[3.2 DID] Silnik się dławi, brak reakcji na dodawanie gazu |
Autor |
Wiadomość |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 06-04-2010, 12:49 [3.2 DID] Silnik się dławi, brak reakcji na dodawanie gazu
|
|
|
Witam. Mam problem z Pajero 3.2 DID z 2000 r. auto ma przebieg 240.000 km.
Auto jezdziło idealnie, po dwóch dniach świątecznego postoju przy uruchamianiu silnik zapalił dobrze lecz nie chodził na wszystkie cylindry, na desce świeci się kontrolka CHECK ENGINE, a z tłumika wydobywa się ogromna ilość spalin w kolorze siwo-czarnym z przewagą czarnego oprócz tego silnik się dławi, nie ma żadnej reakcji na dodawanie gazu. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-04-2010, 13:04 Re: Silnik się dławi, brak reakcji na dodawanie gazu
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: | Witam. Mam problem z Pajero 3.2 DID z 2000 r. auto ma przebieg 240.000 km.
Auto jezdziło idealnie, po dwóch dniach świątecznego postoju przy uruchamianiu silnik zapalił dobrze lecz nie chodził na wszystkie cylindry, na desce świeci się kontrolka CHECK ENGINE, a z tłumika wydobywa się ogromna ilość spalin w kolorze siwo-czarnym z przewagą czarnego oprócz tego silnik się dławi, nie ma żadnej reakcji na dodawanie gazu. Pozdrawiam |
Prawdopodobnie zawór EGR, odkręc korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy tamtędy nie chlapie olej, jesli tak, to znaczy dziura w tłoku. A jeśli nie to raczej EGR. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 06-04-2010, 14:01
|
|
|
Odkręcałem korek i nie chlapie olejem.
Czytałem o zaślepianiu zaworów i mam pytanie w którym miejscu go zaślepić ? w miejscu nr 1 czy w miejscu nr 2 a może w ogóle gdzie indziej....
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-04-2010, 14:24
|
|
|
miejsce 2, ale ten zawór rzadko sie psuje, ale moze sie posuł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 06-04-2010, 15:31
|
|
|
po zaślepieniu tego zaworu w miejscu nr 2 silnik pracuje jeszcze gorzej, spadły obroty do tego stopnia że silnik praktycznie gaśnie, po zdjęciu zaślepki wszystko wróciło do stanu z przed założenia jej na zawór |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-04-2010, 17:57
|
|
|
to znaczy ze jeszcze mógł paść elektrozawór który jest pod akumulatorem. Rozepnij wtyczki po kolei i po kolei sprawdzaj czy działają, |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 06-04-2010, 18:59
|
|
|
czy to chodzi o ten elektrozawór który jest wyżej na zdjęciu ? zaglądałem do niego i tam są na pierwszy rzut oka widoczne dwie wtyczki i z boku elektrozaworu jedna wtyczka elektryczna oprócz tych przewodów podciśnieniowych, po zdjęciu wtyczki która jest najwyżej obroty silnika wzrosły po odpaleniu do ok. 1100 obr/min lecz dalej dymił, po założeniu tej górnej wtyczki i zdjęciu kolejno najpierw dolej pozniej bocznej praca silnika wróciła do stanu kiedy chodził na niskich obrotach, po ponownym ściągnięciu tej wtyczki na której miał 1100 obr/min silnik od razu po odpaleniu wchodzi na obroty powyżej 2000 tyś/min i teraz tak za każdym odpaleniem ( przy ściągniętej górnej wtyczce ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-04-2010, 19:05
|
|
|
tak, to o te zawory chodzi, ale sprawdza się je tak, bierzesz kabelki z akumulatora, ściągasz wtyczki i dotykasz je kablami z aku, i nasłuchujesz czy cyka czy nie. Ja jeszcze dodatkowo dmucham w wężyk, żeby sprawdzić czy przepuszcza powietrze czy nie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 06-04-2010, 19:49
|
|
|
udało się sprawdzić 3 przewody na każdym jest tyknięcie tylko zauważyłem że na jednym powietrze najpierw nie chce iść i po podłączeniu pod aku i po tyknięciu powietrze idzie a na pozostałych dwóch jest tak że najpierw powietrze idzie a po tyknięciu już nie czyli na odwrót czy tak powinno być ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-04-2010, 19:53
|
|
|
tak powinno być, ale może wężyk masz gdzieś przerwany, To musi być coś w tych zaworach albo wężykach. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:07
|
|
|
za co odpowiada ten elektrozawór ? czy możliwe że do uszkodzenia doszło poprzez przełączanie napędów na wyłączonym silniku a włączonym zapłonie
przy przełączaniu wyraznie było słychać jak coś działa |
_________________
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:36
|
|
|
podłączę się do tematu, zauważyłem dzisiaj że auto trochę zamulone max 150 le....dwie,pali od strzału spalanie w normie nie kopci nawet przy pełnym bucie pracuje równo na zimnym około 1min jakby oporniej wchodzi na obroty(mam takie wrażenie) rok 2001 automat long. Może filtr paliwa ?
dzięki za odpowiedzi na mój post |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:43
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: | czy możliwe że do uszkodzenia doszło poprzez przełączanie napędów na wyłączonym silniku a włączonym zapłonie
przy przełączaniu wyraznie było słychać jak coś działa |
Niemożliwe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:47
|
|
|
może jakieś sugestie |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:52
|
|
|
ok, na dzisiaj zbyszekm2, dziękuję, jutro jadę z nim na komputer może coś pokaże
[ Dodano: 07-04-2010, 15:59 ]
byłem dzisiaj na komputerze i wyświetla poszczególne kody błędów:
48 - zawór regulacji ciśnienia
26 - regulacja ciśnienia paliwa
51 - czujnik położenia odprowadzenia spalin
52 - zawór regulacji ciśnienia doładowania
31 - CAN - komunikacja
wymieniłem jeszcze dzisiaj filtr paliwa, samochód w tej chwili odpala i gaśnie od razu, wczoraj był dym czarno siwy a dzisiaj jest już biały i mam wrażenie jak by obroty nieco wzrosły.
czy możliwe jest że przeskoczył łańcuszek rozrządu
[ Dodano: 08-04-2010, 06:35 ]
samochód dzisiaj przestał palić wogóle gdzie można naprawić takie coś w okolicach rzeszowa, lublina ? a może ktoś przerabiał już taki problem i go rozwiązał ?
[ Dodano: 08-04-2010, 20:23 ]
Postanowiłem dać mu ostatnią szansę, próba odpalenia plakiem, przy rozruchu samochód zaczął wypychać spaliny z kolektora ssącego, po odkręceniu korka wlewu oleju samochód zaczął zaskakiwać lecz wypychał spaliny korkiem
zbyszekm2 napisał/a: | Prawdopodobnie zawór EGR, odkręc korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy tamtędy nie chlapie olej, jesli tak, to znaczy dziura w tłoku. A jeśli nie to raczej EGR. |
Po odkręceniu pokrywy zaworów i próbie rozruchu samochód odpala bez problemów z tym że dymi tak jak dymił
( pokrywę ściągnąłem po to aby sprawdzić stan rozrządu, czy nie przeskoczył )
Po założeniu pokrywy, ponowna próba odpalenia bez zaworu EGR chce łapać lecz powstaje wulkan spalin z kolektora ssącego i z chłodniczki EGR-u
Z punktu 1 i 2 zaznaczonego na rysunku wydobywają się wulkany spalin wspomniane wyżej
Zawór EGR jest w tej pozycji... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|