Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klepiące zawory
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 17-04-2010, 21:10   Klepiące zawory

Cześć.
Mam od jakiegoś czasu wrażenie że co raz głośniej pracuje mój silniczek w Carismie.
Nie jest to związane z ilością oleju w silniku. Chyba że to wina jakości oleju. Wcześniej korzystałam z Castrola teraz mam GM.
Jaki może być koszt wymiany zaworów łącznie z robocizną ?
Czy jest to wymiana trudna lub czasochłonna ?
Czy trzeba przy klepiących zaworach wymienić cość jeszcze ?
Dziękuje za odpowiedzi
_________________
Niebiańska robota
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-04-2010, 21:13   

Moim zdaniem jeśli klepią ci zawory to wystarczy je wyregulować. Koszt w zalezności od warsztatu 50 - 100zł.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-04-2010, 21:25   

Napewno GM nie jest dobrym olejem do tego silnika, wiec radziłbym go wymienić na cos lepszego, koszt wymiany zaworów łacznie z robocizna to około 1300 - 1600zł, wymiana jest trudna i czasochłonna oraz nieco skomplikowana bo trzeba demontowac glowice, po czym tzreab wymienic wszystkie uszczelki na nowe, a głowice odpowiednio przyszykowac.
Nie pamietam jak dokładnie jest w 1.8 SOHC ale wydaje mi sie ze zawory sa regulowanie recznie, wiec powinna wystarczyc ich reczna regulacja, w dziale download jest Manual do tego silnika, tam jest opisane jak wyregulowac i jakie luzy, jak sie nie myle na zaworach ssacych 0.2mm na wydechowych 0.3mm
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 18-04-2010, 11:36   

Dziękuje za odpowiedzi
.
Ostatnio (przed wymianą oleju z Castrola na GM, czyli rok temu) miał regulowane zawory. I od tam tego czasu mamy wrażenie że silnik faktycznie głośniej pracuje. Ale to może być subiektywne odczucie. Dlatego wolałam się spytać. Najlepszy olej to wg. mojego narzeczonego to Valvoline, Helix, Castrol. W tym roku wymieniam na lepszy olej.

W sumie chyba lepiej = taniej było by w sytuacji wymiany zaworów kupić inny silnik :?:
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2010, 12:03   

Olivia napisał/a:
taniej było by w sytuacji wymiany zaworów kupić inny silnik :?:
teoretycznie tak, ale nigdy nie masz pewnosci w jakim stanie jest tamten silnik.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 18-04-2010, 20:52   

W sumie to prawda co napisałeś.

Ale czy możliwe jest że po regulacji luzu zaworowego silnik głośniej pracuje ? Może przed regulacją luzu były ciaśniej skręcone zawory i dlatego ciszej pracował ?
Najpierw regulowałam luzik a później wymieniłam Castrola na GM. A wydaje mi się że głośniej silnik zaczął pracować po regulacji.

Aha. Co ile powinno się wymieniać pasek rozrządu łącznie z osprzętem ? Wcześniej wymieniałam w wakacje 2007 roku. Przez 2,5 roku zrobiłam może z 20 tyś. km. Ale pasek, rolka napinacza i pompa wody się starzeją. Więc co trzy, pięć lat ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 18-04-2010, 20:56   

rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2010, 21:03   

Oczywiście, że mozliwe jest że po regulacji luzu silnik pracuje głosniej, tzn. zawory głosniej pracują. Ja miałem tak u siebie. Jak w jednym warsztacie mi wyregulowali luzy to było gorzej niz przed regulacją, bo robili to na zimnym silniku. Pojechałem do innego warsztatu i tam wyregulowali dobrze i od razu było o wiele ciszej.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 18-04-2010, 21:55   

Niby tak. Ale wg. moich rocznych przebiegów 60 tyś. km osiągne za 8 - 9 lat.
A każda guma się starzeje. Ba, nawet prezerwatywy mają specjalny dodatek do lateksu dodawany aby miały dłuższy termin użyteczności.

Carisma miała przeprowadzoną regulacje w serwisie który specjalizuje się w Toyotach i reszcie japońskcih produktów. Przy wymianie oleju i płynu chłodniczego powiem o regulacji luzu zaworowego.
_________________
Niebiańska robota
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-04-2010, 22:00   

adaśko napisał/a:
rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres



wymienia się co przebieg a również co okres jeżeli przebieg nie został osiągnięty (przebiegi i czas podaje producent jak dobrze kojarze to dla paska przeważnie 5 lat)

dotyczy to również oleju silnikowego

[ Dodano: 18-04-2010, 22:05 ]
co do luzu jak po ustawieniu klepie to znaczy że ktoś żle ustawił w tm ym silniku ustawia się na ciepłym
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2010, 22:55   

adaśko napisał/a:
rozrząd co 60000km sie wymienia a nie co jakiś okres

No panie, małe uchybienie, interwał wymiany dla paska w zamienniku to 60 000km lub 5 lat, dla paska w oryginale to 90 000 lub 5 lat, interwał wymiany zalezy od tego co następuje pierwsze, zalezny jest też od daty waznosci podanej przez producenta (informacje mozna znalezc na opakowaniu, choc nie zawsze)

Olivia napisał/a:
A każda guma się starzeje. Ba, nawet prezerwatywy mają specjalny dodatek do lateksu dodawany aby miały dłuższy termin użyteczności.
Trafne spostrzezenie.

Moja rada zmień olej na jakiś inny, może być ELF Competiton STi 10W40, albo cos z lepszej półki, Valvoline, Motul, Mobil 1, zastosuj płukanke silnika przed wymiana oleju.

Pojedx do mechanika aby Ci ustawił zawory, potem przeprowadził płukanie silnika i wymiane oleju, no chyba ze potrafisz sobie sama poradzić, w takim razie znajdziesz w dziale download Manual, w którym jest dokładnie opisane jak regulować zawory.

P.S. jak bedziesz sama sie brala za regulacje zaworów, to sprawdż mikrometrem grubosci listkow szczelinomierza, bo w sprzedazy jes duzo bubli, a pozniej ludzie dziwia sie ze ustawiaja sobie zawory i auto gorzej pracuje.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 19-04-2010, 20:16   

Dziękuje za odpowiedź.
Mam zamiar zmienić na lepszy olej w momencie wymiany.
O co chodzi z tą płukanką ? Zwykły olej mineralny wlać i przejechać się powiedzmy 10 km. Spuścić go i zalać już dobrym właściwym, tak (przynajmniej o tym myślał mój narzeczony jak mu powiedziałam o płukance) ?
Na pewno sama nie będę tego robiła, wykluczone.
_________________
Niebiańska robota
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-04-2010, 20:38   

Nie nie nie, są specjalne płukanki do silnika przed zalaniem nowego oleju.

[ Dodano: 19-04-2010, 20:41 ]
Np. cos takiego:
http://moto.allegro.pl/it...a_warszawa.html
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 19-04-2010, 21:08   

Ciekawe i tańsze rozwiązanie niż z olejem mineralnym.

Stosował ktoś to do starszych silników ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2010, 21:54   

Olivia, ja ciagle stosuje takie płukaniki, m.in. i w swoim aucie, jak narazie nie było z tym problemów.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.