| [1G 90-94] Brak ssania Po odpaleniu , Dziwne zachowanie Obro | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | LowRider   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Eclipse 1G 4g63 NA
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Kwi 2010
 Posty: 7
 Skąd: Z daleka
 
 | 
            
               |    Wysłany: 27-04-2010, 18:46   [1G 90-94] Brak ssania Po odpaleniu , Dziwne zachowanie Obro |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacznę od Tego ,że się przedstawię . Mam na imię Darek i od 12.01.2008 jestem posiadaczem Pięknej Jedyneczki Czerwonej z czarym dachem . Jestem tutaj nowy ale wcześniej od zakupu auta byłem zarejestrowany na Forum Mitsubishi Eclipse Klub Polska i jestem cały czas, ale mam problem i tam nie potrafię znaleść rozwiązania , więc przechodząc do Meritum ...
 
 Sprawa wygląda tak , po odpaleniu autka mam 900-1000 obrotów, i taki stan utrzymuje się właściwie cały czas poza wyjątkiem jednego przypadku .
 Kiedy śmigam na studia pakuje się w większe Miasto ( Kalisz ) no i najczęsciej w godzinach szczytu . I kiedy tak od jednych świateł do drugich poruszam się żółwim tempem czy po prostu stoję w korkach , obroty idą w górę , tak do max 1700 obr/min . Kiedy wiatraki się załączą obr lekko spadają , ale tutaj wydaje mi się to normalne .
 
 Teraz powiem , co na bank jest dobre
 
 Silniczek krokowy
 Rura dolotu ( dziś sprawdzona )
 Wężyki podciśnień na swoim miejscu
 Wolne obroty ustawiłem za pomocą instrukcji krzyżaka ale nie pomogło
 ECU sprawdzone
 
 Zastanawiające ....
 
 TPS ... ?
 IPS  ... ?
 Czujnik temperatury ( który podaje ją do ECU )
 Sonda Lambda
 Przepływomierz
 
 
 To chyba na Tyle , wszelkie pomocne odpowiedzi będę sprawdzał
 No i jeszcze jedno - Jestem z Okolic Kalisza i Ostrowa wielkopolskiego , tak więc jesli na Tym forum jest zarejestrowany ktoś z tej okolicy który się bardziej zna na rzeczy , albo ma Eclipse 1G , czy była by mozliwość umówienia się na zdiagnozowanie problemu bądź podmianę tych niewiadomych części , wiedział bym przynajmniej co w Eclipsie jest Ok a co nie ...
 Dziękuje z góry za pomocne odpowiedzi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kosior1975 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 05:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witaj LowRider, To co opisujesz na początek stawiam na czujnik temp płynu do ECU prawdopodobnie jest walnięty i stad takie głupie zachowanie auta ja jestem z Poznania i tez posiadam takie autko w swojej stajni jeśli tylko będzie Ci się chciało przyjechać to możemy pogrzebać w nim   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil4711   Forumowicz
 
  
 Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 15 Cze 2009
 Posty: 197
 Skąd: Suwałki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 08:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | także stawiam na czujnik , myśle że podaje złe wartości di kompa i za to szaleje , najlepiej sprawdzić czujniki miernikiem i porównać z wartościami opisanymi z service manual 
 scribd.com/doc/26549369/Service-Manual-Laser-Talon-Elektryka
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LowRider   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Eclipse 1G 4g63 NA
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Kwi 2010
 Posty: 7
 Skąd: Z daleka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 11:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki sliczne za pomoc wszelką , jak bym kiedyś wybierał się do poznania , będę pamiętał o Tobie kosior1975,   
 A jeszcze jedno głupie pytanie ... Nie za bardzo umiem posługiwać się miernikiem , mozecie mi powiedzieć , co powinienem sprawdzić i jak na tych czujnikach ??? W sęsie , oporność i napięcie ... Ale How ?? Na włączonym kluczyku na ON , po wyjęciu wtyczki czy coś ..
 
 Sorki ale jestem zielenina w tym ;p
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MATi1G   Forumowicz
 
 Auto: Eclipse 1G N/A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 06 Lip 2009
 Posty: 337
 Skąd: WWA/Raszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 12:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LowRider napisał/a: |  	  | TPS ... ? IPS ... ?
 | 
 Zawsze mozesz je wyczyścić i ustawić...
 
 
 Tez tak miałem ostatnio wymieniony czujnik temp, termostat , ustawiony krokowy, czyszczenie przepustnicy z wymiana uszczelki ustawienie IPS i TPS i po problemie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil4711   Forumowicz
 
  
 Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 15 Cze 2009
 Posty: 197
 Skąd: Suwałki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 13:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napięcie na czujnikach sprawdzasz przy włączonej stacyjce i i zostawiasz wpięte  kostki do czujników. Zakres miernika ustawiasz na 20V napięcia stałego. Opory czujników mierzysz na odpiętych kostkach |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LowRider   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Eclipse 1G 4g63 NA
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Kwi 2010
 Posty: 7
 Skąd: Z daleka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 15:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MATi1G napisał/a: |  	  |  	  | LowRider napisał/a: |  	  | TPS ... ? IPS ... ?
 | 
 Zawsze mozesz je wyczyścić i ustawić...
 
