Przesunięty przez: zbyszekm2 20-04-2010, 23:22 |
stopiony tłok Pajero 2.8 TD |
Autor |
Wiadomość |
Areksl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-04-2010, 00:32 stopiony tłok Pajero 2.8 TD
|
|
|
Posiadam Pajero 2.8 TD long (4m40). Po zakupie po przejechaniu 120 km pękła głowica na dwóch srodkowych cylindrach. Po zmianie głowicy na drugą przejechaniu 50km stopił się tłok pierwszy. Po regeneracji głowicy, wytulejowaniu całego bloku, zmianie turbiny na nową i przejechaniu 20km po raz kolejny stopił sie pierwszy tłok. Temperatura wody, oleju do końca była w normie. Może to przypadek ale za ostatnim razem pekł także wąż górny od chłodnicy. Pozostałe cylindry nie były naruszone, ciągle topi się tylko pierwszy tłok. Przy docieraniu silnika za drugim razem nic sie nie działo, nie przegrzewał się, idealnie palił, równo pracował, był silny. Topienie tłoka następowało zawsze na autostradzie gdy osiągał 2,5t-3 tys obrotów, gdzie do końca temperatura wody i oleju była w normie, silnik miał moc, w ciągu sekundy zgasł i zablokowało wał. Gdzie się nie zatarł można było kręcić wałem do tyłu ale do przodu juz nie. Po zdjęciu głowicy okazało się że ponownie stopiła się górna część pierwszego tłoka. Co może być przyczyną? proszę o pomoc... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-04-2010, 23:21
|
|
|
A wtryski sprawdziłeś? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Areksl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-04-2010, 00:12
|
|
|
za pierwszym razem po stopieniu tłoka wtryski były sprawdzone i były ok, ale też podejrzewałem że to mogła być ich wina i wymieniłem na nowe. Stało się to samo więc wtryski odpadają. Po kolejnym stopieniu tłoka znowu je sprawdziłem (już te nowe) i też są ok. Pompa wtryskowa była też dwa razy sprawdzana i powiedzieli że jest dobra. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-04-2010, 09:55
|
|
|
coś musi wytwarzać wysoka temperaturę, a może masz źle zapłon ustawiony? Za wczesny? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:30
|
|
|
Może pierwszy tłok nie jest prawidłowo smarowany? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kotoy
Mitsumaniak
Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: jabłonna lacka
|
Wysłany: 21-04-2010, 21:58
|
|
|
Tłoki w silnikach doładowanych są chłodzone również olejem, może trzeba sprawdzić natrysk oleju na tłok. Sprawdź też jakie jest smarowanie w pełnym zakresie obrotów, najlepiej podepnij manualny wskaźnik (znajdziesz taki w sklepie rolniczym + trójnik do czujnika oleju) |
|
|
|
 |
pio13
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8TD long 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-04-2010, 22:06
|
|
|
Podziwiam samozaparcie - ja bym sprzedał to dawno
Jak dla mnie powody zagłady twojego silnika mogą być dwa:
- walnięty wał (stąd zły moment zapłonu itd, problemy z prowadzeniem tłoka)
- zatkane kanały wodne (lub/i olejowe) dlatego niby temperatura OK a w cylindrze piekło
Tak czy siak, raczej taniej cię chyba wyjdzie kupić używany silnik niż reanimować tą zagadkę (bo nie przewidzisz ile jeszcze w niego wpakujesz).
Powodzenia w walce. |
|
|
|
 |
Areksl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-04-2010, 23:44
|
|
|
wszystkie kanały olejowe były sprawdzone, kanały natryskowe tłoka w porządku, ciśnienie oleju na wolnych obrotach 3 bary, a na 2500 obrotów 6,1 bara (ciśnienie końcowe). Wał był polerowany i sprawdzony, nowe panewki, kanały wodne drożne. Przy docieraniu miał założone zegary temperatury wody, oleju, ciśnienia oleju i turbo.
Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy
PS. teraz to juz tak mnie wkurzył, że mu nie podaruję dopóki nie znajdę przyczyny i nie będzie jeździł jak należy. Teraz to już moje HOBBY
[ Dodano: 21-04-2010, 23:50 ]
tłok nie zaciera się przy dolnej części. Topi się od góry, wypala dziurę na wylot w czasie jazdy jest to niewyczuwalne. Ma do końca moc...
Podpal ugaś ropy nalej a Misiek Nie jedzie dalej... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2010, 00:25
|
|
|
Areksl, na jakie ciśnienie ustawione są wtryski?
Jak wymieniałeś wtryski to wymieniałeś końcówki czy całe wtryskiwacze?
Czy na pierwszy cylinder zawsze trafiał ten sam wtryskiwacz/korpus z wymienioną końcówką? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Areksl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-04-2010, 00:41
|
|
|
we wtryskach były wymienione końcówki, ale kolejność była zamieniona. Ci, którzy sprawdzali wtryski robili to według norm z katalogów (zalecenia producenta), nie pamiętam ale chyba na 160...
[ Dodano: 22-04-2010, 11:10 ]
... |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 22-04-2010, 15:11
|
|
|
Areksl napisał/a: |
PS. teraz to juz tak mnie wkurzył, że mu nie podaruję dopóki nie znajdę przyczyny i nie będzie jeździł jak należy. Teraz to już moje HOBBY
|
Witaj w klubie |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 23-04-2010, 07:15
|
|
|
z takich objawów wynika że to wtrysk kiedy leje w jedno miejsce wypala się dziura. Ale to tylko sugestia |
|
|
|
 |
Areksl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-04-2010, 17:58
|
|
|
Czy przyczyną mogłaby być głowica, skręcony wał, albo skręcony wałek w pompie wtryskowej ... ? |
|
|
|
 |
kotoy
Mitsumaniak
Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: jabłonna lacka
|
Wysłany: 23-04-2010, 21:44
|
|
|
A jak się sprawa ma z komorami, może podczas montażu zapodziły się podkładki pod wtryski, w 2.5 powinno się zakładać dwie jedną dużą i jedną małą a może winna jest sama komora??? |
|
|
|
 |
|