Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy na zimnym silniku 12v
Autor Wiadomość
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 20-04-2010, 07:36   brak mocy na zimnym silniku 12v

sigma nie ma mocy na zimnym silniku. Jest to 12 zaworowa jednostka z 93 roku, problem wystepuje na benzynie jak i na gazie {mam blosa},po rozgrzaniu silnika moc powraca.Miał ktoś taki problem?. :-X
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-04-2010, 12:40   

na gazie zawsze na zimno( jesli nie jest wtrysk) jest gorzej. natomiast benzyna - well - spotkałem się z tym że wtryskiwacze nie za super rozpylały , i dopiero jak silnik jest gorący to benzyna lepiej odparowywała i lepsza mieszanka była i lepiej działał.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-04-2010, 17:31   

Przyczyn może być kilka, podaje wg prawdopodobieństwa:

1 czujnik temperatury silnika
2 Virman napisał co i jak
3 czujnik temperatury powietrza, w przepływomierzu
4 sonda lambda
5 zawory nie domykają
6 pierścienie tłokowe

Czujniki sprawdź, pomierzysz z serwisówką w ręku zwykłym multimetrem; sondę lambda najlepiej na oscyloskopie, od biedy multimetrem.

Wtryskiwacze najtrudniej samemu sprawdzić. Trzeba je wyjąć umyć w nafcie w ultradźwiękach, podać paliwo pod ciśnieniem ok 3 Bar, podać impuls 12V i oglądać rozpylone paliwo. Albo umyć i sprawdzić czy jest poprawa.

2 ostatnie to czarny scenariusz łatwy do wykluczenia -> zmierzyć kompresję i zastanowić się ile oleju łyka.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-04-2010, 19:26   

co do pierscieni to nie uwazam zeby cos nie " halo "bo po pierwsze na zimnym silniku olej jest gęsty zatem cisnienie będzie trzymać dopiero gdy złapie temperature olej zaczyna sie rozrzedzać i płynąć .tak jak działają wszelkie masci na dolegliwosci silnika ....zagęszczają i zwiększają lepkosć zatykając wszystko wszędzie ....i nawet gdyby olej uciekał poprzez pierscienie w ilości zatrważającej czy tez uszczelniacze to auto i tak będzie miało kopa. a ie sądze żeby az tak duza ilośc szła na komory spalania co by zakłucało w jakiś sposób zapłon mieszanki .
gdyby padła lamba - samochód palił by ogromną i tak ilość paliwa - bo gaz i tak pewnie przez sąde nie jest podpięty bo to nie pełna w tego słowa znaczeniu sekwencja..no i mocy by nie było cały czas i na zimnym i na ciepłym...zaworki jak by nie domykały ? to na ile by musiały nie domykac ???
a może tak zapłon ???? opużniony albo przyspieszony ...????
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3555
Skąd: Gniezno
  Wysłany: 20-04-2010, 20:59   

Jak już tak gdybamy, to można spróbować sczytać błędy, a nuż coś wymruga? Przy okazji proponowałbym sprawdzić układ zapłonowy, jak wyglądają świece, kopułka, palec.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 21-04-2010, 07:34   

znalazlem przyczyne ..................problem był w blosie , zanieczyszczony na tle ,że nie mógł się swobodnie przemieszczać ,kto zna zasade działania to wie o czy mowa. PORANNA PRÓBA -MOC WRÓCIŁA!!
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3555
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-04-2010, 08:12   

Wprowadziłeś troszkę zamieszania w pierwszym poscie pisząc, że objaw występuje także na benzyne.
Przepustnice też czyściłeś przy okazji?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-04-2010, 10:32   

Dokładnie tak jak wojtas021180 napisał - nie prawda że na benzynie moc ci spadła - chyba że od początku była kiepska. Jak dla mnie wszelki gaz inny niż wtrysk to niestety takie efekty.. w tym jest smoła niestety i się osadza na wszystkim.. zwłaszcza jak się tankuje nie najlepszej jakości gaz.. potem przepustnica itd wszystko leci. Może to nie sadza z EGR ale niestety przed urządzeniami sterującymi co ciekawe dla nich nie jest.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-04-2010, 17:11   

krzysius napisał/a:
znalazlem przyczyne ..................problem był w blosie , zanieczyszczony na tle ,że nie mógł się swobodnie przemieszczać ,kto zna zasade działania to wie o czy mowa. PORANNA PRÓBA -MOC WRÓCIŁA!!


Ogólnie przy wszelkiej diagnostyce bardzo ważne jest wprowadzenie stanu początkowego. Jak wiadomo BLOS jest pewną ingerencją w dolot. Dobrze ze szybko rozwiązałeś problem.

Czy Ci co mówią że słaba moc widzieli kiedyś jak działa blos?

http://www.youtube.com/watch?v=-_NPgXbYfBc

Tak czy inaczej sytuacja ulegał poprawie skoro zauważył różnicę. A przyczyna mogła faktycznie leżeć w BLOSie...po prostu silnik dostawał za mało powietrza bo prawdopodobnie nie podnosiła się całkowicie klapka.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-04-2010, 18:31   

jak dla mnie - to to co widzę , to po prostu przewężenie dolotu - po coś zaprojektowali odpowiedni przekrój.. Poza tym obniża ciśnienie w dolocie o siłę potrzebną do podniesienia klapki sumarycznie przewężenie + klapka robią swoje..
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-04-2010, 19:25   

VirMan napisał/a:
jak dla mnie - to to co widzę , to po prostu przewężenie dolotu - po coś zaprojektowali odpowiedni przekrój.. Poza tym obniża ciśnienie w dolocie o siłę potrzebną do podniesienia klapki sumarycznie przewężenie + klapka robią swoje..


Nikt nie napisał że BLOS to super rozwiązanie. Tylko chciałem pokazać jak to działa. Oczywiście że jest to zwężka ale i tak jest sporo większa niż typowe miksery. Zwykły mikser który spotkałem w sigmach ma 35 mm. Jest wielkości 5 zł.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-04-2010, 19:29   

wiem wiem.. Tu masz rację że to o wiele lepsze.. Tylko mnie dziwi fakt że ktoś w ogóle mówi o stracie mocy jak ma mixer/blosa.. Jak moc to wtrysk albo benzynka , albo sory :) no tak już jest.. :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3555
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-04-2010, 21:00   

Faktycznie Łukasz. Przy takim działaniu Blosa, przycinanie będzie powodować spadek mocy również na benzynie (zaburzony skład mieszanki). Do tej pory myślałem że Bols to taki duży Mieszalnik.

Człowiek całe życie się uczy i głupi umiera. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.