| [Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | lesmen   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 25 Lip 2008
 Posty: 117
 Skąd: Kaszuby
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2010, 12:33   [Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Chciałbym się Was poradzić czy przy przebiegu ok 240tys km warto wymienić już uszczelkę pod głowicą? Pewnie większość wymienia gdy po prostu jest taka potrzeba. U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km a więc znośnie lecz tyle co wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać. Planuję w wakacje podróż do Bułgarii swoją Cari i nie chciałbym mieć takich nieprzyjemności. Doradźcie mi proszę czy się za to zabierać bez aktualnie jakiś objawów jej zużycia?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2010, 13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | lesmen według mnie nie ma takiej potrzeby, aby wymieniać uszczelkę pod głowicą. Każdy raczej robi to, gdy istnieje jakaś przyczyna... 
 Ubytek oleju jak najbardziej akceptowalny. 	  | lesmen napisał/a: |  	  | U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km | 
 
 Wymieniaj jak będzie potrzba. 	  | lesmen napisał/a: |  	  | wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać | 
 Moja rada: skoro wszystko ok, to po co Ci dodatkowe koszty? Zainwestuj w co innego. Tymczasem śmigaj autem bezawaryjnie.
 |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pamar   Mitsumaniak
 Kainamustim
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
 Zaproszone osoby: 2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 15 Lip 2007
 Posty: 4176
 Skąd: Andrespol/Radków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2010, 14:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jestem zdania, że lepiej zapobiegać niż leczyć, uważam, że przy takim przebiegu F8QT, warto pomyśleć o wymianie, bo to jest najczęstsza przypadłość tego silnika. Wymieniaj.
 |  
				| _________________ ad futuram rei memoriam:
 Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie
   http://www.mitsumaniaki.com/
 http://www.mmdzieciom.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2010, 14:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pietia555   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Wrz 2009
 Posty: 2
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |    Wysłany: 22-04-2010, 19:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | obserwować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego,jak nic się nie będzie działo to nie ruszać,mnie to kosztowało 1000zł,ale byłem zmuszony to zrobić   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kielurkk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 17 Cze 2007
 Posty: 1050
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2010, 21:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta. | 
 podpisuję się pod tym
 po co wymieniać dobre na nowe.? Jak coś się będzie działo to wtedy inwestuj. A skąd masz pewność że jak ją wymienisz to nie padnie coś innego albo to samo znów? NIE WYMIENIAJ takie jest moje zdanie
 |  
				| _________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
 
 TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
 
 SHEAKESBEER
 
 Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
   
 
  Piszę poprawnie po polsku. 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lesmen   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 25 Lip 2008
 Posty: 117
 Skąd: Kaszuby
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2010, 21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | A przy jakim przebiegu Wy wymienialiście? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2010, 21:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | lesmen, nie ma okreslenia na tego typu rzeczy, jene przejedzie 100 000 i mu wydmucha uszczelke a drugi zrobi pol miliona km bez problemow, wszystko zalezy od tego jak eksploatujesz auto, ponadto wymiana uszczelki pod głowica, to nie tylko wymiana samej uszczelki, ale takze kompleksowa regeneracja glowicy, nowe uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, nowy rozrząd (takie zalozenie techniczne) nowe śruby do głowicy, wydatków jest sporo, no i musisz jeszcze znależć odpowiedniego człowieka co to Ci zrobic, co będzie wogole wiedział jak to zrobic |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2010, 06:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | koledzy dobrze prawią, zostaw tę uszczelkę w spokoju, pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego, każda ingerencja w ,,organizm" niesie za sobą ryzyko. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2010, 07:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma sensu jej wymieniać jak jest dobra, jeśli bylyby jakieś oznaki jej przepuszczania to wtedy jak najbardziej ale jeśli wszystko jest ok to nie zaczepiaj. Tak jak pisali koledzy taka wymiana wiąże się z innymi czynnościami co w sumie urasta do sporych kosztów. Jeśli cały silnik jest sprawny technicznie to lej paliwo, wymieniaj płyny i części eksploatacyjne i nie myśl o tym. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Premieros   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Sty 2009
 Posty: 106
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-04-2010, 19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | według mnie nie wymieniać  osobiście zmuszony byłem wymienić  przy 166k, niestety robił to mechanik partacz i silnik kompletnie inaczej pracuje niż pracował... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |