Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9 DID] Chwilowe spadki mocy - coś się kończy?
Autor Wiadomość
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 00:04   [Cari 1.9 DID] Chwilowe spadki mocy - coś się kończy?

Witam

Od kilku tygodni w mojej Cari DID 115KM zaczynają się nasilać następujące objawy: wciskając gaz w taki sposób, aby spokojnie przyśpieszać (tak trochę bardziej niż flegmatycznie :) ) w okolicach 2100-2400 obr/min następuje chwilowy spadek mocy (szarpnięcie). Utrzymując obroty w w/w okolicy szarpnięcia takie powtarzają się w regularnym odstępie czasu (co około 1-2 sekundy). Wygląda to tak, jakbym się bawił gazem wciskając go i puszczając.

Najbardziej odczuwalne jest to na 3 biegu, wówczas z lewej strony komory silnika (gdzieś blisko nadkola) wyraźnie słychać dźwięk jakby coś się ślizgało lub gwałtownie przyspieszało - i tak cyklicznie. Natomiast na 5 biegu podczas jazdy ze stałą prędkością (tak 110-120 km/h) takie regularne spadki mocy powtarzają się cyklicznie (dźwięku nie słychać ale to może z powodu wzrostu hałasu).

Na jałowym biegu przy przegazowywaniu oraz przy gwałtowniejszym przyspieszaniu objawów takich nie zauważyłem. Na wolnych obrotach silnik chodzi równiutko, również nie zauważyłem żadnego dymienia itp.

Miał ktoś podobne objawy? Coś może się kończyć?

Dzięki za wszelkie podpowiedzi i sugestie co sprawdzić.

Pozdrawiam
Arthus

[ Dodano: 16-06-2008, 11:48 ]
Heh - objawy na razie ustały - być może jakiś syf w paliwie albo chwilowe rozstrojenie :)
 
 
matmr
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2009, 00:27   

Ciekawe, mam bardzo podobne objawy w swoim DID, jeżeli nie identyczne. Jedyna różnica jest taka, że występują na drugim biegu.

Około 2300 obrotów następuje chwilowy spadek obrotów i słychać odgłos ślizgających się części (może jakieś łożysko..).

Zauważyłem, że ten chwilowy spadek mocy i odgłos ślizgania się występuje częściej w ciepłe dni. Poprzedniego lata (2008) miałem ten problem, przez zimę cicho i teraz znowu.

Jeżeli ktoś ma pomysł czym to może być spowodowane - proszę o pomoc.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-04-2009, 03:30   

nieszczelne przewody do intelculera lub intercooler. Z turbo spada cisnienie
 
 
 
matmr
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2009, 20:04   

dzięki za wskazówkę, na pewno sprawdzę
 
 
fiedzia
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2010, 20:20   

Ja miałem podobne problemy: przy normalnym przyśpieszaniu w okolicach 2300-2500 był chwilowy spadek mocy + odgłosy z przodu z lewej strony Po wielu mechanikach i zmaganiach sam doszedłem ze to przepływomierz. PO wymianie na używany wszytko wróciło do normy. Do tej pory zastanawiam się co wytwarzało te odgłosy ??
Jak szukałem przyczyny to odpiąłem tą kostkę do przepływomierza i pojeździłem co prawda samochód przeszedł w tryb awaryjny ale odgłosy od razu ustały i tak zlokalizowałem awarie.
 
 
ToX 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi carisma1.9DI-D102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 67
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-04-2010, 10:28   

do wszystkich ktorzy pisali w tym temacie ustaliliscie usterke to faktycznie ten przeplomierz czy cos innego?? z gory dzieki za odpowiedz szybka. pozdrawiam
 
 
goatguy 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DI-D // 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: 10-04-2010, 15:47   

Witam, mam podobny problem jak opisane powyżej, autko traci moc, szarpie przy obrotach 2800-3000 na 2 i 3 biegu (czasem też na 4) , zapala się kontrolka silnika. Po diagnostyce mechanik powiedział, że połączenia są ok., nie ma nieszczelności, ale jest problem z podawaniem temperatury silnika (raz podaje 90 stopni, raz -13 itp...) i te spadki mocy powoduje przejście turbiny w tryb pracy awaryjnej (parametry turbo doładowania podobno też są ok.). skasowali mi ten błąd, który pokazywał komputer i przez chwilę było ok, ale problem się pojawił ponownie, ale już nie z takim natężeniem jak poprzednio. Ktoś ma pojęcie, czy ta diagnoza może być poprawna i co w takim przypadku zrobić, żeby autko odzyskało moc? (Cari 1,9DID, 2002).
_________________
one pill makes you larger
and one pill makes you small
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-04-2010, 16:43   

goatguy, zmień diagnostę

turbina nie przechodzi w tryb awaryjny nie ma takiej możliwości bo to urządzenie mechaniczne

co do temperatury płynu to ma wpływ na sterowanie turbiną ale tylko podczas rozruchu silnika
 
