 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Pompa wody |
Autor |
Wiadomość |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-04-2010, 09:05 [E33A 2.0] Pompa wody
|
|
|
jaka pompa wg was jest lepsza. GMB z Intercars, czy DENCKERMANN która znalazłem na Allegro. http://www.motoallegro.pl...ace_runner.html
a może ktoś mógłby polecić jeszcze jakąś inną ?
SKF-u nie kupie bo za droga. ale jeśli miał ktoś do czynienia z jakąś w cenie do 150 zł, to proszę o opinię. |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 27-04-2010, 09:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 09:16
|
|
|
Na allegro pompa wody jest do Galanta E5x.
GMB z carsu daje radę. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-04-2010, 12:05
|
|
|
Tylko GMB, nie jakiś tam denkermann. |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-04-2010, 14:42
|
|
|
czy uszczelka pod pompę będzie w komplecie ?
co jeszcze wymienić przy okazji ?
kupiłem symering firmy Corteco (ale pisze na nim NOK HTC) na wał. czy wymiar 44x60x7 to na pewno właściwy ?
czy jeszcze jakieś symeringi będą do wymiany ? bo plama oleju jest tylko przy wale.
chyba wymienię pasek który napędza pompę wody i alternator, oraz pasek od wspomagania też. bo jest na nim napis Mitsubishi. co wg. mnie oznacza że jeszcze nikt go nie wymieniał.
troche szkoda będzie wymieniać pasek zębaty bo ma dopiero 6 tyś. km. poprzedni właściciel wymienił tylko rolkę i pasek zębaty.
a jesli sie zdecyduję na wymianę paska zęmbatego, to jakich firm. czy Contitech (Continental) będzie ok ?
przy okazji, jakie uszczelniacze trzonków zaworów byście polecili. te dostępne w IC ?
lub dostepne gdzie indziej, jeśli w IC nie mają nic dobrego.
z tego co znalazłem na forum to polecane sa Victor Reinz i Hyundai
gdzie takie można kupić ? |
|
|
|
 |
jachoo
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 1,8 GLSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 11 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 27-04-2010, 18:52
|
|
|
Uszczelniacze Hyundaia kupowałem kilka miesięcy temu w IC 4 - 4,50 pln sztuka |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 20:35
|
|
|
Jak już się zabierasz za taką robotę to zrób kompletny rozrząd. Uszczelniacze Corteco (NOK) sztuk 3 na blok (wał, pompa oleju i wałek balansowy), jeden na górę pod kołem wałka rozrządu, pasek balansowy, napinacz paska balansowego, napinacz paska rozrządu i pasek rozrządu.
A teraz firmy:
Paski rozrządu i balansowy - Mitsuboshi albo SUN.
Napinacze GMB, SKF, Koyo
Uszczelniacze NOK,
Pompa wody GMB.
Gwarantuje Ci, że uszczelniacz wałka balansowego będzie ciekł, a żeby do niego się dokopać będziesz musiał zdjąć pasek balansowy, więc równie dobrze możesz go wymienić (12 zł), najlepiej razem z napinaczem.
Będziesz miał spokój na następne 60 tys bez stresu czy nie padnie czasem pasek balansowy...
Oczywiście wiesz jak ustawić rozrząd i pompę oleju i jak poprawnie wsadzić napinacz paska balansowego ? :> |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-04-2010, 00:57
|
|
|
dzięki za szybka odpowiedź Maretzky85.
Maretzky85 napisał/a: | Jak już się zabierasz za taką robotę to zrób kompletny rozrząd.
|
własnie tak też pomyślałem, że jak już wszystko to wszystko.
Cytat: | Uszczelniacze Corteco (NOK) sztuk 3 na blok (wał, pompa oleju i wałek balansowy) | czy one wszystkie maja taki sam wymiar ? bo w IC znaleźli mi tylko jeden : 44x60x7.
kupię tak jak radzisz, paski Mitsubishi ale w IC maja ich kilka rodzai
122XR24 122XR24 46,09 zł
E30524 E30524 46,63 zł
E35022 E35022 82,25 zł
bo te to domyślam się, że są balansowe.
55ZBS13 55ZBS13 11,36 zł
65XY13 65XY13 20,91 zł
E35014 E35014 15,41 zł
i jeszcze jeden balansowy, firmy Sun.
E35014 E35014SUN 12,11 zł
napinacze i pompę wody dam GMB, a uszczelniacze trzonków zaworowych Hyunday.
