Problem z prowadnicą zacisku hamulcowego przedniego |
Autor |
Wiadomość |
gazinho
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Lca
|
Wysłany: 28-03-2010, 12:49
|
|
|
Klocki wymienione, prowadnice 1424 pasowały. Informacyjnie - na etykiecie zestawu 1424 wśród aut, do których pasuje zestaw nie ma wymienionego Galanta!!! Coś tu nie bangla. Najważniejsze jednak, że Misiek jest uzdrowiony. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 27-04-2010, 19:27
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | To nie wada Galantów. Raczej wada serwisantów i właścicieli auta.
Powinno się co roku piny (prowadnice) wykręcać i przesmarować odpowiednim smarem. Inaczej smar ulega degradacji, a prowadnice się zapiekają. A ponieważ są z miękkiego stopu to o ukręcenie łba nie trudno.
To jest właściwa procedura serwisowa w trakcie inspekcji hamulców w ASO, wymiany klocków, tarcz. |
Jaki jest odpowiedni smar do smarowania prowadnic? Bede sie za hamulce zabieral niedlugo wiec przy okazji zadbam o odpowiednie smarowidlo. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-04-2010, 19:49
|
|
|
brodzky napisał/a: | Jaki jest odpowiedni smar do smarowania prowadnic? Bede sie za hamulce zabieral niedlugo wiec przy okazji zadbam o odpowiednie smarowidlo. | Dobry jest smar miedziany, ale ten specjalny dostałem w saszetkach razem z zestawem gumek zacisku kupionym w IC. Jest przezroczysty i półpłynny, ale nie wiem jak się nazywa. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 27-04-2010, 20:53
|
|
|
znaczy sie taki miedzianego koloru w sprayu bedzie dobry ? Bo taki mam a przy okazji zapytam czy mozna nim nakretki od kola posmarowac bo kiedys posmarowalem i sie ze mnie smiali oponiarze ze mi sie kolo poluzowalo a nastepnym razem sami mi upackali szpilki i tarcze (w miejscu gdzie felga sie styka z tarcza bo tylko japonskie alusy w tym miejscu koroduja) smarem miedzianym... i zglupialem |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 27-04-2010, 21:50
|
|
|
Mieli małe pojęcie o tym co robią. Ta pasta zapobiega się zapiekaniu śrub. Ja także stosuję na nakrętki alufelg. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 27-04-2010, 22:07
|
|
|
smar miedziany jest za suchy do prowadnic!!!
ja stosuje zwykly smar do lozysk LT i zdaje egzamin, jeszcze mi nikt w robocie nie wrocil,ze stoji zacisk po robocie u nas!!
takze nie ma sie co nad tym stresowac,tylko trzeba pamietac,zeby wymyc, wyczyscic i przesmarowac |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-04-2010, 22:58
|
|
|
brodzky napisał/a: | znaczy sie taki miedzianego koloru w sprayu bedzie dobry | Tak. brodzky napisał/a: | czy mozna nim nakretki od kola posmarowac | Tak. Też mi wulkanizator nasmarował nim nakrętki. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-04-2010, 00:00
|
|
|
Czy wyście na głowy poupadali???
Smaru miedzianego nie zaleca się do prowadnic zacisków! Już ktoś tu wspomiał, smar ten się zapieka i powoduje zacinanie się zacisku.
Polecam Pastilube firmy Loctite: http://www.loctite-kleje....m&ramka=glowna, lub produkty podobne. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-05-2010, 11:06
|
|
|
pelu napisał/a: | ja stosuje zwykly smar do lozysk LT i zdaje egzamin | jestes w wielkim bledzie, nie stosuje sie do ukladow hamulcowych takiego badziewia, bo nie jest ono odporne na takie czynniki temperaturowe, ten smar poprostu sie wytopi albo zapiecze, najprostszym ratunkiem jest smar molibdenowy, jest to prawie to samo co w saszetkach. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 02-07-2010, 14:38
|
|
|
mam problem z zaciskiem a dokładnie z gwintem prowadnicy podczas zmiany klocków zerwał się gwint, i teraz czy opłaca się regenerować zacisk czy po porostu szukać używki ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-07-2010, 14:45
|
|
|
marcinzam, możesz spróbowac przetulejować zacisk, jeżeli jest wystarczająco miejsca na rozwiercenie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 02-07-2010, 14:51
|
|
|
ok podjadę do fachowca to oceni czy jest taka możliwość ,
dziękuję za szybką odpowiedź |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 22-08-2017, 15:21
|
|
|
Czy ktoś mógłby podać jaka powinna być średnica prowadnic przedniego zacisku hamulcowego? System jednotłoczkowy przedllift średnica tarcz 256 mm..kupiłem nowe prowadnice i okazało się że stare mają 11mm a nowe 10mm i jak jadę to wali mi zacisk hamulcowy...
[ Dodano: 31-08-2017, 15:29 ]
Dla potomnych...prowadnice nawet w ASO miały średnicę 10,5mm więc ciągle za mało...dopiero zakupione wraz z całym używanym zaciskiem z 97 ' miały 11mm... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2017, 10:36
|
|
|
do Outlandera mają 11mm - można kupić na iparts albo ebrakes |
|
|
|
 |
GRIZZLY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-09-2017, 11:27
|
|
|
Czesc
Mam mały problem z prowadnicami zacisku przedniego. Ostatnio wymieniałem klocki i jedna prowadnica niestety stanęła. Nie musiałem używać ciężkiego sprzętu, udało się ja wyciągnąć z jarzma po kilku minutach. Kupiłem zestaw naprawczy i smar ATE Plastilube, wyczyściłem wszystko i złożyłem. Po tygodniu postanowiłem sprawdzić czy wszystko jest OK i niestety wszystkie prowadnice (praw i lewa strona) stały w miejscu. Po kliku obrotach wokół własnej osi prowadnice ruszyły i zaczęły chodzić bardzo lekko. Postanowiłem dorzucić jeszcze trochę smaru i złożyłem wszystko jeszcze raz. Niestety podczas kolejnych oględzin sytuacja się powtórzyła. Prowadnice są proste i ich powierzchnia nie jest zniszczona. Czy ma ktoś może jakiś pomysł co mogę zrobić w tej sytuacji ?? Zastanawiam się nad kupnem nowych prowadnic ale tylko z tego względu ze nie mam już innego pomysłu |
|
|
|
 |
|