[Cari 1.9DI-D] płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
robertbeata
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1,9DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 42 Skąd: goleniów
|
Wysłany: 29-10-2009, 20:14 [Cari 1.9DI-D] płyn chłodniczy
|
|
|
Witam mam pytanie ,czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak spuścić płyn chłodniczy z carismy 1900DID 2001rok z góry dziękuje |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2009, 22:52
|
|
|
w każdym samochodzie, który posiadałem, odkrecałem opaskę węża chłodnicy najniżej połozonego.
Pozdr. |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:08
|
|
|
W prawej dolnej części chłodnicy powinieneś mieć kranik.
pozdr |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-10-2009, 13:44
|
|
|
A co jaki czas wymieniacie ten płyn i czy trzeba po wymianie odpowietrzać układ? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 30-10-2009, 14:18
|
|
|
Płynu chłodniczego w zasadzie się nie wymienia ... jeżeli np. po zakupie nie masz pewności co tam jest, raczej nie woda ale jaka jest jego odporność na niskie temperatury to dobrze by było wymienić. Przed sezonem jest zalecana kontrola jego stężenia. Po wymianie płynu układ trzeba odpowietrzyć. |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
ZUB3R
Mitsumaniak dobrze posiedzieć...

Auto: Carisma DI-D 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 391 Skąd: WOS Ostrołęka
|
Wysłany: 30-10-2009, 14:22
|
|
|
A to z tym kranikiem mnie zaskoczyłeś, również myślałem o opasce.
Raczej nie trzeba odpowietrzać układu (zaznaczę że tak miałem w megance), wystarczyło po wlaniu płynu odpalić na pare minut samochód, zgasić i ponownie dolać płyn. |
_________________ HIStory:
Honda CR-V iVTEC 2,0 '05 2011-201x
Mitsubishi Carisma DI-D 1,9 '01 2009-201x
Renault Mégane Classic 1,4 '97 2005-2009
FIAT 126p elx 0,65 '97 98-2005
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-10-2009, 19:07
|
|
|
Co do płynów chłodniczych to na opakowaniu producent podaje zawsze termin co ile trzeba wymieniać. Te najsłabsze wymienia się co 2 lata . I nie jest to spowodowane tym że te płyny tracą zdolności wytrzymywania niskich temperatur, ale innymi przyczynami.
W każdym płynie są dodatki antykorozyjne zapobiegające osadzaniu się kamienia dodatki które konserwują gumę itp i one tracą swoje właściwości
Przechodziłem już taka sytuacje że nie wymieniany płyn rozwalił mi nagrzewnice pompę i parę przewodów gumowych . A ostatnio przerabiał to mój znajomy w sprinterze i przyczyna również był płyn oczywiście na testerach co roku wychodziło ok.
cytat ze strony http://www.swiatmotoryzac...e=czytaj&id=660
Ważna jakość płynu
Bagatelizowaną kwestią jest regularna wymiana płynu chłodzącego. Użytkownicy często o tym zapominają, uznając że skoro zimą płyn nie zamarzał, a chłodnica sprawnie funkcjonowała w czasie zimy, to nie ma takiej potrzeby. Należy jednak pamiętać, że płyny chłodzące mają swój termin przydatności. Nawet jeśli płyn nie zamarza, to po pewnym czasie traci inne właściwości, między innymi antykorozyjne. Nie wymieniany przez dłuższy czas może doprowadzić do wewnętrznych uszkodzeń chłodnicy, kanałów chłodzących w silniku oraz uszczelki pod głowicą.
Chłodnice wykonane są z miedzi lub aluminium, w związku z tym są, podobnie jak skraplacze klimatyzacji, podatne na korozję. Dodatkowo obciążają je trudne warunki w jakich pracują. Chłodnice narażone są na agresywne chemicznie substancje, wysokie temperatury i znaczne ciśnienia. Dotyczy to również pompy oraz nagrzewnicy. W przypadku tej ostatniej, trudne warunki pracy to właściwie jedyna (nie licząc kolizji) przyczyna uszkodzeń.
|
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2009, 10:16
|
|
|
Jeśli dobrze pamiętam to w DID są dwa korki do odpowietrzenia układu w najwyższych punktach węży pomiędzy chłodnicą a silnikiem, trzeba uważać z ich odkręcaniem jeśli długo nie były używane gdyż mają plastikowy gwint.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2010, 12:26
|
|
|
gulgulq, do układu wchodzi 6 litrów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
|