Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:03 |
masakra - pękł pasek rozrządu... |
Autor |
Wiadomość |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2010, 12:48 masakra - pękł pasek rozrządu...
|
|
|
No i stało się... zabrakło mi jakieś 8 tys km do wymiany paska rozrządu (chciałem po 60 tsy km), urwał się i już. Gruchnęło pod maską, silnik zdechł... zatrzymałem się, zakręciłem rozrusznikiem... a tam luz i świst.
Czekam na wyrok od mechanika...
Wstępnie poinformował mnie, że jak poważne usterki to nie ma sensu naprawiać tylko wymienić na inny. Pasek, koła, popychacze, kto wie czy nie głowica... jeśli z nowych części to ponad 3 - 4 tys może wyjść.
Na razie jeszcze nie zdecydowałem, bo może nie będzie tak strasznie, ale gdyby tak... to pomyślałem sobie, że byłaby okazja wstawić np. inny silnik, może 2.4 a może diesla.
Stąd moje pytanko: czy orientujecie się jakie silniki można w zamontować w Outlanderze bez większych przeróbek ? |
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 21-04-2010, 09:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
topcan
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 114 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:12
|
|
|
ten silnik ma głowice bez kolizyjną mi sie porzestawił rozrząd i nic |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:15
|
|
|
topcan, nieprawda niestety.....miałeś dużo szczęścia po prostu - w Lotto ludzie wygrywają, mimo, że większe prawdopodobieństwo jest nagłej śmierci w drodze do kolektury, niż wygranej.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 16-04-2010, 17:01
|
|
|
silnik jest kolizyjny, mi tez przestawił się o ząbek i jest w porządku. (oczywiście rozrząd wymienił dla świętego spokoju) Z zasłyszanych opinii nie opłaca się tego silnika remontować (pomijając koszty) bo i tak zaraz zacznie brać olej i dzwonić. Ale bardzo ciekawy temat, z tym klekotem ciekaw jestem. Ja z kolei chciałbym się dowiedzieć czy 2.0 turbo wchodzi do 2.0 bez przeróbek? Jak ze skrzynią i mocowaniem? |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
Ostatnio zmieniony przez tomek.rzepek 16-04-2010, 17:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-04-2010, 17:05
|
|
|
2.0 Turbo to ten samo korpus ale elektronika, skrzynia i napędy są inne....
Trzeba by sprawdzić czy 2,4 bez MIVEC-a nie wejdzie bez przeróbek (taki chyba był w gradisie). |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2010, 17:16
|
|
|
krzychu napisał/a: | 2.0 Turbo to ten samo korpus | co 2.0 turbo w EVO ale nie 2.0 bez turbo w Outku I GEN.
To inne silniki mimo tego samego oznaczenia. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:15
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | To inne silniki mimo tego samego oznaczenia. |
Inne w środku. Trochę inny osprzęt. Wleź wlezie (mocowania pewnie te same) ale reszta nie z tej bajki (elektronika, skrzynia, napęd). |
|
|
|
 |
Pawmitsu
Forumowicz
Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 210 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:23
|
|
|
czyli, albo Ci sie udalo, albo bedziesz wstawial ten sam, co poprzednio
[ Dodano: 16-04-2010, 22:24 ]
Kto wie po ilu km jest druga wymiana rozrzadu? |
_________________ Mój taki
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:30
|
|
|
Pawmitsu napisał/a: | druga wymiana rozrzadu? |
Jak oryginały to 90 tys km lub 5 lat. W przypadku zamienników polecają co 60 tys. |
|
|
|
 |
korek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-04-2010, 12:31
|
|
|
Witam serdecznie
A ile kosztują części (pasek i rolki napinaczy??)
Gdzie w ogóle można znaleźć jakie elementy należy wymienić w określonych wizytach serwisowych??
Pozdro |
|
|
|
 |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2010, 13:09
|
|
|
Pasek nie więcej jak 200 zł. a koła poszczególne prawie po 500 za sztukę... możesz podejrzeć ceny na www.japonce.pl |
|
|
|
 |
korek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-04-2010, 13:43
|
|
|
Eeee to troche chyba przesadzone.
Na allegro jopoński zestaw komplet czyli 3 rolki i 2 paski (jeden balansowy) kosztuje 650zł
500za rolkę to byłoby trochę dużo za rozrząd za części wyszłoby pod 2000zł za części troche przegięcie. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-04-2010, 17:32
|
|
|
krzychu napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | To inne silniki mimo tego samego oznaczenia. |
Inne w środku. Trochę inny osprzęt. Wleź wlezie (mocowania pewnie te same) ale reszta nie z tej bajki (elektronika, skrzynia, napęd). |
Inne w środku i na zewnątrz, inne - większe mocowania, osprzęt też jakby "lekko inny". |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 19-04-2010, 21:36
|
|
|
Same koszty to zamiennik nippartsa, kosztuje coś około 700zł, ale nie pamiętam, natomiast oryginał 2 z hakiem.
Do Radecky:
Ile przejechałeś outlanderem? czy po zakupie wymieniłeś rozrząd? Pewny jesteś przebiegu auta? |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
korek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-04-2010, 23:03
|
|
|
Ja na przykład mam rocznik 2004 i przebieg realny 60 000 i teraz się mocno zastanawiam czy wymieniać.
Jak myślicie??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|