Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej
Autor Wiadomość
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-04-2010, 17:22   Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej

Wszystko wskazuje na to ,że mojej sigmie uszczelki pod głowicami sie kończą( wypluwa płyn, lekko czuć spaliny spod korka chłodnicy).

Przy okazji ściągania głowic chcę wymienić uszczelniacze zaworów, może popychacze( zalany 10w40 mobila jak nie ucichną to mycie- potem wymiana), na pewno uszczelki dolot/głowica.

wypatrzyłem uszczelki hearth_buss jakoparts i elring. Zawartość zestawu podobna cena też. które lepsze?

Ewentualnie namiary na coś w rozsądnej cenie i jakości.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 24-04-2010, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 12-04-2010, 21:23   

jakoparts śmiało możesz zakładać - polecano mi że są dobre i świetnie leżą na głowicach w bmkach 6 cylindrowych "rzędówkach "wieć ...są mocne i tanie - ja moge polecić od siebie "viktora reinza" - metalowe 4 warstwowe - po znajomościach wyrwiesz je po 130 zł. - bez znajomości 150-200 zł.- regulatorki daj na płukanie i niech ci rozwiercą otworki olejowe na 3 mm - lepiej będą zapodawać olej i szybciej się odpowietrzać - slniczek będzie szumiał jak nowy - sprawdzone ! koszty niewielkie a skuteczne - przy okazji jak ściągniesz głowice posprawdzaj też zaworki i spręzyny - wymieniaj bo kosztują grosze razem ze szlifem...no i na razie tyle :biggrin:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-04-2010, 23:11   

Nie zapominaj ze mam 12V - z tego co wiem smarowanie popychaczy trochę inaczej wygląda niż w 24V. Zresztą taki manewr może pogorszyć smarowanie gdzie indziej - już wolę cykanie słyszeć niż za 50kkm np panewki zmielić.

Te viktory to 130zł za sztukę czy 2? Jakopartsa zestaw czyli cała głowica i baranek(chyba tylko oringów wałków brakuje) za 550 zł.

W sumie to zamierzam robić sam, tylko głowice na szlif/planowanie i szczelność zaworów oddam.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 13-04-2010, 07:52   

e h ....zapomniałem że masz 12v :oops:
a co do uszczelek to oczywiście sztuka ale na 24V. "elring "do ciebie to 90 zł./szt . co do rozwiercania to na nic to nie wpłynie bo możesz kupic na ebayu owe regulatory ze średnicą 1mm/3mm . sprawdzone technicznie w dziale 3000GT .nie wiem jak jest skonstruowany 12 zaworowy ale myślę ze akurat w regulatorach dużej róznicy nie ma a płukanie niestety nie pomoże

znalazłem ...USZCZELKA GŁOWICY - stosować: 2 HYUNDAI 153.40 zł.
USZCZELKA GŁOWICY - stosować: 2 AJUSA (HISZPANIA) 80.20 zł
USZCZELKA KOLEKTOR-RURA WYDECHOWA AJUSA (HISZPANIA) 11.04 zł
USZCZELKA KOLEKTORA SSĄCEGO AJUSA (HISZPANIA) 15.02zł.
USZCZELKA KOLEKTORA WYDECHOWEGO AJUSA (HISZPANIA) 60.47 zł.
USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW AJUSA (HISZPANIA) 23.60 zł
USZCZELNIACZ {PRZÓD} WAŁKA ROZRZĄDU - rozmiar: 35x50x8rm AJUSA (HISZPANIA) 10.62 zł
USZCZELNIACZ ZAWORU
zamienniki: AJUSA (HISZPANIA) 3.54 zł

USZCZELKI SILNIKA - wariant: od gŁowicy w gÓrĘ AJUSA (HISZPANIA) 476.73zł.
POPYCHACZ ZAWORU - cecha: hydrauliczny AJUSA (HISZPANIA) 28.75 zł
PROWADNICA ZAWORU - cecha: wydechowego DOKURO (JAPONIA) 7.25 zł
PROWADNICA ZAWORU - cecha: ssĄcego DOKURO (JAPONIA) 7.48 zł

www.autolab.pl

no i napiszę jeszcze że zdania co do jakości czy trwałości części - ajusa - są podzielone jak ze wszystkim - jedni chwalą drudzy nie polecają .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 13-04-2010, 10:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 13-04-2010, 09:22   

Natomiast jeśli byś chciał uszczelnić wał od strony rozrządu to w IC są dostępne orginały od Hyundaia w rozsądniej cenie 28zł, nr: N10508H.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 13-04-2010, 15:36   

Kupowałem Erlinga po 53,00 zł. http://www.tanioidobrze.pl/
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 13-04-2010, 16:34   

ELRING 68.69 [PLN]

Grubosć: 1,65
śr.: 93
Uszczelka grafitowa ze strony która podałeś :doubt:
mi chodziło o uszczelkę metalową - jest lepsza

sklep www.tanioidobrze.pl
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 14-04-2010, 18:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 13-04-2010, 17:00   

ok dzieki - chyba wezmą AJUSY - jednak więcej pozytywów spotkałem.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 13-04-2010, 19:54   

hmm....

Z tego co pamiętam miała elementy metalowe.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 14-04-2010, 18:51   

tak obwódki miedziane dolegające do krawędzi cylindra oraz obwódki na kanały olejowe i chłodzące .....drobiazgi - mi chodzi o całą metalową uszczelke składającą sie z 4 warstw - dodatkowo tłoczone w prasie . takie kupiłem na 24 V - " victor reinz " przez pomyłkę kolega zapodał mi erlinga całego metalowego tłocznego /chyba dwie warstwy cienka,grubsza/ za 90 zł. .....no ale - nieważne
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 15-04-2010, 05:36   

Nie wiedziałem. :? Człowiek uczy się całe życie. :)
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-04-2010, 17:07   

jak masz 12v to wszystko jedno - w 24v naprężenia i kształty są inne to i opłaca się mieć metalową , ale ją chyba sie mocniej dociąga też.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-04-2010, 19:58   

VirMan napisał/a:
jak masz 12v to wszystko jedno - w 24v naprężenia i kształty są inne to i opłaca się mieć metalową , ale ją chyba sie mocniej dociąga też.


post_count++

A teraz serio. Bartek po co to piszesz skoro to czysta teoria? Czy ściągałeś głowice z obu wersji i porównywałeś? Czy ten post coś wnosi coś do tematu poza nabijaniem licznika postów?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-04-2010, 20:51   

well - szerzej.. Więc z uwagi na inną konstrukcję silnika 24v od 12v i innych naprężeń , i tego co fabrycznie dają ( bo fabrycznie nie dają całych kutych ) wnioskuję , że skoro 12v ma nieco wyższy stopień kompresji , ale za to więcej "mięsa" obok , i nie grzeje się tak jak 24v ,( zwłaszcza turbo , gdzie uszczelki były inne niz w wolnossącym ) i tego co widziałem w rozebranym silniku i zasłyszałem tu i uwdzie o silnikach 12v i 24v , sądzę że uszczelka w 12v nie podlega tak dużym naprężeniom jak w 24v , i takim temperaturom , wiec i nie musi być taka super wypaśna.. gość może kupić tańszą , i tak pojeździ. Nie musi kupować kutej uszczelki ( o ile jest do 12v) z tego co się robi do 24v tt.. proste.. tyle że w bardziej lakonicznej formie.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-04-2010, 21:38   

Bartek. Nie zgodzę się z tobą, o jakich różnicach mówisz? Moce są zbliżone, bloki są prawie identyczne, również różnice w kompresji są minimalne. Co za tym idzie podczas normalnego użytkowania miśka temperatury i naprężenia w silniku są podobne. Dlaczego lepiej jest założyć metalową uszczelkę, chociażby dla tego, że nie składasz z części fabrycznie nowych. No chyba, że dasz blok do planowania. Co do twin turbo, to chyba ich w sigmach nie montowali. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.