Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Wygłuszanie nierówności
Autor Wiadomość
conrad.s 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Wawa
Wysłany: 29-03-2010, 11:56   [3.0 V6] Wygłuszanie nierówności

Witam wszystkich,

mam problem, którego nie potrafię rozwiązać. Byłem na sprawdzeniu amortyzatorów i sprawność przód to 55%, tył 65% - czyli generalnie całkiem dobrze. Pomimo tego moje Pajero II Long nie radzi sobie kompletnie z drobnymi nierównościami asfaltu, kocimi łbami i studzienkami. Moja osobówka doskonale wygłusza tego typu nierówności, a tu wszystko lata, drga, rezonuje. Ciśnienie w oponach mam 1.8 przód, 2.0 tył.

Czy to może gumy w wachaczach albo jeszcze coś innego? Co mogę zrobić dla maksymalnej poprawy komfortu w tym autku?

KS
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-03-2010, 14:41   Re: Wygłuszanie nierówności

conrad.s napisał/a:
Witam wszystkich,

mam problem, którego nie potrafię rozwiązać. Byłem na sprawdzeniu amortyzatorów i sprawność przód to 55%, tył 65% - czyli generalnie całkiem dobrze. Pomimo tego moje Pajero II Long nie radzi sobie kompletnie z drobnymi nierównościami asfaltu, kocimi łbami i studzienkami. Moja osobówka doskonale wygłusza tego typu nierówności, a tu wszystko lata, drga, rezonuje. Ciśnienie w oponach mam 1.8 przód, 2.0 tył.

Czy to może gumy w wachaczach albo jeszcze coś innego? Co mogę zrobić dla maksymalnej poprawy komfortu w tym autku?KS

Amorki o takich parametrach na pewno nie są OK. są do wyrzucenia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-03-2010, 14:59   

Nawet przy dobrych amorkach rewelacji nie będzie. Pajero II ma niewiele wspólnego z salonką z USA. Może zbyt wiele wymagasz od terenówki.

[ Dodano: 29-03-2010, 15:08 ]
Możliwe że poprzednik majstrował przy drążkach skrętnych z przodu w celu podwyższenia autka, wtedy faktycznie robi się nieźle twarde zawieszenie.
 
 
conrad.s 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Wawa
Wysłany: 29-03-2010, 15:11   

Zbyszekm2

Wg. człowieka na stacji obsługi nowy amortyzator gazowy dobrej klasy ma tłumienie na poziomie 75%. Dlaczego uważasz, że tylnie 65% jest do wyrzucenia (to amortyzatory olejowe założone kilka miesięcy temu).

Problem w tym, że jechałem jednym pajero wcześniej (ten sam rok nawet) i było ideaaaalnie. Jak dla mnie salonówka :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-03-2010, 20:07   

conrad.s napisał/a:
Zbyszekm2

Wg. człowieka na stacji obsługi nowy amortyzator gazowy dobrej klasy ma tłumienie na poziomie 75%. Dlaczego uważasz, że tylnie 65% jest do wyrzucenia (to amortyzatory olejowe założone kilka miesięcy temu).

Problem w tym, że jechałem jednym pajero wcześniej (ten sam rok nawet) i było ideaaaalnie. Jak dla mnie salonówka :)

Bo badanie na tych urządzeniach to i tak ściema.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 29-03-2010, 21:04   

Najprawdopodobniej masz wyrobione gumy w przednim i tylnym drążku reakcyjnym. Wówczas koła osobno wybierają nierówności i auto telepie. Jawaldek podał link do producenta polibuszy /Z.P.U.H Elast-pol u Pawła / Po wymianie autko będzie zupełnie inne :) Jednak dla pełnego komfortu warto też wymienić amorki jak radzi Zbyszek.
Pozdrawiam :)
_________________

 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-04-2010, 11:07   

zbyszekm2 napisał/a:
conrad.s napisał/a:
Zbyszekm2

Wg. człowieka na stacji obsługi nowy amortyzator gazowy dobrej klasy ma tłumienie na poziomie 75%. Dlaczego uważasz, że tylnie 65% jest do wyrzucenia (to amortyzatory olejowe założone kilka miesięcy temu).

Problem w tym, że jechałem jednym pajero wcześniej (ten sam rok nawet) i było ideaaaalnie. Jak dla mnie salonówka :)

Bo badanie na tych urządzeniach to i tak ściema.


Dokladnie ;) To bardziej badanie siły tlumienia a nie sprawnosci amora

Tak czy siak ja jestem prawie po wymianie wszystkich elementów zawieszenia - zobaczymy czy przynioslo to poprawe, bo wczesniej były podobne problemy z wybieraniem nierównosci.

Co do tych polibuszy z Olkusza, to niestety do PII 3.5 LONG Classic sa dopiero w trakcie przygotowania i maja byc dostepne po swietach.
Z tego zestawu co oferuja na allegro po 300pln nie było 4szt do górnego wahacza (udalo sie dobrac z innych aut (terrano II i Jeep)
polibusze na przód tylnego wahacza tez inne (po lekkiej korekcie udalo sie skrecic)
nie było gum do przedniego stabilizatora (dolozyli gratis).


Warto tez dokupic bałwanki na przedni wahacz (pasuja od budy z MAN'a) (2szt, chyba 10pln sztuka) i mozna pomyslec o wymianie gumowych podkladek pod buda (12szt srednica 68mm 18mm wysokie - chyba na zamówienie) po tych kilkunastu latach moga byc w nienajlepszej kondycji

Przed zakupem (o ile bedziesz wymienial) upewnij sie czy na 100% maja zestaw do Twojego auta, najlepiej podaj VIN
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
conrad.s 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Wawa
Wysłany: 02-04-2010, 10:59   

Murzyn, dzięki za kompleksowe info.

- planuję wymienić polibusze w komplecie,
- poduszki pod budą
- bałwanki o których piszesz (nie mam pojęcia co to)

Jak to nie pomoże to amorki również. Pytanie czy na ww. zachowanie mogą wpływać sprężyny czy raczej one odpowiadają za wybieranie głębszych nierówności?
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-04-2010, 02:33   

sprezyny nadaja tylko sztywnosc amortyzacji wiec nawet stare snie powinny powodowac takiego efektu - ja jeszcze nie skonczylem swojego, bo wymyslilem po drodze kilka rzeczy do zrobienia, ale jak tylko wyjade nim na drogi dam efekt jakie sa efekty.

Jak juzsz tak kompleksowo chcesz działac zastanów sie nad bodyliftem 80mm na podkladkach z polamidu (100pln materiał ok 200 robota z podnoszeniem zderzaków) i przy wymianie amorów na takie o dluzszym skoku (pasuja z Toyoty LC90) ;)
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
conrad.s 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Wawa
Wysłany: 13-04-2010, 12:07   

A czy lift nie spowoduje:

1. Pogorszenie włąściwości jazdy drogowej (troszke tym po trasie i mieście też jeżdżę)
2. Obniżenia komfortu (bo słyszałem, że lift może utwardzić auto)

KS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.