  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Citroen wraca do rajdow w 2007 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 borecki [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2006, 19:01   Citroen wraca do rajdow w 2007
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przedstawiciele zespołu rajdowego Citroen oficjalnie poinformowali, że po rocznej przerwie, w sezonie 2007 do rywalizacji w mistrzostwach świata wraca fabryczny zespół, którego kierowcami będą mistrz świata Francuz Sebastien Loeb i mistrz świata JWRC w 2005 roku Hiszpan Dani Sordo. Zespół dysponować będzie najnowszym modelem Citroena C4 WRC, który przeszedł już wszystkie niezbędne testy.
 
 
Loeb startując w tym roku w rajdowych mistrzostwach świata Citroenem Xsarą WRC w prywatnym belgijskim zespole Kronos jest liderem w klasyfikacji generalnej.
 
 
PAP
 
 
  
 
 
Następca Citroena Xsary WRC, najlepszej rajdówki ostatnich lat, wyjedzie na odcinki specjalne już w styczniu przyszłego roku. Citroen ujawnił kilka szczegółów technicznych nowej broni Sebastiena Loeba i Daniela Sordo. 
 
 
 
Pierwszy zwiastun nowego WRC a zarazem cywilnego C4, Sport Concept, zjawił się na salonie samochodowym w Paryżu w 2004 roku. Minął rok i Loeb już zaliczył pierwsze testy nowej rajdówki. Bogaty program testów kontynuowano, aby jak najlepiej przygotować się do debiutu, który opóźniono aż do sezonu 2007.
 
 
Niezawodność była absolutnym priorytetem podczas projektowania i testowania C4 WRC - w dużej mierze to dzięki niej Citroen odniósł tak wielki sukces ostatnimi czasy. Jako pukt odniesienia dla oceny osiągów samochodu wybrano Xsarę WRC. Sporo czasu poświęcono aerodynamice - zbudowano i przetestowano w tunelu szereg modeli w skali 1:4.
 
 
Teraz pozostało już tylko jedno - sprawdzić samochód w warunkach bojowych. Inżynierowie i szefowie Citroena nie mogą się doczekać Rajdu Monte Carlo, gdzie C4 WRC po raz pierwszy zmierzy się z konkurencją.
 
 
Citroen C4 WRC - dane techniczne.
 
 
Silnik:
 
Czterocylindrowy, rzędowy turbodoładowany, zamontowany poprzecznie i pochylony o 25 stopni w tył. Dwa wałki rozrządu w głowicy, 4 zawory na cylinder. Układ wtrysku paliwa 2KR firmy Magnetti Marelli. Blok wykonany z aluminium. Jednostka bazuje na seryjnym silniku XU7JP4
 
Moc maksymalna: 315 KM przy 5500 obr/min
 
Maksymalny moment obrotowy: 567 Nm przy 2750 obr/min
 
 
Przeniesienie napędu:
 
Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów, trzytarczowe sprzęgło (tarcze z włókien węglowych). Napęd na 4 koła, trzy mechanizmy różnicowe: aktywy centralny i pasywne przedni i tylny.
 
 
Hamulce:
 
Przód: Tarcze wentylowane, 6-tłoczkowe (asfalt) lub 4-tłoczkowe (szuter) . zaciski.
 
Tył: Tarcze wentylowane, 4-tłoczkowe zaciski
 
Dystrybutor siły hamowania.
 
Hydauliczny hamulec ręczny.
 
 
Zawieszenie:
 
Przód i tył: kolumny McPhersona ze sprężynami śrubowymi, amortyzatory Citroën / Exe-TC.
 
 
Koła Asfalt: 8 x 18 cali, opony 225/40-18
 
Szuter: 7 x 15 cali, opony 215/65-15
 
 
rallyonline.pl | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 szczeslaw  		  
		 
         moderator Łamacz przepisow KRD
  
  
                  Auto: Carisma 1.6 99r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2006, 23:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | borecki napisał/a: | 	 		  | prywatnym belgijskim zespole Kronos | 	  
 
Taki on prywatny, że niech ich szlag. Przecież Citroen wpakował w nich kasę, dał fury i mechaników. Więc tak naprawdę był to zespół Citroena ale nieoficjalnie... | 
             
						
				_________________ gg: 3254156
 
Carisma 1.6 99r.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 borecki [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |