Pomocy!!!! problem z odpaleniem zimnego |
Autor |
Wiadomość |
mikomik
Forumowicz
Auto: misiu lancer 91r był też gal
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: St-ce
|
Wysłany: 06-05-2010, 09:29 Pomocy!!!! problem z odpaleniem zimnego
|
|
|
Lancer silnik 4G92 na automacie. Jak ciepły "pali z dotyku". Postoi kilka godzin pali z trudnością. Po nocy postoju potrafi przy odpalaniu rozładować akumulator i nie odpali. Po naładowaniu aku za zdarza mu się odpalić po długim kręceniu. Muszę jednak najczęściej śrubę zgrubnych obrotów tą przy cięgle gazu podkręcać prawie na maxa. Regulowałem obroty zgodnie z instrukcją Krzyżaka, wyczyściłem przepustnicę i dalej to samo. Dodam tylko, że jak mu podam samostarta to próbuje odpalić (silnik załapuje)ale przy braku samostartu nadal nie odpala. Powtarzam jak ciepły chodziładnie i pali ładnie. Pomóżcie co może być przyczyną. Aha moduł zapłonowy jeszcze na gwarancji - poprzedni właściciel wymieniał jakieś trzy miesiące temu. Pilnie prosze o pomoc bo już tracę nerwy i zdrowie:)
Ps. dziś rano odpalił po drugim ładowaniu akumulatora, bez podkręcania śrubki, ale pracował nierówno jakby na 3 gar jak się rozgrzał chodzi ok
ki diabeł w nim siedzi
pmóżcie:) |
_________________ Janusz |
Ostatnio zmieniony przez mikomik 07-05-2010, 17:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 06-05-2010, 17:32
|
|
|
Pierwsze co mi się nasuwa to czujnik temperatury silnika. Sprawdź go. Jak nie wiesz jak to przejrzyj moje posty. Niedawno pisałem o tym. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
mikomik
Forumowicz
Auto: misiu lancer 91r był też gal
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: St-ce
|
Wysłany: 06-05-2010, 17:56
|
|
|
ale który bo wygląda na to że są dwa:)
i czy ewentualnie bedzie ppasował od galanta?
dodam jeszcze że to benzynka bez LPG
które to posty? gdzie ich szukać |
_________________ Janusz |
|
|
|
 |
kamild0
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 35 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 06-05-2010, 20:21
|
|
|
Ten dwu przewodowy, sprawdzasz rezystancję miedzy dwoma stykami na zimnym coś około 3k ohm ciepły coś około 300ohm.
Ha a zrobiłem się mądry bo ostatnio właśnie kolega tłumaczył mi jak pytałem się na tym forum jak go sprawdzić;p |
|
|
|
 |
mikomik
Forumowicz
Auto: misiu lancer 91r był też gal
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: St-ce
|
Wysłany: 06-05-2010, 20:24
|
|
|
oki
ale próbowałem go odkręcić i .... ni pierona
zdjąłem wtyczkę i ....
spróbowałem oszukać wkładająć w nią rezystor 2600om
nic nie dało nie odpala
gdzie jest złącze diagnostyczne ECU żeby wymrygać błędy - koło kierownicy nie bardzo widzę
a czy pudełko metalowe między scianą grodziową przednią a tunelem w kabinie to będzie ECU? |
_________________ Janusz |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 07-05-2010, 18:49
|
|
|
kamild0, już wyjaśnił. Jak chcesz miec pewność to zmierz. Nie odkręcaj go. Rano na zimnym zmierz, a potem jak pojeździsz. ECU jest po prawej koło nogi pasażera. Z boku, nie na środku.
Jak chcesz moje posty zobaczyć to wejdź na mój profil i poszukaj opcji "znajdź wszystkie posty rus_one"
edit- nie spojrzałem że masz 4g92, może tam ECU jest inaczej umieszczony- nie wiem... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
mikomik
Forumowicz
Auto: misiu lancer 91r był też gal
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: St-ce
|
Wysłany: 07-05-2010, 20:10
|
|
|
zmierzę go rano
na zimnym tylko bo teraz już w ogóle zimny odpalić nie chce
sprawdzałem na zimnym luz zaworów mniej więcej ale w granicach normy
być może że po prawej stronie jest ten komp bo coś takiego przeswituje przez szpary ale jutro to dokładnie obejrze
nieco nizej była złączka jest w niej miejsce na 16 pinów ale widzę że jest ich tylko 15 czy to jest ta złączka do wymrugania błędów?
jeżeli tak to który pin ma nr 1?
akumulator znów na ładowaniu:(
Ps
Rano chciałem sprawdzić wtryskiwacze, zdjąłem wtyczkę z jednego i kazałem synowi zkręcić a ja łączyłem styki wtyczki przez woltomierz z masą. Zaczął łapać i po załozeniu wtyczki odpalił bez problemu.
A potem znowu fiksuje raz odpala raz nie odpala
i co może być grane?
aha podinałem diodę pod pierwszy pin przy wtyczce przy bezpiecznikach w kabinie
mruga sobie w równym rytmie:)
[ Dodano: 11-05-2010, 15:29 ]
wymieniłem wtryskiwacze i dalej rano potrafi zaszaleć i nie odpalić
i dalej problem istnieje
czy nikt nie potrafi pomóc?
czasem odpala jak mu się chce
ciepły odpala bez problemu
czujniki temp wygladaja na ok
aha i jak nie chce odpalić to nie słychać słynnego bzz bzyy silniczka krokowego
w jakims momencie jak usłyszę to bzzz bzzz to za chwilę odpali
kontrolka check swieci ciągle przy kręceniu rozrusznikiem
jak odpali gasnie po kilku sekundach
dioda mruga równo i systematycznie podpięta do pinu w kostce przy bezpiecznikach może ktoś wreszcie mi podpowie co może być
POMOCY!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 17-05-2010, 08:08 ]
Pomóżcie niech ktoś coś podpowie!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 26-05-2010, 00:11 ]
KRZYŻAK JEST WIELKI
I DZIĘKI MU
BO TO MYSLĄCY GOŚCIU!!!!!!!!
MISIEK PALI BZYKA I JEŹDZI!!!!!!!!!!!! |
_________________ Janusz |
|
|
|
 |
stiop3
Nowy Forumowicz stiop3
Auto: hyundai sonica
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 29 Skąd: skarzysko-kam
|
Wysłany: 21-08-2010, 00:10
|
|
|
no, to wiemy, ale moze byś sie podzielił wiedzą, co było? |
|
|
|
 |
|