Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Broki do sigmy
Autor Wiadomość
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 05-05-2010, 15:28   Broki do sigmy

Mam mały problem , czy ktoś wie jaki rozmiar broków (czy 3/4,czy 1/2,) idzie do sigmy 12V i ile szt.
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 05-05-2010, 17:40   Re: Broki do sigmy

zuku19 napisał/a:
Mam mały problem , czy ktoś wie jaki rozmiar broków (czy 3/4,czy 1/2,) idzie do sigmy 12V i ile szt.


W głowicy są po 1 w bloku nie wiem. W głowicach raczej 1" . Miałem je(głowice) jeszcze wczoraj w domu.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-05-2010, 19:31   

Co to jest? To są jakieś zaślepki czy coś?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 05-05-2010, 19:40   

Zaślepki w układzie chłodzenia głowicy i bloku. Przypuszczam, że równocześnie zaślepki otworów technologicznych.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-05-2010, 20:01   

Zajc3w napisał/a:
Zaślepki w układzie chłodzenia głowicy i bloku. Przypuszczam, że równocześnie zaślepki otworów technologicznych.


Właśnie takie coś zamówiłem Wojtkowi przypadkowo ostatnio. Od Sonaty 3.0 podejdą...W serwisie Hyundaia w cenie 8 zł.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 20:36   

Zajc3w napisał/a:
Zaślepki w układzie chłodzenia głowicy i bloku. Przypuszczam, że równocześnie zaślepki otworów technologicznych.

Brok ma za zadane tylko i wyłącznie jedno. W razie zamarznięcia cieczy chłodzącej zamiast rozsadzić blok wywala brok, innymi słowy jest to bezpiecznik /korek.
W ASO zamówiłem szt.2 jeden 41mm, drugi 35mm, dalej zobaczę , co jeszcze się stało .
Wszystko zaczęło się że wyjechałem do Francji, miałem auto sprzedać , potem był pomysł aby jechać sigmą , ale z racji że koszt był duży pojechałem autobusem, autko zostawiłem pod opieką i....... jest jak jest , teraz staram się ją reanimować , ale wszystko się okaże po uszczelnieniu układu chłodzenia , ponoć stała nie odpalana od jesieni , po naładowaniu aku. odpaliła dosłownie z dotyku.
Ostatnio zmieniony przez zuku19 05-05-2010, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2010, 21:23   

zuku19 nie wiem czy pomogę, ale jak znasz rozmiar broku, to możesz go kupić u Mateusza Hanżka. Ja zamawiałem znajomemu do carismy, miał od ręki w cenie 5-8 złotych.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 21:51   

andrew84 napisał/a:
zuku19 nie wiem czy pomogę, ale jak znasz rozmiar broku, to możesz go kupić u Mateusza Hanżka. Ja zamawiałem znajomemu do carismy, miał od ręki w cenie 5-8 złotych.

Jak będę wiedział dokładnie jaki rozmiar to chętnie skorzystam , dzięki :) , mam tylko cichą nadzieję że uszczelki pod głowicą całe , bo opiekun sigmy, jeździł najprawdopodobniej bez płynu i mówił że para poszła z pod maski , myślę że ta para to nie z przegrzania tylko woda/płyn wylatywał na rozgrzewającą się rurę wydechową , mówił że wskaźnik temperatury nie podskoczył i tu rodzi się pytanie czy dlatego nie pokazał bo nie było cieczy , co jest prawdopodobne. jeśli uszczelki poszły to będzie chyba auto na części, choć szkoda , silnik nigdy nie widział gazu , pali od strzału i ogólnie mam do niego sentyment , jestem pierwszy właścicielem w Polsce , sprowadzony z Danii
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2010, 22:03   

Jak jeździł bez płynu to różnie może być. Wszystko wyjdzie "w praniu". Czemu nie było płynu? Wyciek miał jakiś? Jak nie długo jeździł w takim stanie to powinno być ok, choć na pewno to pozostawi jakiś ślad na uszczelce. Szwagier jeździł zwykłym golfem bez płynu, mówił, że auto nie grzeje, to sprawdziłem płyn i dolałem weszło 2,5 litra do silnika 1.4 :shock: No i po miesiącu uszczelkę dmuchnęło... Miejmy nadzieję, że u Ciebie będzie ok :)

zuku19 napisał/a:
jeśli uszczelki poszły to będzie chyba auto na części
jak same uszczelki ewentualnie by były do wymiany, to chyba reanimacja nie powinna być aż tak droga?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 22:18   

Właśnie nie mogę się dowiedzieć wszystkiego od niego , z prostego względu kolega ni w ząb nie zna się na mechanice , uszczelki pod głowicę coś pod 90zł za szt.do tego inne uszczelki , ale jak zdejmę głowicę to przydało by się je sprawdzić zrobić uszczelniacze sprawdzić zawory, prowadnice , zrobić planowanie , a w Warszawie to spore koszty.
Nie ma co się na zapas martwić , jestem optymistą może skończy się na brokach.
P.S
Całkiem zapomniałem że sonata ma ten sam silnik
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-05-2010, 00:13   

Z tego co pokazuje caps wynika, że takie zaślepki występują :
w bloku od strony skrzyni i rozrządu po dwie na stronę, nr: MF665541, średnica 35mm,
w bloku od przodu i tyłu po trzy na stronę, nr: MD096863, średnica 41mm,
i w głowicy po jedną na głowicę od strony skrzyni, nr: MF665541,średnica 35mm,
Więc takie same jak w bloku.
Jak coś to mam takie na zbyciu 2 szt. (ori Hyundai), ale taniej niż 6,50zł za sztukę + koszt przesyłki ich nie oddam. :D
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2010, 09:30   

wojtas021180 napisał/a:
Z tego co pokazuje caps wynika, że takie zaślepki występują :
w bloku od strony skrzyni i rozrządu po dwie na stronę, nr: MF665541, średnica 35mm,
w bloku od przodu i tyłu po trzy na stronę, nr: MD096863, średnica 41mm,
i w głowicy po jedną na głowicę od strony skrzyni, nr: MF665541,średnica 35mm,
Więc takie same jak w bloku.
Jak coś to mam takie na zbyciu 2 szt. (ori Hyundai), ale taniej niż 6,50zł za sztukę + koszt przesyłki ich nie oddam. :D

Wielkie dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź, to mi dużo pomoże bo wiem już teraz ile sztuk i jakie , jeśli będą potrzebne chętnie skorzystam z oferty.
Masz 2szt 41, czy 35?
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-05-2010, 09:34   

zuku19 napisał/a:
Masz 2szt 41, czy 35?


Mam: 2szt 35mm

Tak to wygląda:

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 06-05-2010, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2010, 09:45   

wojtas021180 napisał/a:


Mam: 2szt 35mm

Oki , jak założę te co zamówiłem a będzie potrzeba jeszcze to chętnie odkupię :)
Na razie nie wiem ile brakuje bo nie mam kanału i nie mogę dokładnie zweryfikować silnika , jak zaślepię z przodu będzie wiadomo co dalej.
Jeszcze ciekawe jak chłodnica, czy nie oberwała.
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-05-2010, 09:56   

Zakładając najgorszy scenariusz, będziesz musiał wyciągnąć skrzynie, bo dwie zaślepki w bloku są pomiędzy skrzynią a silnikiem. Miejmy nadzieje, że będzie bardziej optymistycznie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.