł. ssących mam czyściutkie -


Nie piszę pierdół bo właśnie to co przytoczylem przeczytałem w necie.... A że tobie się dobrze sprawuje to tylko pogratulować, co nie zmienia faktu że ryzyko zassania środka do dolotu/silnika istnieje..... Wlaśnie takie ostrzeżenia wyczytałem. Ja tam wolę kupować nowe filtry powietrza Blue Print-a za 35 zł/szt. i wymieniać je co 5 tys. I też wyjdę na tym do przodu niż płacić 200 zeta za oryginał. Jakość wykonania identyczna.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 03-04-2010, 15:47   

tak - zassać może , ale... przez każdy filtr!!!! nie jest przyczyną bawełniany filtr powietrza . co do tego :
Cytat:
zassania smaru do silnika
to chodzi o nadgorliwych uzytkowników k&n dla których zalecane "nasączanie" oznacza nalanie tego specjalnego oleju az bedzie kapało :doubt: - zresztą nie ma to wpływu na elementy silnika bo jest olejem który wpadnie z zassanym powietrzem to komory spalania i sie spali w pierwszych sekundach pracy silnika...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 03-04-2010, 21:12   

[img][/img]
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-11-2012, 20:33   

jmgmotocykle napisał/a:
tak - zassać może , ale... przez każdy filtr!!!! nie jest przyczyną bawełniany filtr powietrza . co do tego :
Cytat:
zassania smaru do silnika
to chodzi o nadgorliwych uzytkowników k&n dla których zalecane "nasączanie" oznacza nalanie tego specjalnego oleju az bedzie kapało :doubt: - zresztą nie ma to wpływu na elementy silnika bo jest olejem który wpadnie z zassanym powietrzem to komory spalania i sie spali w pierwszych sekundach pracy silnika...
Też mam K&Ny we wszystkich naszych gratach, motkach, quadzie, Navarze i Outku, raz kupiony i z czachy, oczywiście w komplecie zestaw do czyszczenia i nasączania.
Olej w tej ilości nie jest żadnym problemem dla silnika, dużo więcej dostaje się przez odmę, akurat dziś wymieniałem filtr paliwa więc demontowałem całą tę rurę i wiem co piszę.
Gdzieś kiedyś wyczytałem aby nie nawilżać olejem zbyt wiele gdyż może to być jakiś problem dla przepływomierza, ale to ostrzeżenie dla tych którzy chcieliby przedobrzyć z olejeniem filtra
Poprawy osiągów nie ma, przynajmniej ja nie odczuwam, ale filtry tak się syfią, że na pewno warto zainwestować w K&N. Filtry powietrza według mnie należałoby wymieniać co max 10 kkm, Mitsu zaleca co 40 kkm ale jak zobaczyłem jak wygląda fabryczny na pierwszym przeglądzie 20 kkm to się złapałem za głowę i zainwestowałem w K&N'a

Po przebiegu filtra 15 kkm byl w środku taki syf że musiałem 3 razy traktować cleanerem i płukać oczywiście najpierw pędzlem grubsze kawałki ( a czego tam nie było :) )
Cleaner natryskuje się na stronę silnikową (mniej zabrudzoną ), czeka 10 min i płucze od mniej zabrudzonej strony silnym strumieniem bieżącej letniej wody. Ja procedurę powtarzałem 3 razy aż stwierdziłem że jest czysty, chociaż praktycznie po drugim razie był prawie OK. Patrząc na stan filtra myślę, że warto to robić częściej niż 10 kkm, wydaje mi się że można zajrzeć do filtra co 5 kkm
Dzisiaj popołudniu nasączę olejem, gdyż wkład suszy się od wczoraj wieczór w temperaturze pokojowej.
W międzyczasie podmaluje sobie pas gdyż drgająca trąba dolotowa pięknie wytarła lakier i ocynk i pojawiła się tam piękna ruda. Rudę oczyściłem, potraktowałem odrdzewiaczem Fosolem, na to pójdzie cynk spray, i na pewno dam tam jakąś przekładkę oraz zastosuję coś innego zamiast tych plastikowych kołków bo nie trzymają badziewia
Z trąba też chcę coś zrobić bo trytytkowo nie wygląda jakoś najprofesjonalniej, nawiasem mówiąc ten dolot to również mega shit made in Mitsu
Trąba jest z PP, myślałem o jej klejeniu albo spawaniu ale najpierw spróbuje zastosować cienkie samoprzylepne uszczelki, albo i wywalę cały ten hałasujący badziew i dam inny dolot
Kontynuując...wkład natryśnięty olejem od strony wlotowej jeden raz, odczekane 10 min potem poprawienie jasnych miejsc, po 10 min spryskałem tez od strony wylotowej wszystkie jasne miejsca, zalecam spryskiwanie tak jak przy malowaniu nie raz a dużo ale kilka razy delikatnie

INSTRUKCJA MYCIA FILTRA POWIETRZA K&N polskiego importera:

1. Czyszczenie wstępne
Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a
następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.
2. Środek czyszczący w sprayu
Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min.
3. Spłukiwanie
Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze
spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory
filtra.
4. Wskazówki dotyczące suszenia
Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć
nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.
NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM
NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA
NIE UŻYWAĆ SUSZAREK
5. Nasączanie olejem
Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra
powietrza. Każdą z fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć
olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.
6. Nasączanie olejem z butelki
Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.
7. Wskazówki dotyczące nasączania olejem
Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy
używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i
zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony
barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i
nadal będzie filtrować powietrze.
NIGDY NIE UŻYWAĆ INNEGO OLEJU NIŻ OLEJ K&N !
8. Powtórny montaż.
Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w
obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski,
nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcją.
9. Nie wyrzucać !!!
Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się,
że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.
NIE CZYŚCIĆ PARĄ !
NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW !
NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJNICE !
NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI !
Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i
pokrywy !
Nr ref zestawu do konserwacji filtra to 99-5000EU

Nr filtra dla Outlander II: 33-2392, orientacyjna cena 220-250zł
_________________
4x4 ForEver
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.