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2010, 22:22   

Witam,
To ja się podepnę pod ten temat...
Myślę, że problem jest bardzo podobny (jak nie taki sam) jak w przypadku tego tematu: http://forum.mitsumaniaki...p=670732#670732

Jutro zamierzam iść do serwisu... Więc jak coś sensownego wyjdzie to się podzielę informacjami.

Miałem kupić sensowny kabel i odczytać błędu ale ze względu na potrzebę gotówki postanowiłem wydać tę kasę na szybki serwis, a później zbierać na sensowny kabel już na spokojnie...
 
 
ToX 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi carisma1.9DI-D102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 67
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-04-2010, 14:45   

I jak tam jakieś nowe ustalenia co do usterki??
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-2010, 22:17   

Witam,
Dopiero dziś udało mi się dostać do mechanika - wczorajszą wizytę przełożyli.

Generalnie miałem wrażenie, że wiedziałem więcej. Ale do rzeczy.

Podłączyli MUT-II i w moim przypadku miałem 3 błędy:
- Świece żarowe
- Czujnik ciśnienia
- Zawór EGR

Więc pff. EGR idzie do czyszczenia - koszt 80zł. Chyba, że jest jakiś sensowny domowy sposób? I czy się w ogóle opłaca?

W zasadzie mało. Zobaczę co będzie po przeczyszczeniu EGR i dam znać.

Od siebie dodam, że mam takie wrażenie, że takie spadki mocy, czy też ten odgłos w moim przypadku (patrzcie mój przytoczony link do wątku), który przypomina syczenie/rozprężanie powietrza, lub dźwięk czegoś co głośno i nierównomiernie traci obroty (?), choć to określenie trochę odbiega od pierwszego - cholernie trudno ten odgłos obrać w słowa - ujawnia się bardziej dopiero po delikatnym nagrzaniu się silnika.

Czy te moje informacje naprowadziły kogoś na inne (może i lepsze) rozwiązanie lub na inne podpowiedzi?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 14-04-2010, 22:57   

uszkodzony z któryś elementów doprowadzający powietrze do kolektora od turbiny najczęsciej intercooler w silnikach renault
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-04-2010, 23:04   

MikeDID, przy uszkodzonym czujniku cisnienia auto nie wchodziłoby na wysokie obroty
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
maro88 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 18-04-2010, 09:31   

robertdg napisał/a:
MikeDID, przy uszkodzonym czujniku cisnienia auto nie wchodziłoby na wysokie obroty

Miałem podobny problem ze swoją Cari , i właśnie był uszkodzony czujnik ciśnienia . Auto się wkręcało na obroty z tymże bardzo powoli , dopiero po przekroczeniu 2400 obr/min chodziło to w miarę poprawnie . Sprawdziłem pierwsze turbinę , przepływomierz (zmieniłem , trochę lepiej ale nie do końca ) i dopiero po wymianie czujnika wszystko gra .
 
 
 
goatguy 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DI-D // 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-04-2010, 19:47   

pawelsonx napisał/a:
goatguy, zmień diagnostę

turbina nie przechodzi w tryb awaryjny nie ma takiej możliwości bo to urządzenie mechaniczne

co do temperatury płynu to ma wpływ na sterowanie turbiną ale tylko podczas rozruchu silnika


jak narazie nie udało mi się zdiagnozować problemu, ale mam kody błędów, jakie wyrzuciło podczas ostatniej diagnozy / korekty u mechanika:

16 BOOST SNSR

12 CAMSHAFT SNSR

19 WTR TEMP. SNSR

35 VSS

Orientuje się ktoś jak podejść do problemu? Nie chcę znowu zostawiać auta na 2-3 dni z wątpliwym efektem końcowym, bo bez auta jak be ręki... Co dokładnie mogą oznaczać te błędy, jakie problemy te błędy wyrzucają? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...

I jeszcze jedno, czy dawno nie zmieniany filtr paliwa może powodować takie skoki mocy przy obrotach 1000-2000? Nie wiem kiedy był ostatnio zmieniany, ja autkiem jeżdżę rok i w tym czasie go nie zmieniałem...
_________________
one pill makes you larger
and one pill makes you small
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.