Światła do jazdy dziennej |
Autor |
Wiadomość |
geckon [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2010, 20:13
|
|
|
krzychu, wiem właśnie i mierzyłem jakiś czas temu, czy w miejsce halogenów by się dało je wstawić-wyszło że jest nad ziemią odpowiednia wysokość. Nie pamiętam dokładnie ile to było cm. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
geckon [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2010, 07:25
|
|
|
Jaro1974, ja tam z zawieszeniem Colta nic nie kombinowałem i na glebie nie jest...w tym kraju się to nie opłaca. A jakie u siebie masz te światła? |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 09-04-2010, 12:38
|
|
|
v10.pl napisał/a: | Kwestię szczegółowych warunków technicznych dotyczących świateł zewnętrznych pojazdu samochodowego reguluje załącznik nr 6 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. Nr 32 z 2003r., poz. 262 – z późniejszymi zmianami).
Zgodnie z tymi przepisami dozwolone jest wyposażenie pojazdu w światła przeciwmgłowe przednie. Światła te umieszcza się w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu, nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, nie niżej niż 25 cm i nie wyżej niż światło mijania. |
Światła dalekosiężne - mogą być montowane nawet na dachu pojazdu (auta terenowe, ciężarówki). Co do dziennych - na wiki jest wyciąg przepisów. |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
geckon [Usunięty]
|
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 16-04-2010, 15:44
|
|
|
U mnie wygląda to tak:
http://img689.imageshack.us/i/dsc1774b.jpg/
LED-y podłączone są do czujnika zmierzchu i gasną jak xenony wieczorem się załączają. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 17-04-2010, 07:02
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | U mnie wygląda to tak:wieczorem się załączają. |
Chyba dzienne to wieczorem powinny się wyłączać ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-04-2010, 09:37
|
|
|
romero,
Ładnie tak czyjąś wypowiedź zmanipulować?
mitsu00 napisał/a: | LED-y podłączone są do czujnika zmierzchu i gasną jak xenony wieczorem się załączają. |
|
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2010, 22:29
|
|
|
ja mam ustawione swiatla drogowe iles tam % po wlaczeniu silnika, nie pali sie takze tyl. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-05-2010, 09:12
|
|
|
Hihi. Jeździłem ostatnio po drogach nazwijmy je trzeciej kategorii. Tam problem świateł dziennych nie występuję - po prostu nikt nie używa ani dziennych ani mijania |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2010, 11:18
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Hihi. Jeździłem ostatnio po drogach nazwijmy je trzeciej kategorii. Tam problem świateł dziennych nie występuję - po prostu nikt nie używa ani dziennych ani mijania |
tak powinno byc w calym kraju i na wszystkich drogach |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-05-2010, 10:59
|
|
|
Właśnie uruchomiłem światła dzienne w moim rekinku.
Układ działa w oparciu o regulator świateł dziennych typu SD-2 dostępny na aukcjach.
Zasada jest prosta. Układ jest przetwornicą, która daje na wyjściu napięcie o wartości około 6V czyli 40% mocy przy 14 V. Sterownik można podpiąć pod jakiekolwiek żarniki. Zaleca się światła drogowe z uwagi na lepsza ich widoczność na drodze. Tak też zrobiłem ale nie obyło się bez problemów.
Otóż w Galancie światła są wyzwalane masa a biegun dodatni + jest podawany na cała lampę włącznie z silniczkiem od regulacji świateł, który głupieje kiedy podamy mu 6V. Przemyslałem sprawę i wykorzystałem dodatkowy przekaźnik, który ma za zadanie odciąć światła długie od reszty w momencie pracy świateł dziennych.
Cewki przekaźnika wpiąłem pod przewód + idący z przekaźnika świateł długich (bezpośrednio przy wtyku żarówki światła długiego). Przewód ten przedłużyłem pod przekaźnik podpinając pod styk zwierny przekaźnika NO. Na styk rozwierny NC podaję 6V z regulatora. Zatem w momencie nie włączania świateł drogowych przekaźnik jest w położeniu styków rozwiernych i podaje 6V na odcięty przy wtyczce i również podciągniety do przekaźnika przewód od kostki. W momencie uruchomienia świateł drogowych (błysk lub podciągniecie dźwigni do siebie przekaźnik zostaje pobudzony i zamyka się obwód styku NO czyli podawane jest na żarówkę 14 V.
Jest jeden minus całego układu. Otóż żeby światła dzienne pracowały musi byc podana masa na światła drogowe. Muszą być one zatem zostawione w pozycji długie. Inaczej na pół mocy świeci się tylko kontrolka od świateł długich. W sumie takie rozwiązanie pozwala na wyłączenie świateł w każdym momencie przez użytkownika.
Regulator SD-2 podłączamy naturalnie pod akumulator przez bezpiecznik. Kable zielone to wyjścia 6V (lewa, prawa lampa). Kabel brązowy podpinamy pod bezpiecznik 10A od świateł postojowych (w momencie zapalenia świateł postojowych gasną światła dzienne).
Natomiast cienki kabelek czerwony podłączamy pod przekaźnik alternatora (miernikiem sprawdzamy brak obecności na wybranym styku przekaźnika przy niepracującym silniku). To wszystko. Poniżej zamieszczam zdjęcia zmontowanego układu i jego pracy.
 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-05-2010, 11:17
|
|
|
sampler napisał/a: | podłączamy pod przekaźnik alternatora (miernikiem sprawdzamy brak obecności na wybranym styku przekaźnika przy niepracującym silniku). |
Jak go znalazłeś? Gdzie ten przekaźnik się znajduje? |
|
|
|
 |
Paweł_BB
Mitsumaniak 01657/KMM

Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 709 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-05-2010, 13:54
|
|
|
sampler, dobra robota |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-05-2010, 13:57
|
|
|
krzychu napisał/a: | sampler napisał/a: | podłączamy pod przekaźnik alternatora (miernikiem sprawdzamy brak obecności na wybranym styku przekaźnika przy niepracującym silniku). |
Jak go znalazłeś? Gdzie ten przekaźnik się znajduje? |
W skrzynce przy akumulatorze. Znajduje sie w jednym z rogow. Jest oznaczony czytelnie na pokrywce. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|