Przesunięty przez: londolut 22-04-2010, 22:06 |
Kilka problemów z EA5W automat |
Autor |
Wiadomość |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-04-2010, 20:53 Kilka problemów z EA5W automat
|
|
|
Witam,
przeszukawszy (wczoraj i dzisiaj po kilka godzin dziennie) całe forum kieruję zapytanie na regionalnym, otóż:
1. Mam problem (znaczy się mechanicy mają) z dynamiczną wymianą oleju w skrzyni biegów
tudzież wymianą filtra wewnętrznego w moim mieście (jeden gość powiedział, że nie robi drugi zaśpiewał mi 2000 PLN za tę czynność) - czy robiliście to sami czy u mechanika? Jak tak to u którego, a jeżeli sami to ja chętnie się dogadam w celach finansowych.
2. Świeci mi się 'Check Engine' kody błędów (43 i 55) wskazują na EGR i silnik krokowy. Jak można powyższe zdiagnozować, tzn. co dokładnie padło w EGR na przykład czy można naprawić/zregenerować czy lepiej wymienić?
3. Czy używaliście płukanek do silnika przed wymianą oleju? I jaki są efekty?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2010, 22:27
|
|
|
jacobian napisał/a: | 3. Czy używaliście płukanek do silnika przed wymianą oleju? I jaki są efekty? | http://forum.mitsumaniaki...3988cf7e#685970 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23-04-2010, 02:33
|
|
|
jacobian, jeśli chodzi o skrzynię to zdecydowanie odradzam warsztat na ul. Knurowskiej w Bojkowie, ale gorąco polecam ASB Palka - Mysłowice. Miałem doświadczenie z jednym i drugim. Warto ten kawałek przejechać.
pozdr |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23-04-2010, 08:00
|
|
|
5wi5tak napisał/a: | polecam ASB Palka - Mysłowice. Miałem doświadczenie z jednym i drugim. Warto ten kawałek przejechać. |
Jak u nich stoi sprawa z dynamiczną wymianą oleju i wymianą filtra wewn.? Robiłeś to u nich? |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-04-2010, 10:04
|
|
|
jacobian, zadzwoń i się dowiedz http://www.asbpalka.eu/kontakt.html |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-04-2010, 14:24
|
|
|
Filtr wewnętrzny bym sobie darował. W teorii ma służyć do końca żywotu skrzyni.
IMHO, jak będziesz dbał o jakość oleju w skrzynii, to wymiana filtra niepotrzebna. Na forum są przynajmniej 2 tematy-instrukcje jak zrobić dynamiczną wymianę samemu. Przy odrobinie cierpliwości dasz samemu radę. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-04-2010, 14:38
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Na forum są przynajmniej 2 tematy-instrukcje jak zrobić dynamiczną wymianę samemu | jedna z instrukcji http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=515 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-04-2010, 14:42
|
|
|
Jakby co to polecam jeszcze alternatywę do Castrola Transmax Z.
Millers Millermatic ATF SPIII w cenie 26 GBP za 5litrów:
http://www.opieoils.co.uk...atf-sp-iii.aspx
Ostatnio pojawił sie na rynku w UK. Jest "niedrogi" i narawdę dobry jakościowo. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23-04-2010, 15:52
|
|
|
Jeśli chodzi o olej to ja kupiłem w ASB Palka oryginał książkowy - ESSO LT, który ciężko gdziekolwiek kupić. Nie pamiętam dokładnie ceny, ale nie był jakoś super drogi (raz na 60 tys. km można sobie pozwolić ) - wydaje mi się ze było to jakieś 35-37 zł / litr, ale głowy nie dam. |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23-04-2010, 19:00
|
|
|
No właśnie ASB Palka... Dziś dzwoniłem do nich i chcieli mi zalać skrzynię Mobilem 220 (zamiast Castrola Transmaxa Z) niby najlepszym jakościowo, więc chyba sobie ich podaruję bo czytając to forum wiem, że jest to najgorszy olej do naszych INVECS'ów.
swinks_UK napisał/a: | Millers Millermatic ATF SPIII w cenie 26 GBP za 5litrów: |
Dziękuję za namiary! Już jest kilka w takim razie "zamienników" ori oleju, np. Amsoil ATF, Castrol Transmax Z , Castrol Transmax J, Valvoline MAXLIFE ATF, Millers Millermatic ATF SPIII. Jest każdym razie w czym wybierać. Sam nie wiem czy się zabiorę do wymiany, bo nie mam warunków i nikogo kto mógłby mi pomóc w tej materii.
Co do filtra wewn. to jednak chciałbym wymienić, bo poprzedni właściciele chyba nie przejmowali się wymianą olejów - w skrzyni jest, a w silniku było kakao.
Właśnie dlatego martwię się o stan tego filtra, a mam 156 tyś. nakręcone - jeśli wierzyć licznikowi.
A co do tych błędów co mi wyskoczyły coś poradzicie? |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
nasper
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 23 Skąd: Stare Drzewce
|
Wysłany: 23-04-2010, 20:43
|
|
|
Ja jestem po wymianie oleju w moim automacie. Nie miałem problemu z dynamiczną wyminą bo mi padł konwerter tak że całą skrzynie miałem wywaloną, umytą i zalewałem wszystko na nowo mobilem ATF DEXRON III i od tamtej pory zrobiłem jakieś 45tys. km i nie ma najmniejszego problemu ze skrzynia nie szarpie przy zmianie biegów. Rzecz zabawna jest że trafiłem w pracy na olej o specyfikacji zalecanej przez producenta czyli DiaQuin SPII Lub III orlenowski http://www.orlenoil.pl/of...owe,8,280.html. pozdrawiam |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-04-2010, 22:05
|
|
|
5wi5tak napisał/a: | jacobian gorąco polecam ASB Palka - Mysłowice.
pozdr |
Przyłączam się do opinii. To u nich robiłem konwerter, wiązało się to oczywiście z wymianą oleju w skrzyni oraz uszczelkami.
Pozdrawiam |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 07:31
|
|
|
Obecnie po przeszperaniu internetu w poszukiwaniu odpowiedniego oleju zdecydował bym się na:
1. Millers Millermatic ATF SPIII 135zł/5 litrów ~27zł/litr link do sklepu
2. Castrol Transmax E 38zł/litr (odpowiednik SP III) link do allegro
Oba oleje mają kolor wiśniowy odpowiadający SP III oraz oba są w pełni syntetyczne. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-04-2010, 13:24
|
|
|
Kolor nie ma nic do rzeczy.
To widzimisię producenta, który chce by w razie wycieku odróżnić łatwo kolor ATF od silnikowego.
Na przykład większość Dexronów ma kolor wiśniowy, a wszystkie atf Redlina są bursztynowe, nawet te specyfikacji SPII/III. No i Castrol Transmax Z też jest bursztynowy.
[ Dodano: 27-04-2010, 12:31 ]
Acha, uwaga!!!
Z ciekawości szybko przeszukałem sieć w sprawie Castrola Transmax E. Niestety, tylko sprzedawca z allegro powołuje się na SPIII. Na stronie producenta i dystrybutora ani słowa, za to wyraźnie pisze, ze jest to olej z grupy DIII, a więc - NIE POLECAM! |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
|