filterki,zaworki w pompie wc |
Autor |
Wiadomość |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12-04-2010, 16:35 filterki,zaworki w pompie wc
|
|
|
Witam
Od dłuzszego czasu borykam sie z problemem zbyt wysokich obrotów biegu jałowego ,gasnięcia auta podczas odpalania(szczególnie gdy temperatura na zewnatrz wzrasta powyzej 10 C) oraz z czyms co wyglada na brak regulacji cisniena podczas wrzucania biegu(znaczny spadek obrotów).Z odczytanego błedu w serwisie -89 fuel system wynika,że problem leżec moze po stronie przepływki(wymieniłem na używke problem nie zniknął)lub pompy wysokiego cisnienia.Wymiana na nową nie wchodzi w grę bo koszt jest zbyt duzy w stosunku do wartosci auta.Z używką jest o tyle problem czy trafi sie na nie uszkodzoną.Bujam się z tym juz ponad rok i ciekaw jestem czy w przypadku uszkodzenia pompy byłoby mozliwe tak długie ekspluatowanie auta .Cisnienie na pompie sprawdzałem metoda miernika i na biegu jałowym wyszło 3,5 V czyli troche za dużo ale chyba jeszze w normie, na biegu spro spada poniewaz obroty lecą w dół około 300-400.Zanim wymienię pompę chciałem spróbowac wymienic filterki zaworki w pompie i moje pytanie jest czy ta czynnośc jest trudna .Z tego co wyczytałem na forum są dwa takie filterki. Przepustnicę także wymieniłem(zalecenie mechanika) na używkę i także problem nie zniknął. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-04-2010, 16:52
|
|
|
wszystko jest w manuale
sprawdź czujnik temp powietrza zasysanego
przeływke
ciśnienia atmosferycznego
wypadało by podpiąć pod evoscana |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13-04-2010, 18:06
|
|
|
pawelsonx w przepływce są trzy czujniki( wtym te dwa o których piszesz) i jak pisałem wymieniłem ją co prawda na używkę więc nie mam pewności czy była sprawna ale efektu brak. Co do tego postu co gigant87 podesłał link to go przeglądałem i na jego podstawie zmierzyłem cisnienie ale tam jest pokazany tylko jeden filterek a nie jest napisane jak je wymienic czy są jakieś trudości(np jak wykręcic czy też paliwko nie da po oczach .) Dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 13-04-2010, 18:58
|
|
|
Na drugiej stronie trochę opisałem w tamtym wątku. Zbieram się cały czas by to opisać konkretnie, ze zdjęciami itd.
Zdejmij filtr powietrza i jego obudowę (nie jest to konieczne, ale będzie znacznie lepszy dostęp), odkręć wąż doprowadzający paliwo do pompy WC, kilka kropel benzyny może kapnąć, więc możesz podłożyć jakiś słoik bądź szmatę. No i dalej jak napisane w poście. Czyli jakiś "wyciągacz" i ostrożność. Nie wkręcaj wkręta zbyt głęboko, by nie rozdąć za bardzo filtra i by nie ugrząsł w pompie na dobre |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-04-2010, 20:45 Re: filterki,zaworki w pompie wc
|
|
|
Hagi napisał/a: | Witam
Od dłuzszego czasu borykam sie z problemem zbyt wysokich obrotów biegu jałowego ,gasnięcia auta podczas odpalania(szczególnie gdy temperatura na zewnatrz wzrasta powyzej 10 C) oraz z czyms co wyglada na brak regulacji cisniena podczas wrzucania biegu(znaczny spadek obrotów). |
Masz automat? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 14-04-2010, 14:18
|
|
|
Tak mam automat i to nawet taki sam kolor lakieru jak na twoim zdjeciu |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 15-04-2010, 22:33
|
|
|
I mój to automat i też mam trochę problemów, o których już pisałem w innych wątkach. U mnie samochód w pewnych warunkach temperaturowych (podobnych do Twoich) potrafi zgasnąć po wrzuceniu D lub R. ASO zdiagnozowało jakieś niedomagania ECU silnika, wysłali sterownik do elektronika i rzeczywiście stwierdził nieprawidłowe reakcje na temperaturę. Niby poprawił, ale problem jest dalej...
