Przesunięty przez: Gene 09-09-2009, 16:43 |
[2.5 TD] pęknięta rama |
Autor |
Wiadomość |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-03-2010, 12:31
|
|
|
jawaldek a mógł byś podać nazwę tego warsztatu albo jakiś precyzyjniejszy namiar , bo morduję google i jedyne co znalazłem to
Auto Fukowski
ul. Pułku 4. Ułanów 1
05-502 Gołków koło Piaseczna
lub
AUTO-GAZ P.P.H.U. Jacek Gołębiowski. Gołków ul. Łąkowa 15a |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 01-04-2010, 08:35
|
|
|
proszę o rade
czy stosowanie do środka ramy środka na rdze "CORTANIN F" to dobry pomysł ?
oczywiście wcześniej wydmuchana rama z luźnych kawałków rdzy i piachu potem Cortanin F i środek do konserwacji profili zamkniętych co powiecie na ten temat ? |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 01-04-2010, 23:05
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | proszę o rade
czy stosowanie do środka ramy środka na rdze "CORTANIN F" to dobry pomysł ?
oczywiście wcześniej wydmuchana rama z luźnych kawałków rdzy i piachu potem Cortanin F i środek do konserwacji profili zamkniętych co powiecie na ten temat ? |
Ten środek jest trochę wiekowy...popytaj w sklepach z lakierami. Na pewno coś Ci zaproponują nowszego(RSTOP, BRUNOX-jeżeli dobrze pamiętam nazwy, ten drugi jest lepszy bo bardziej wydajny...rozcieńcza się go wodą).
Cortanin swego czasu był dostępny chyba wodny i robił z rudą to co trzeba. Pod wpływem działania tego środka robiła się powłoka podobna do szklanej, później gdzieś go jednak wcięło., a ten dostępny to już nie to samo
Po odrdzewiaczu proponowałbym podkład antykorozyjny(trochę drogi), na zewnętrzna stronę konserwacja a do środka tak jak piszesz coś do konserwacji profili zamkniętych. Konserwacja
APP ładnie sie trzyma...polecam. |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 02-04-2010, 15:58
|
|
|
1405 napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: | proszę o rade
czy stosowanie do środka ramy środka na rdze "CORTANIN F" to dobry pomysł ?
oczywiście wcześniej wydmuchana rama z luźnych kawałków rdzy i piachu potem Cortanin F i środek do konserwacji profili zamkniętych co powiecie na ten temat ? |
Ten środek jest trochę wiekowy...popytaj w sklepach z lakierami. Na pewno coś Ci zaproponują nowszego(RSTOP, BRUNOX-jeżeli dobrze pamiętam nazwy, ten drugi jest lepszy bo bardziej wydajny...rozcieńcza się go wodą).
Cortanin swego czasu był dostępny chyba wodny i robił z rudą to co trzeba. Pod wpływem działania tego środka robiła się powłoka podobna do szklanej, później gdzieś go jednak wcięło., a ten dostępny to już nie to samo
Po odrdzewiaczu proponowałbym podkład antykorozyjny(trochę drogi), na zewnętrzna stronę konserwacja a do środka tak jak piszesz coś do konserwacji profili zamkniętych. Konserwacja
APP ładnie sie trzyma...polecam. |
byłem u lakiernika to mi zaśpiewał za buteleczke 250 ml. prawie 80 zł (specilany nitrocelulozowy środek na rdze) a kolejny to ten cortanin f i nic więcej nie mówił więc dla tego pytam bo nie tac mnie na ten środek a cortanic f kosztuje za 500 ml 9 zł więc się opłaca to bardziej . ale o skuteczności tamtego nie wiem. nazwy nie chciał powiedzieć |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 03-04-2010, 22:49
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: |
byłem u lakiernika to mi zaśpiewał za buteleczke 250 ml. prawie 80 zł (specilany nitrocelulozowy środek na rdze) a kolejny to ten cortanin f i nic więcej nie mówił więc dla tego pytam bo nie tac mnie na ten środek a cortanic f kosztuje za 500 ml 9 zł więc się opłaca to bardziej . ale o skuteczności tamtego nie wiem. nazwy nie chciał powiedzieć | Kolego nabijają Cie aż miło...orientacyjnie ceny masz tutaj:
http://www.allegro.pl/ite...stop_100ml.html
http://www.allegro.pl/ite...nt_na_rdze.html
Ja używałem tych obu. R-STOP jest drogi ale dobrze penetruje niedostępne miejsca bo jest rzadki, BRUNOX jest tańszy i bardziej wydajny bo gęsty- w niewielkim stopniu możesz go rozcieńczyć wodą. Kombinacja tych dwóch spokojnie powstrzymasz rudą. Pierwszy wykorzystasz tam gdzie trudno będzie dojść, używając pistoletu do konserwacji, a na zewnątrz możesz spokojnie położyć ten drugi pędzlem.
