Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
24-04-2010, 20:03
[E54A 2.0 V6] Kto założył Xenony do galanta 93-96r ?
Autor Wiadomość
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-11-2007, 21:46   

arturro czyli przeróbka na xenony do gala E5xx jak opisane. Klosze muszą byc gładkie. To coś takiego co opisywał kochajj kiedyś jak przerabiał u siebie tylko że do EA
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 13-11-2007, 21:55   

ja mam zamiar wstawic xenony. tylko tyle,ze do carismy po face-liftingu, tam juz klosz jest gladki, wiec tylko przetwornice i zarniki :)
ale tak przyszlosciowo mysle o tym, by jeszcze (ale to tak pozniej ) wstawic soczewki :)
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 22:55   

Czekoladka jeśli chcesz H4 to żadnego szlifowania nie trzeba - światło pada idealnie równomiernie no i klosze są ze szkła a nie jak w nowych tandetach z roczników 2000 w górę z pleksiglasu (czym nowsze auta tym większa tandeta). Jeśli chcesz tam wsadzić soczewkę to już trzeba polerować. Ale szczerze odradzam bo wygląda to tak jak w Toyotach Camry z roczników 99' w górę czyli totalna załamka.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 23:06   

czekoladka_1981, jesli chcemy przerobic tak jak kochaj (tj. soczewka) a mamy lampe z przetloczeniami, musimy polerowac,
w kazdym innym przypadku wystarczy odpowiedni kit, jeszcze rok temu nie byly one tak popularne i tanie stad duzo ludzi szukalo innych rozwiazan.
teraz idziesz do sklepu mowisz co ci jest potrzebne: H1, H7, H4 i kupujesz dopasowane do twoich lamp.
 
 
xpascal
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2007, 11:42   

Rafal_Szczecin, problem polega nie na tym, że świecą za wysoko, ale na tym, że przy źle ustawionej ogniskowej i braku przesłon robi się tzw łuna. Oznacza to, że lampa mocno swieci ponad krawędzią odcięcia. W przypadku halogenu to nie jest problemem, ale przy palniku ksenonowym już tak.
Tego nie poprawisz regulując wysokość reflektora, jedyny sposób to poprawna instalacja palnika wyposażonego w dobre osłony. Walczyłem z tym i nie jest to proste, uwierz mi.
Znacznie prościej skasować łunę kosztem mniej ostrej krawędzi odcięcia.
Przy typowej lampie od E5 z precyzyjnie ustawionym palnikiem w ognisku, będzie wąska wiąska światła wysoko do góry. Ona "przelatuje" nad oczami kierowców z przeciwka i oswietla znaki. Nie oślepia bo celuje wysoko, ale najbardziej wkurzy policjanta podczas kontroli drogowej, więc trzeba to zrobić dobrze.
Można uzyskać taki sam efekt jak w Lagunie z ksenonem reflektorowym, który homologację ma
Polerowanie szyb i założenie dobrego projektora ma sens, ale jest kosztowne i kłopotliwe. Widziałem takich agentów, którzy zakładają projektor od punto a do niego palnik ksenonowy bez osłon...
Krzyzak, sprawdzałem porównując ze stojącym obok E3 oraz Toyotą Corollą. Oglądałem jak to świeci, gdy mój tata podjeżdżał tym samochodem. Świeci bardziej niż halogen ale nie oślepia. Także dzięki temu, że nie jest tak niebieskie.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-01-2009, 13:40   

Tak czytam ,czytam te tematy na temat xenonów i powiem wam że bardzo mnie to zastanawia .....

mój starszy kupił rok remu nową NAVARĘ z końcówki 2007 roku i do wyboru miał jakieś tam dodatki ... klima .... tylnia obudowa paki ..... poduchy ..... czujniki cofania .... chromy ..... iiii xenony ( dokładniej BIXENONY na h4 ..... takie jak na allegro sprzedają ..... skąd wiem ????? bo była taka sytuacja że jeden z ksenonów się splił/pękł od wstrząsów i trzeba było zagłądać do środka i go wyciągać , oczywiście wymienili na gwarancji ..... ale sam fakt że są to bixenony allegrowe zakładane u dellera NISSANA !!!!! )

bardzo podobne do tych : (przetwornice , palniki )
http://www.auto-xenony.pl...mid,1/vmcchk,1/

i teraz tak Navara posiada spryskiwacze reflektorów oraz czyste szkła ( dokładniej klosze są plastikowe :P ) .... ale nie posiada samopoziomowania !?!?!?! ( tylko regulację wysokości świateł z kabiny , tak jak w innych autach )

Navara przeszła normalnie badania techniczne .... policja się nie czepia ( może dlatego że to nowe auto ) !?!!??!

jak to w końcu jest z tym samopoziomowaniem !?!?!?!

czy wystarczy tylko wypolerować klosze lamp , wsadzić spryskiwacze i regulacja będzie odbywać się z kabiny ( jeżeli chodzi o GALANTA E5xA ) !!?!?!?!

jak to jest ?!?!?!

sorry że po raz kolejny odgrzewam kotleta ale bardzo mnie to ciekawi :roll:
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 11-04-2010, 22:39   

no widzisz i teraz wszyscy panowie ktorzy sie madzryli juz ci nie odpisza na ten post....Ja tez mam zamiar założyć ksenony i napewno to zrobie, i nie bede sie ogladal na to ze moge oslepiac jak kupa samochodow ze zwyklymi swiatlami oslepia...Ksenony fajniej wygladaja na zewnatrz fajnie sie zapalaja na zimno, i daja duuuzo wiecej swiatla.... i chocby dlatego je założe i tobie tez radze... pozdrawiam
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2010, 22:51   

Cytat:
jak to jest ?!?!?!


Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ)

6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)

Prawo Ruchu Drogowego - Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4:
Zabrania się:
(...)
2. stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11-04-2010, 23:07   

kuba18, ja jakieś 3 miesiące po ostatnim poście w tym temacie jednak założyłem te xenony i wszystko było git ( byłem w Niemczech , Francji , Hiszpanii i sporo po Polsce jeździłem ...... ) aż do wczorajszego poranka jak zaspany jechałem do pracy o 7.00 :| .... zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli ( chyba była jakaś akcja trzeźwy weekend czy coś takiego ) .... i Pan policjant zaczął wymachiwać swoją białą czapką przed moimi światłami potem kazał mi otworzyć maskę i zaczął patrzeć co tam pisze na kabelkach od palników oraz na homologację reflektora .... niestety to był policjant który sie na tym znał i zabrał mi dowód .... nawet z nim nie dyskutowałem na ten temat bo mogło to się skończyć jeszcze gorzej :| ...... na razie założyłem zwykłe H4 ... ... niestety jeżeli chodzi o prawo to my właściciele Gali E5x jesteśmy na przegranej pozycji ( szkoda że E5x nie wychodziły z fabrycznymi xenonami ... wtedy było by o wiele łatwiej )
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2010, 08:40   

szpala85 napisał/a:
niestety to był policjant który sie na tym znał i zabrał mi dowód ....


niestety ale bardzo dobrze zrobil, tak jak wczesniej pisalem w wielu tematach policja oraz stacje diagnostyczne ostro wzieli sie za pseudo ksenony wiec nie wiem czy jest jakikolwiek powod aby sobie przerabiac i sciagac problemy na glowe.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-04-2010, 08:58   

Lepiej założyć dobre żarówki i wyregulować reflektory :)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 12-04-2010, 19:02   

arturro, :wink: no i ok .... też myślę że dobrze zrobił ... bo faktem jest ze to było nie legalne ..... ale nic nie zmieni faktu że przejeździłem na nich rok i byłem bardzo zadowolony i w związku z tym następne auto jakie kupię na pewno będzie miało xenony oryginalne 8)

Owczar, i chyba będę musiał tak zrobić ... na razie byłem na przeglądzie i diagnosta ustawił mi światła pod H4 - 50zł ...... no i muszę czekać 5 dni na mój dowód rej. :| .... policja i urząd kom. oddalone są od siebie o 1km :lol: Paranoja Polska :lol:
co do żarówek to zostanę przy tych jakie miałem na początku czyli Thungsramy czy jakoś tak ..... świecą tak sobie ale lepsze to niż danie 100 watowych jak wieś tjuningowiec :roll:

[ Dodano: 12-04-2010, 23:25 ]
liczner18 napisał/a:
na Twoim miejscu klucil bym sie i nie oddal bym dowodu.


:mrgreen: też tak myślałem jak je zakładałem ..... ale po tym jak kazał mi maskę otworzyć i zaczął sprawdzać co pisze na kabelkach i po dokładnym przyjrzeniu się na moje klosze ..... zrezygnowałem z "cwaniakowania"..... :wink: ..... nie chciałem robić z tego jakiejś afery bo jak by chciał to dowód mógł by mi zabrać za dwie inne rzeczy : ogumienie w aucie już na wykończeniu , jedna tylnia lampka od tablicy rej. spalona ..... mówię jak już trafisz na Policjanta który wie o co chodzi lepiej sie zamknąć i przyjąć z pokorą mandat wtedy może zabiorą ci tylko dowód ,a mandatu karnego i punktów nie wypisze ......
jak już pisałem my właściciele E5x będziemy mieć z tym problemy ,a np. właściciele EAx już mają trochę łatwiej bo ich klosze są gładkie :wink:

liczner18 napisał/a:
reflektor mozna przystosowac do pracy w swietle ksenonowym

nie można .... sprawdzałem :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-04-2010, 11:05   

Owczar napisał/a:
Lepiej założyć dobre żarówki i wyregulować reflektory
Amen.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-04-2010, 10:56   

kuba18 napisał/a:
i chocby dlatego je założe i tobie tez radze


A ja życzę niezliczonych kontroli drogowych, skoro nie liczysz się z bezpieczeństwem innych użytkowników dróg.
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 23-04-2010, 22:20   

witam... panie owczar najpierw sie rozejrzyj wokol i wtedy wyglaszaj swoje wiejace groza werdykty...na allegro jest facio ktory przerabia reflektory nawet w Galu E5XX... usluga zawiera polerowanko szybki pod soczewke + założenie soczewki na swiatło mijania, czyli na sam ksenon ... wszystko zgodnie z prawem i profesjonalnie.... czyli pozniej panowie plicjanci moga tylko sie wpienic ze nie moga juz nam zabrac dowodu... i napewno nie bedzie oslepial zadnego innego kierowcy panie owczar.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.