I ostatnio też zauważyłem u siebie taki wyraźny spadek obrotów po wrzuceniu biegu, o którym pisałeś. Nie dzieje się to zawsze, w sumie rzadko, ale występuje. Wcześniej tego nie miałem... Mam nadzieję, że zniknie wraz z wymianą tego ECU. Inaczej tego zjawiska nie zwalczę. Oby tylko wymiana poskutkowała.
U Ciebie też może być to wina ECU (taką opcję podaję nawet manual zamieszczony w tym wątku). W ASO mi mówili, że w GDI właśnie te komputery lubią płatać różne figle, jakby ten silnik i tak nie był skomplikowany sam w sobie. Niestety, choć niby sprawa niewielka, to mam trochę dość GDI. Chętnie bym przy Mitsubishi został zmieniając samochód, ale GDI chyba drugi raz nie wezmę - za dużo upierdliwych kłopotów i rzeczy do psucia. A to przepustnica (czwarta w moim egzemplarzu), a to komputer, a to pompa WC (u mnie na szczęście póki co, odpukać, jest chyba w porządku) i nikt poza ASO nie bardzo może pomóc w takich sytuacjach. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 17-04-2010, 11:37
|
|
|
najgorsze jest to ze fachowcow od gdi jest jak na lekarstwo no i dostepnosc czesci niewielka.Na uzywane nie ma pewnosci a nowych nie oplaca sie kupowac bo ich cena jest nie adekwatna do wartosci rynkowej auta mowie tu o czesciach typu przepustnica lub pompa. |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 17-04-2010, 11:47
|
|
|
Moomin ja tam jeżdżę GDI i jak na razie nie narzekam. Po zakupie wymieniony tłumik, rozrząd paski, olej, akumulator, wczoraj amorki i jak na razie spokój. Mam jeszcze do wymiany popychacz bo stuka ale na tak poza tym to leję zupę i jeżdżę zadowolony. Może dlatego, że to nie automat mam mniej problemów.
Moomin napisał/a: | Chętnie bym przy Mitsubishi został zmieniając samochód, ale GDI chyba drugi raz nie wezmę |
Ja tam myślę, że jak miałbym zmieniać autko to też na GDI. To bardzo ciekawy silnik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 17-04-2010, 15:23
|
|
|
Cytat: | Może dlatego, że to nie automat mam mniej problemów. |
To nie automat jest tu winny bo on działa bez zarzutu tylko właśnie osprzęt. Mi się też świetnie jeździ tym autem, ale jest sporo nietypowych rzeczy, na których nikt się nie zna i w razie kłopotów jest bieda. Choćby głupie podłączenie do kompa by sprawdzić parametry - zwykłe testery GDI nie czytają, a najbliższe ASO koło 130km ode mnie. Części używane niepewne jak pisał Hagi i do tego drogie. Teraz jak w te mrozy ludziom przepustnice leciały i się rozeszło to co było na Allegro to za używkę wołają koło 800 najmniej chociaż wcześniej były po 400. Mi się zepsuł TPS w przepustnicy w te mrozy, do przeciętnego auta taki czujnik kosztuje koło 150zł, do GDI 900zł. Autem się świetnie jeździ dopóki wszystko gra, jak coś szwankuje to się schody zaczynają, a szwankować lubi sporo rzeczy.
Cytat: | Ja tam myślę, że jak miałbym zmieniać autko to też na GDI. To bardzo ciekawy silnik. |
A ja bym się bardzo mocno zastanawiał. Chyba, że jakiś pewny od forumowicza bo jeździć
potem 150km do ASO już mam dość. Ciekawy to on jest, ale i problematyczny.
Hagi, a tak z ciekawości - mógłbyś podać swój VIN (na priv jak nie chcesz publicznie)? Sprawdziłbym w CAPSie czy mamy takie same sterowniki silnika. Prawdopodobnie tak. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|