Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] Dziwny odgłos przy dodawaniu gazu
Autor Wiadomość
pawelpurc 
Mitsumaniak


Auto: Galant v6-24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 79
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-04-2010, 19:10   [EA5A] Dziwny odgłos przy dodawaniu gazu

v6,

Mam mam nadzieje mały problem..
dodaje gaz i raz na jakiś czas słyszę metaliczny dźwięk, jakby metal tarł o metal.. coś jak "krrzyyy" . Tylko przy dodawaniu gazu. Co to może być ? Gdzie szukać usterki. Komputer nic nie pokazuje, spalanie jest ok, olej w silniku również.
_________________
Mitsubishi Galant V6-24
1998r.
 
 
 
ensulent 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Ozorków
Wysłany: 28-04-2010, 06:33   

moze to lozysko na walku sprzeglowym zaczyna trzeszczec?? wlasnie przez to przechodzilem tyle ze u mnie przy karzdym biegu rzezilo rowniez na jalowym chrobotalo.
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-04-2010, 08:48   

sprawdźcie najpierw metalową osłonę zaraz za kolektorem wydechowym, a przed łącznikiem elastycznym, po pewnym czasie lubią sobie pograć, pomaga wizyta u mechaniora, lub opaska stalowa, od tego bym zaczął na waszym miejscu
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
martuśka 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Mar 2010
Posty: 189
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2010, 10:14   

Ja mam to samo, przy ok 3000 obrotów osłona rury wydechowej pod miską olejową wpada w stosowne wibracje. Spsoby są dwa, demontaż albo przyłapanie migomatem, jako że ja nie spawająca (jeszcze :) ) na razie nie ruszam, poza tym po przegrzaniu przy okazji spawania łatwiej o korozję. Może założę opaskę stalową jak radzi yaro1976.
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2010, 08:43   

Podepnę się pod temat bo coś strasznie dziwnego dzieje mi się z autem.

Problem pojawia się kiedy chce tzn. raz mogę przejechać 150 km i nic a czasem ruszam z pod domu i problem się pojawia. Najczęściej pojawia się przy mniej więcej 2500 obr. Zaczyna coś trzeć z prawej strony silnika (od pasażera, patrząc na wprost silnika z lewej) odgłos jest tragiczny bardzo ale to bardzo głośny jakby coś miało się zaraz rozpaść, zaczyna się przy tym trząść silnik ale pracuje równo.

Kiedy zostawię auto na luzie i patrze na silnik a właściwie na paski klinowe odgłos od czasu do czasu maleje na dosłownie pół sekundy i w tym czasie zatrzymuje się pasek klinowy idący na wspomaganie kierownicy.

Podczas jazdy kiedy problem się pojawi przeważnie wystarczy wyłączyć auto przekręcić kluczyk w pozycje ładowania żeby zapaliły się kontrolki czekam aż zgaśnie CE wrzucam bieg auto odpala i albo problem znika do końca jazdy albo pojawia się jeszcze raz czy dwa,w krótkim czasie. Kiedy odgłos się pojawi dodawanie gazu powoduje jego zwiększenie natomiast wrzucenie na luz bez gazu zmniejszenie.

Pytanie co to może być??? Myślę że np może to powodować któraś z rolek prowadzących pasek klinowy ale czy w takim razie odgłos nie powinien być słyszalny cały czas???
Czy może to coś innego???
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-08-2010, 10:59   

pisałeś, ze zatrzymuje sie pasek klinowy idacy na pompe wspomagania, wiec masz 3 opcje, blokuje sie w pewnym momencie pompa wspomagania, blokuje sie rolka napinajaca ten pasek, blokuje sie kompresor klimy, w momencie zablokowania ktoregos tego kola pasek zaczyna piszczec i w miare wzrastajacych obrotow piszczy bardziej.

W zaleznosci od punktu zaczepienia blokujacego sie paska mozna jeszcze wine zrzucic na kolo pasowe walu korbowego, gdyz sklada sie ono z 2-och czesci, pomiedzt ktorymi jest masa elastyczna eliminujaca drgania, mogla sie ona wypracowac i kolo pasowe pracuje momentamu wzgledem siebie, dostaje zgyt duze obciazenie i wpada w poslizg, radze zaczac diagnoze od tego, wziasc krede w reke, albo podpitolic narzeczonej bialy lakier do paznokci i od osi koła pasowego, narysowac cos ala promien, poczekac az zaschnie, odpalic auto, jak zacznie piszczec, odpalic auto i sprawdzic, czy sie nie rozjechaly linie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2010, 11:24   

Zakładam że koło pasowe odpada bo wymieniałem na nowe (kilka tyś. km temu) jak i rolka napinająca ponieważ ją wyjmowałem jakieś 2,5 tyg temu i kręciła się gładko bez żadnych oporów lub dziwnych odgłosów, więc zakładam że działa.

W takim razie do sprawdzenia zostaje koło od wspomagania i od klimy...

Jak sprawdzić czy te koła są winne? Jak zdejmę pasek klinowy i zakręcę kołem to doszukiwać się jakiś zgrzytów oporów w kręceniu?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-08-2010, 11:29   

Voltron napisał/a:
Jak zdejmę pasek klinowy i zakręcę kołem to doszukiwać się jakiś zgrzytów oporów w kręceniu?
głownie hałasów, luzów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2010, 12:16   

robertdg napisał/a:
Voltron napisał/a:
Jak zdejmę pasek klinowy i zakręcę kołem to doszukiwać się jakiś zgrzytów oporów w kręceniu?
głownie hałasów, luzów


Dzięki za rady postaram się to jak najszybciej sprawdzić.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.