Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr Oleju
Autor Wiadomość
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12-04-2010, 23:28   Filtr Oleju

Witam! Będę wymieniał olej w najbliższy weekend i chciałbym zmienić filtr na K&N,problem w tym że nie jestem pewien czy ten który chcę kupić będzie pasował,może ktoś z was będzie wiedział.Kod modelu to hp-1008

Konkretnie to ten : http://www.knfilters.com/...px?Prod=HP-1008
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 13-04-2010, 02:57   

Będzie pasował.
Wymiary podobne do oryginału, a tam jest na tyle miejsca, ze bez problemu wlezie...
 
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13-04-2010, 07:37   

ale czy będzie a sama średnica żeby dało się go wkręcić?Jesteś pewien?
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 13-04-2010, 11:12   

Gwint jest dokładnie taki sam.
Ta uszczelka jest na tyle szeroka, że spokojnie go dokręcisz i nie będzie wycieków.
A ten filtr w porównaniu z tym co ja mam na przykład jest troszkę mniejszy, więc tym bardziej nie masz się co martwić.
 
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13-04-2010, 11:16   

Jest teŻ model HP1010 i jest większy i niby też pasuje,myślisz że byłby lepszy? Czy to nie robi żadnej r.óżnicy?
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 13-04-2010, 11:33   

Nie wiem jak jest zbudowany wewnątrz.
Różnica nie jest wielka, ale większy (tak myślę) dłużej i lepiej będzie pracował.
Przy większej powierzchni będzie miał mniejsze opory przepływu i na przestrzeni czasu nie zatka się tak mocno.
Zależy w jakim stanie masz silnik w środku i jaki olej zalejesz.
Myślę że jak wypłuczesz wewnątrz jakimś środkiem myjącym i zalejesz dobrym olejem, to różnica nie będzie wielka i śmiało możesz zastosować ten mniejszy.
Chciałbym, żeby wypowiedzieli się inni też, ale myślę, że ich zdanie daleko od mojego nie będzie odbiegać.
 
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13-04-2010, 11:45   

Olej Castrol Magnatec 15w40 a silnik ma przejechane 60 tysi wiec nie jest zbytnio dojechany.Jak patrzylem na ten filtr ktory mam obecnie to wydaje mi sie ze jest tez ten mniejszy.W sklepie tez mi taki maly proponowali
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 13-04-2010, 12:01   

15W40?
To mnie zszokowałeś. Ja mam prawie 90 i latam na 5W40, a nigdzie nie jest powiedziane, że silniki z większymi przebiegami nie powinny pracować na tej klasy olejach.

Moim zdaniem umyj silnik jakąś płukanką, zlej ten syf, załóż filtr i wlej dobry olej, dobrej klasy (Valvo, LM, Mobil1, wyższy Castrol) 5W40.
Ja nie widzę sensu w lanie coraz gęstszego oleju, a szczególnie do takiego młodego silnika.
Poprzedni właściciel mojego auta zalał kiepskim olejem klasy chyba 10W albo 15W nawet (nie pamiętam już).
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to właśnie wymiana filtra i oleju. Naprawdę silnik jakby odżył.
Kupując filtr dobrej klasy i dbając o auto pomyśl czy nie zalać go naprawdę dobrym olejem, myślę, że opłaci się na dłuższą metę.

Jeżeli nie widziałeś jak wygląda miejsce w którym jest filtr oleju przykręcony to mogę fotkę pokazać Tobie i zobaczysz ile tam jest miejsca i żę filtr wcale taki duży nie jest :)
Ostatnio zmieniony przez Radowan 13-04-2010, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-04-2010, 12:04   

seb_pl napisał/a:
Olej Castrol Magnatec 15w40


:shock: a coś to za badziew nalał? Minerala??
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2010, 12:07   

seb_pl
Lej syntetyk, taki jak masz to do starych maluchów chociaż nawet mój wujek lał kiedyś do malucha Lotos syntetyczny.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-04-2010, 12:12   

Teraz to bym najpierw właśnie wypłukał silnik jakimś środkiem do czyszczenia. Potem albo syntetyk Valvoline SymPower 5W40 albo pół sytetyk Valvoline MaxLife 10W40.
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13-04-2010, 13:22   

Przeczytalem ze 15w40 jest rekomendowany przez producenta to taki kupilem, moge go jeszcze zwrocic tak ze nie ma problemu.To w koncu jaki bedzie najlepszy? 10w40 czy 5w4o?Pol syntetyk czy syntetyk?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2010, 13:45   

Rekomendowany nie znaczy najleszy ale to taki na którym w okresie gwarancji auta nic nie powinno się stać z silnikiem. Koledzy powyżej podali ci przykłady. Ja u siebie najpierw użyłem płukanki i zalałem Motul X-CESS 8100 5w 40.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-04-2010, 13:54   

A wcześniej co używałeś (co było wlane) skoro ten olej co pisałeś możesz zwrócić (jak rozumiem nie zalany jeszcze)

A Ty siedzisz w UK?
Znasz jakiś sklep w którym mógł bym sprawdzić cenę tarcz EBC w UK?
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13-04-2010, 14:29   

Valvoline SymPower czy SynPower? Nie wiem czy sie pomyliles czy jest jakis inny bo znalazlem ebay-u Valvoline SynPower 5w40 full syntethic i chyba go kupie.Dzieki wielkie za pomoc chlopaki

[ Dodano: 13-04-2010, 13:31 ]
Znam taki sklep,jak chcesz to ci sprawdze wieczorem.Nie wiem co bylo wlane wczesniej ale prawdopodobnie wlasnie castrol magnatec 15w40.Znacie moze nazwe jakiegos srodka do czyszczenia silnika przy wymianie oleju?

[ Dodano: 13-04-2010, 13:36 ]
Pisze teraz z telefonu a stronke mam w ulubionych w domu i nie pamietam adresu.Ale mozesz tez sprawdzic na brytyjskim ebayu

[ Dodano: 13-04-2010, 13:41 ]
Sprawdz na www.ebcbrakes.com tam powinni miec cennik ale ceny na ebayu znajdziesz najtansze albo w tych samych cenach

[ Dodano: 13-04-2010, 13:45 ]
Tutaj masz linki do sklepow w UK z tymi hamulcami. http://www.ebcbrakes.com/...ve-online.shtml
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.