 
 Tez tak miałem ostatnio wymieniony czujnik temp, termostat , ustawiony krokowy, czyszczenie przepustnicy z wymiana uszczelki ustawienie IPS i TPS i po problemie...
 | 
 
 Wyczyszczone i ustawione , problem pozostał ;/
 
 Może jeszcze dziś sprawdzę to napięcie ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MATi1G   Forumowicz
 
 Auto: Eclipse 1G N/A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 06 Lip 2009
 Posty: 337
 Skąd: WWA/Raszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1500rpm powinieneś mieć na ssaniu pod opaleniu na wolnych po lekkim rozgrzaniu powinno zejść do 850rpm, może coś ze ssaniem stało się ,że wariuje, 
 bylo by fajnie jakbyś dorwał ECU na podmianke od jakiegoś klubowicza w okolicy wtedy mozna by je wykluczać na 100% i zostaje grzebanie po czujnikach któryś musi być walniety...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LowRider   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Eclipse 1G 4g63 NA
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Kwi 2010
 Posty: 7
 Skąd: Z daleka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2010, 20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Między innym dla tego założyłem ten temat w poszukiwaniu osoby z mojej okolicy z którą mógł bym się spotkać , ale jak na razie ani na MEKP ani tutaj zero odzewu . Co do obrotów to widzisz jest całkowicie odwrotnie ;/ Świrują w mieście ... a po odpaleniu 1000 ....
 Jutro się biorę za te czujniki i zobaczymy co będzie ...
 
 Kurcze Nie mogę się doszukać optymalnych wartości w Manualu dla tych czujników, czy może ktoś podpowiedzieć Mi jakie napięcie powinno być na nich jak równiez jaką oporność powinny miec ./...????
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adaho_krak   moderator
 
  
 Auto: Megane GTline
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2006
 Posty: 3214
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2010, 07:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | LowRider, za obroty głównie odpowiedzialny jest silniczek krokowy. Ja miałem z nim podobny kłopot, mierzyłem było OK, jak było auto zimne OK, ale jak się zagrzał to silniczek świrował. Wymieniłem na inny i spokój. |  
				| _________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
 
 Renault Megane Gtline
 
  Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram   
 Adam 00302/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LowRider   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Eclipse 1G 4g63 NA
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Kwi 2010
 Posty: 7
 Skąd: Z daleka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2010, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kurcze ale ja już wymieniłem krokowy >>>> Gdyby ktoś miał sprawny na 100% silniczek krokowy i mógł by go do mnie wysłać dla sprawdzenia , to był bym wdzięczny , oczywiście koszty wysyłki w 100% pokrywam Ja . Ma ktoś może film jaki ruch powinien wykonywać sprawny silniczek krokowy >> ??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marekrybnik89   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Sty 2010
 Posty: 30
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-06-2010, 12:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ja w moim G1 mam podobny problem;/ przy odpaleniu na benzynie obroty  siegaja 1500 po przełaczeniu na gaz 1000, ale jak auto sie rozgrzeje obory siegaja 1500 obrotów i rosna do 2000 przy jezdzie w korku maks  3000 dalej wolałem nie sprawdzac do ilu dojdzie aha dodam ze na benzynie dzieje sie podobne z tym ze tam obroty od początku sięgają te 1500 co proponujecie sprawdzić albo wymienić?? jakieś czujniki temp wody? moze sie tak dziac z powodu lamby? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kazber   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 26 Sie 2009
 Posty: 172
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-06-2010, 20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | marekrybnik89 pytanie czy ustawiałeś mu wolne obroty ze zmasowaniem pinu serwisowego, chociaż wątpię, że to znacząco pomoże jak masz takie objawy, raczej wątpliwe by działo się to z powodu lambdy, najszybciej to krokowy wariuje Możesz spróbować przykręcić mu trochę śrubę od wolnych obrotów to przynajmniej na starcie nie będziesz miał tak wysokich obrotów
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturpaj [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-06-2010, 21:04   Re: Brak ssania Po odpaleniu , Dziwne zachowanie Obro |   
 |  
               | 
 |  
               | [quote="LowRider"] po odpaleniu autka mam 900-1000 obrotów, i taki stan utrzymuje się właściwie cały czas poza wyjątkiem jednego przypadku . Kiedy śmigam na studia pakuje się w większe Miasto ( Kalisz ) no i najczęsciej w godzinach szczytu . I kiedy tak od jednych świateł do drugich poruszam się żółwim tempem czy po prostu stoję w korkach , obroty idą w górę , tak do max 1700 obr/min . Kiedy wiatraki się załączą obr lekko spadają , ale tutaj wydaje mi się to normalne .
 Facet pisze, że na rozgrzanym ma problem.
 Nie obniżaj obrotów, znajdź dobry silnik krokowy i takiego samego kompa, pasują od innych przepustnic. Mogę się mylić, ale chyba od 3000 SL jest podobny.
 Na tym forum możesz wyszukać użytkowników po miejscu zamieszkania i napisać im PW
   Pozdro......
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marekrybnik89   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Sty 2010
 Posty: 30
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 18:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm no ok to lambe narazie zostawiam w spokoju zaczne od krokowca i dam znac jakie efekty  hmm jeszze jedno pytanie czy przyczyna moze byc zle odpowietrzony układ jesli tak to jak go odpowietrzyc. |  
				| Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 09-06-2010, 00:15, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |