[2.5 TD] Blokada Mostu ???? |
Autor |
Wiadomość |
tommalla
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: l-ca
|
Wysłany: 13-04-2010, 00:10 [2.5 TD] Blokada Mostu ????
|
|
|
Witam Serdecznie Grono Mitsumaniaków
Dosłownie od kilku dni jestem posiadaczem Pajero 2.5TD 98r. i tyleż samo samochodu terenowego. Moje pytanie jest natury technicznej otóż mój nowy nabytek nie ma stałej 100% blokady mechanizmu różnicowego a mimo to przy załączonym napędzie 4h lub 4l wyrażnie blokuje mi tylny most co nie ma miejsca gdy załącze tylko tylny napędu. Z tego co dowiedziałem się do tej pory to tylny most posiada LSD pot. SZPERA.
Troszkę poczytałem i wiem jak mniej więcej dzieła lsd ale na jakiej zasadzie załącza się tylko na napędzie 4*4 przecież tył ciągnie non stop
Z góry dziękuje............ |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-04-2010, 11:42
|
|
|
Czy twoje auto posiada skrzynię Super Select? Jeśli nie, to niestety masz "szperę" między mostami przednim, a tylnym może to aż tak znacząco nie chamuje auta, przy skręconych kołach jak dzieje się to mając "szperę" w tylnym moście, ale również jest odczuwalne, dla tego gdy dołączasz przedni napęd to tak się dzieje...
tommalla napisał/a: | stałej 100% | Stałej 100% tynego mostu to żadne auto nie posiada,bo nie dało by nim się normalnie jeździć. w Pajero jeśli takową posiada,to jest włączana i wyłączana za pomocą przycisku r/d lock |
|
|
|
 |
tommalla
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: l-ca
|
Wysłany: 13-04-2010, 12:31
|
|
|
Więc tak jeśli chodzi o skrzynię super select to raczej nie posiadam choć nawet nie wiem jak mógł bym to sprawdzić jakieś numery na skrzyni czy jak ???? a jeśli chodzi o przycisk r/d lock to takiego na bank nie ma.
Popraw mnie jeśli żle zrozumiałem szpera działa cały czas tylko że blokowanie tylnego mostu odczuwa się po załączeniu przedniego napędu czy tak ? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 13-04-2010, 14:37
|
|
|
Blokada LSD w Pajero ? Pierwsze słyszę, wydaje mi się że jest tylko blokada 100% tylnego mostu. jeżeli masz easy select to raczej nie masz a masz tylko blokadę centralnego mechanizmu różnicowego między osiowego i odczuwasz opór przy skręcie z dołączonym przodem ponieważ każde z kół kręci się z inną prędkością a moc rozkłada się po 50 % na każdą oś, stąd biorą się naprężenia zawieszenia a w tylnym moście i przednim mechanizm różnicowy działa normalnie. Pamiętaj że nie możesz jezdzić na załączonym przodzie po utwardzonych nawierzchniach bo zniszczysz zawieszenie, tutaj masz nawet temat którego ja jestem autorem, można się sporo dowiedzieć czym grozi jazda 4x4 na twardym podłożu,
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50077
Pozdrawiam wszystkich MM |
_________________
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-04-2010, 20:10
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: | wydaje mi się że jest tylko blokada 100% tylnego mostu. jeżeli masz easy select to raczej nie masz | tu rodzaj skrzyni nie ma znaczenia,bo w obydwu wystąpowała blokada mostu
tommalla napisał/a: | blokowanie tylnego mostu odczuwa się po załączeniu przedniego napędu czy tak ? | To nie tylny most Ci blokuje, a robią to naprężenia między tylnym a przednim mostem
A gdybyś miał jeszcze do tego blokadę tylnego mostu i ją załączył,to by Ci było ciężko ruszyć
[ Dodano: 13-04-2010, 20:16 ]
tommalla napisał/a: | choć nawet nie wiem jak mógł bym to sprawdzić | między zegarami prędkościomierza, a obrotomierza są kontrolki napędów- pod kontrolkami napędów powinien być napis super select.A podstawa to Easy Select ma tyko 3 przełożenia 2h, 4h, 4L |
|
|
|
 |
konradgdynia
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TD Long '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 35 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-04-2010, 21:32
|
|
|
Jeżeli po załączeniu przedniego napędu odczuwasz wyraźne hamowanie, nawet podczas jazdy do przodu to może być to spowodowane różnym rozmiarem kół. Ja miałem taki efekt gdy wymieniłem opony na nowe na tylniej osi ( z przodu były Fulda Tramp 265/75/15 ale prawie łyse, a z tyłu Goodyer Wrangler 265/75/15 nowe; różnica średnic ok 3cm ). Po wymianie opon na nowe z przodu efekt ustał. |
|
|
|
 |
tommalla
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: l-ca
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:02
|
|
|
W tej chwili już wiem jaką posiadam skrzynie ( Easy Select ma tyko 3 przełożenia 2h, 4h, 4L )
Co do tylnego mostu podnosiłem cały tył do góry i jednak jest też szpera ( LSD ) bo oba koła kręcą się w tą samą stronę a nie jak przy zwykłym mechaniżmie różnicowym w przeciwnym ( taką technikę sprawdzenia przeczytałem na innym temacie ).
A naprężenia jakie powstają przy skręcaniu są wynikiem rozłożenia mocy w po 50% na każdą oś. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi[/code] |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-04-2010, 08:51
|
|
|
tommalla napisał/a: | A naprężenia jakie powstają przy skręcaniu są wynikiem rozłożenia mocy w po 50% na każdą oś | zgadza się.
tommalla napisał/a: | jednak jest też szpera ( LSD | być może gdy producent nie stosował szpery 100%-ej załączanej przyciskiem, to montował to o czym mowisz...nawet miało by to sens....bo co to za terenówka, gdy tak naprawde realnie napędzany były by tylko 2 koła |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 16-04-2010, 19:23
|
|
|
tommalla napisał/a: | Co do tylnego mostu podnosiłem cały tył do góry i jednak jest też szpera ( LSD ) bo oba koła kręcą się w tą samą stronę a nie jak przy zwykłym mechaniżmie różnicowym w przeciwnym ( taką technikę sprawdzenia przeczytałem na innym temacie ). |
z tego co mi sie wydaje tak jest tylko w mostach typu torsen
a w tą samą stronę na podnośniku to sie będzie kręcic napewno bez blokady też w normalnych mostach |
|
|
|
 |
|