Jak to zrobisz to proponuję taki podkład
http://www.allegro.pl/ite..._360_od_ss.html
i na koniec konserwacja...coś takiego bym proponował
http://www.allegro.pl/ite...i_app_u210.html
Powodzenia...takich środków używałem podczas remontu swojej Corolki i jestem zadowolony, a wszystko to polecił mi znajomy lakiernik. |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 05-04-2010, 09:23
|
|
|
1405 napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: |
byłem u lakiernika to mi zaśpiewał za buteleczke 250 ml. prawie 80 zł (specilany nitrocelulozowy środek na rdze) a kolejny to ten cortanin f i nic więcej nie mówił więc dla tego pytam bo nie tac mnie na ten środek a cortanic f kosztuje za 500 ml 9 zł więc się opłaca to bardziej . ale o skuteczności tamtego nie wiem. nazwy nie chciał powiedzieć | Kolego nabijają Cie aż miło...orientacyjnie ceny masz tutaj:
http://www.allegro.pl/ite...stop_100ml.html
http://www.allegro.pl/ite...nt_na_rdze.html
Ja używałem tych obu. R-STOP jest drogi ale dobrze penetruje niedostępne miejsca bo jest rzadki, BRUNOX jest tańszy i bardziej wydajny bo gęsty- w niewielkim stopniu możesz go rozcieńczyć wodą. Kombinacja tych dwóch spokojnie powstrzymasz rudą. Pierwszy wykorzystasz tam gdzie trudno będzie dojść, używając pistoletu do konserwacji, a na zewnątrz możesz spokojnie położyć ten drugi pędzlem.
Jak to zrobisz to proponuję taki podkład
http://www.allegro.pl/ite..._360_od_ss.html
i na koniec konserwacja...coś takiego bym proponował
http://www.allegro.pl/ite...i_app_u210.html
Powodzenia...takich środków używałem podczas remontu swojej Corolki i jestem zadowolony, a wszystko to polecił mi znajomy lakiernik. |
Dzięki za podpowiedź
Zobaczę co uda mi się dostać u mnie na miejscu, most i zbiornik paliwa zrobiłem cortaninem f na to minia (głęboko penetrująca tak było napisane na opakowaniu) malowałem pistoletem i na to baranek a podwozie i ramę to zobaczę jak dostane tamte środki . |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
rafal_pajero
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2010, 19:40
|
|
|
witam wszystkich ponownie
przepraszam, ale bylem pare miesiecy za granica... nie mialem glowy i czasu do siedzenia w internecie
tak wiec rame spawalem w Warszawie prz skrzyżowaniu Szaserów i Kwatery Głównej, dokladnego adresu nie pamietam
tanio nie jest, trzeba negocjowac;) ale przynajmniej wiedza co robia!
i od reki tez nic nie wyczaruja, maja dosc odlegle terminy.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
flinston
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 89 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-05-2010, 22:37
|
|
|
no dobra mam jeszcze takie pytanko sam przymierzam się do spawania ramy w swojej tatarskiej strzale nie jest bardzo dziurawa więc pójdzie gładko ale jak ja potem zabezpieczyć od środka zalać przepracowanym olejem tylko ze to na krótką metę ale z drugiej strony olej ładnie wsiąknie w to błotko (które ciężko wymyć) wewnątrz ramy i się będzie trzymał
Co byście zaproponowali????
[ Dodano: 18-05-2010, 22:50 ]
sorki panowie nie zorientowałem się ze jest druga strona forum poprzednią wypowiedz uważam za NIE AKTUALNĄ |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 19-05-2010, 07:26
|
|
|
flinston napisał/a: | no dobra mam jeszcze takie pytanko sam przymierzam się do spawania ramy w swojej tatarskiej strzale nie jest bardzo dziurawa więc pójdzie gładko ale jak ja potem zabezpieczyć od środka zalać przepracowanym olejem tylko ze to na krótką metę ale z drugiej strony olej ładnie wsiąknie w to błotko (które ciężko wymyć) wewnątrz ramy i się będzie trzymał
Co byście zaproponowali????