Cytat: | Oczywiście wiesz jak ustawić rozrząd i pompę oleju i jak poprawnie wsadzić napinacz paska balansowego ? | tego jeszcze nie wiem. ale jeśli jest gdzieś na forum, to chętnie skorzystam.
p.s. znalazłem to. czy jest tam podobnie ? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-04-2010, 14:46
|
|
|
To powiedz w IC, żeby sprawdzili uszczelniacze w katalogu ElRinga na przykład, tam są wszystkie wymienione. I nie, nie są wszystkie takie same. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-04-2010, 23:21
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | To powiedz w IC, żeby sprawdzili uszczelniacze w katalogu ElRinga na przykład, tam są wszystkie wymienione. I nie, nie są wszystkie takie same. |
zrobię tak.
a paski : rozrządu, balansowy, wspomagania, napędzający pompę wody i alternator, to w jakim katalogu maja to sprawdzić ?
bo zaproponowali mi tylko Contitech. a wiem że mają Mitsuboshi.
ewentualnie zamówie w Japaneze to czego nie dadza rady odszukać w IC. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-05-2010, 09:35
|
|
|
Mój zestaw który zawsze kupowałem:
E35014SUN - pasek balansowy SUN
E35022 - pasek rozrządu Mitsuboshi
E45022 - napinacz paska rozrządu GMB (Ewentualnie SKF)
E45014 - napinacz paska balansowego GMB (Ewentualnie SKF)
D15019 - pompa wody GMB
CO19015083 - uszczelniacz wałka rozrządu Corteco (trzeba sprawdzać czy w środku jest NOK, jak nie to kupuje Elringa EL293946)
21421-33114 - uszczelniacz wału korbowego Hyundai (jak jest), albo CO19016511 Corteco
CO19016601 - uszczelniacz pompy oleju Corteco
CO19016660 - uszczelniacz wałka balansowego Corteco (zawsze szukam po wymiarach)
DAY13X0635 - Pasek klinowy do wspomagania Dayco
E14PK985MTI - Pasek wielorowkowy napędzający pompę wody i alternator (Mitsuboshi), ewentualnie E14PK925SUN firmy SUN
W ramach potrzeb uszczelkowych EL332291 Uszczelka pokrywy zaworów Elring. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-05-2010, 18:31
|
|
|
jeszcze raz dzięki Maretzky.
we wtorek spróbuje to zamówić w IC.
[ Dodano: 07-05-2010, 18:24 ]
mam już wszystkie potrzebne części.
teraz nasuwa mi się pytanie czym najlepiej zeskrobać starą uszczelkę pod pompą wody ?
czy stare stępione dłuto stolarskie będzie dobre ?
blok jest chyba żeliwny, to nie powinien dać się tak łatwo uszkodzić.
no i jeszcze jedno pytanie : jak sobie poradzic z odkreceniem naktętki na kole pasowym na wale. odkrecił to ktoś zwykłym kluczem. czy konieczne bedzie użycie pneumatycznego ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-05-2010, 20:36
|
|
|
i_Lolek napisał/a: | czym najlepiej zeskrobać starą uszczelkę pod pompą wody ? | nożykiem stolarskim, nozykiem Stanley'a, na koncu wypolerowac drobnym papierkiem sciernym, odtluscic, uszczelnic nowa i dokrecic
i_Lolek napisał/a: | jak sobie poradzic z odkreceniem naktętki na kole pasowym na wale | zapinasz piaty bieg, ktos ci trzyma pedal hamulca wcisniety i odkrecasz kluczem, albo blokujesz winiec na kole zamachowym i odkrecasz srube kola pasowego, albo pneumatem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-05-2010, 03:22
|
|
|
robertdg napisał/a: | i_Lolek napisał/a: | czym najlepiej zeskrobać starą uszczelkę pod pompą wody ? | nożykiem stolarskim, nozykiem Stanley'a, na koncu wypolerowac drobnym papierkiem sciernym, odtluscic, uszczelnic nowa i dokrecic
i_Lolek napisał/a: | jak sobie poradzic z odkreceniem naktętki na kole pasowym na wale | zapinasz piaty bieg, ktos ci trzyma pedal hamulca wcisniety i odkrecasz kluczem, albo blokujesz winiec na kole zamachowym i odkrecasz srube kola pasowego, albo pneumatem. |
dzięki za odpowiedź.
trochę się boje o napędy, chyba pojadę do zaprzyjaźnionego warsztatu. niech mi zluzują nakrętkę pneumatem.
części wymienione. wszystko pasowało. Hyundayki też pasowały na trzonkach zaworów.
zestaw okazał się odpowiedni. Maretzky wie co poleca |
|
|
|
 |
radzio-Galant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 4 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 10-12-2010, 22:38 pytanie
|
|
|
Witam mam pytanie poniewaz zakupiłem pompe wodny do mojego miska ale niewiem dokładnie czy ona pasuje o to jej dane D15020TT.Dzieki.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-12-2010, 08:58
|
|
|
radzio-Galant, w dziury będzie pasować, ale długości śrub są inne, poza tym nie ma takiego dzyndzla na którym się opiera sprężynka napinacza
Inaczej mówiąc, będzie pasować do wersji GTi tylko. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|
|