[ Dodano: 18-05-2010, 22:50 ]
sorki panowie nie zorientowałem się ze jest druga strona forum poprzednią wypowiedz uważam za NIE AKTUALNĄ |
co do czyszczenia to porządnie małym młoteczkiem po ramie do okola powinno się wiele odkleić a potem sprężarka i wydmuchać ja całą ramę tak zrobiłem i potem środek do konserwacji profili wew. olej to nie za dobry sposób po po pewnym czasie znika a środek specjalny nie znika.
powodzenia ze spawaniem ramy ja za kilka dni wrzucę fotki z remontu mojej ramy
[ Dodano: 19-05-2010, 17:15 ]
tak jak pisałem dodaje fotki http://picasaweb.google.p...7072500/RamaII#
wszystkie robione elementy były szlifowane, piaskowane,obijane profile młotkiem ze rdzy (środek ramy), wydmuchiwane środek ramy i zewnątrz cortanin f farba Minia na zewnątrz środek ramy tyle ile się dało to minia a reszta preparat do konserwacji profili, na zewnątrz farba chlorokauczukowa i baranek.
na jakiś czas to starczy
[ Dodano: 19-05-2010, 17:16 ]
tak jak pisałem dodaje fotki http://picasaweb.google.p...7072500/RamaII#
http://picasaweb.google.p...7072500/Rama02#
wszystkie robione elementy były szlifowane, piaskowane,obijane profile młotkiem ze rdzy (środek ramy), wydmuchiwane środek ramy i zewnątrz cortanin f farba Minia na zewnątrz środek ramy tyle ile się dało to minia a reszta preparat do konserwacji profili, na zewnątrz farba chlorokauczukowa i baranek.
na jakiś czas to starczy |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
flinston
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 89 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-05-2010, 22:52
|
|
|
podziękował za rade pewnie tak zrobię
a co do fotek to jestem pełen PODZIWU za włożoną pracę czas i pieniądze |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 21-08-2010, 18:24
|
|
|
A może ktoś z szanownych zna się na spawaniu, jest z Wawy lub okolic i chce mi pomóc ??? |
|
|
|
 |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2010, 13:43
|
|
|
Co do spawania ramy , to proponuje się spieszyć bo ostatnio czytałem ze pracują nad ustawą która wykluczy możliwość rejestracji pojazdów z uszkodzoną rama a zarejestrowane nie przejdą badania technicznego ( będą nadawały się na złom , części lub do jazdy po działce ) . Sam bujałem się z moim karaluchem po stacjach bo nie chcieli mi podbić bo nie było numerów ramy ( w miejscu numerów było dziura po rdzy potem zaspawana ) Dopiero kumplowi się udało gdzieś na zadupi .
Ja teraz jestem w trakcie nabijania nowych , po oględzinach rzeczoznawcy lecę do urzędu złożyć papiery |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 30-08-2010, 16:22
|
|
|
Cytrus napisał/a: | Co do spawania ramy , to proponuje się spieszyć bo ostatnio czytałem ze pracują nad ustawą która wykluczy możliwość rejestracji pojazdów z uszkodzoną rama a zarejestrowane nie przejdą badania technicznego ( będą nadawały się na złom , części lub do jazdy po działce ) . Sam bujałem się z moim karaluchem po stacjach bo nie chcieli mi podbić bo nie było numerów ramy ( w miejscu numerów było dziura po rdzy potem zaspawana ) Dopiero kumplowi się udało gdzieś na zadupi .
Ja teraz jestem w trakcie nabijania nowych , po oględzinach rzeczoznawcy lecę do urzędu złożyć papiery |
jeśli jest dobry blacharz - spawacz to nawet nie widać że rama była spawana po drugie nikt nie zabroni ci wzmocnić ramy a co do numerów to jest jeszcze tabliczka znamionowa a nabicie numerów to kwestia numeratorów i zrobienia znaczka "Y" na początku i końcu numeru
moja była spawana wzmacniana od środka więc nie widać by było coś robione po spawaniu malowanie specjalna pasta - sylikon na spawy i baranek , a ludzie na stacji diagnostycznej oglądali i się pytali czy była spawana to powiedziałem że nie tak jest oryginalna spisali numery i koniec |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2010, 09:18
|
|
|
Wzmacniać możesz, ale tabliczka znamionowa w komorze silnika nie wystarczy musi być jeszcze numer na ramie ( inaczej samochód będzie miał problemy z badaniem technicznym a jak wejdzie ustawa to wcale nie przejdzie ). Samodzielne nabijanie numerów może nie wyjść na zdrowie . Przykładem może być klient co poprawił sobie datę w legitymacji szkolnej i potem go ciągali po sadach za fałszerstwo . |
|
|
|
 |
|