[CJ1A 1.3] Wymiana oleju w skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 14:41 [CJ1A 1.3] Wymiana oleju w skrzyni biegów
|
|
|
Witam serdecznie
Jak w temacie - chciałem wymienić olej w manualnej skrzyni biegów (przebieg 150tys km.) Colt z 1997 roku 4G13. Aż wstyd się przyznać, ale szczerze mówiąc nie wiem gdzie jest wlew oleju do skrzyni biegów. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktos zamieścił mi zdjęcie. Patrzyłem w manualu, ale niestety nie ma nigdzie napisane gdzie zalewac skrzynię. Z góry bardzo serdecznie dziękuję. |
|
|
|
 |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 01:14
|
|
|
Witam
Jest taki korek kontrolny do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Wlej przez ten korek - butelka, w korku otworek i ciasno wsunięty wąż prawie do samego dna. Dusisz butelke a olej sam sie wlewa do skrzyni. Są też gotowe strzykawki do wlewania oleju do skrzyni. |
|
|
|
 |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 11:23 Re
|
|
|
Tez o tym myslałem, ale nie przypuszczałem aby producent nie przewidział prostszej metody wymiany oleju. Znalazłem 3 śruby od góry (stojąc od przodu samochodu po prawej stronie, pod kopułką rozdzielacza) i myślałem że właśnei jedna z nich służy do zalewania skrzyni, ponieważ są one tylko wkręcone w blok. Poniżej zamieściłem zdjęcie:
http://www.mitsubishi-gra...26_DSC07303.JPG |
|
|
|
 |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 11:57
|
|
|
Metoda wlania oleju przez korek kontrolny jest chyba najlatwiejsza Ja u siebie sprawdzalem stan i gdy odkrecilem korek to wypłynęła jedna kropelka wiec bylo dobrze. Po odkreceniu korka kontrolnego mozna zrobic z kawałka drucika namiastke "bagnetu" i sprawdzic poziom jesli by brakowalo. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2007, 12:34
|
|
|
na mojej WWW masz pokazana wymiane
a tych 3 srub nie ruszaj - chyba, ze chcesz miec problemy ze wszystkimi biegami |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-05-2007, 15:24
|
|
|
azydek napisał/a: | Witam
Jest taki korek kontrolny do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Wlej przez ten korek - butelka, w korku otworek i ciasno wsunięty wąż prawie do samego dna. Dusisz butelke a olej sam sie wlewa do skrzyni. Są też gotowe strzykawki do wlewania oleju do skrzyni. |
Olej skrzyniowy Motula ma taką rurkę od razu. Wsuwasz rurkę w otworek i wlewasz. Butelki są litrowe, więc żeby nie musieć sprawdzać ile wlałeś. Wlewasz 1 całą, odlewasz 0,2 litra do niej z 2 butelki i wlewasz pozostałe 0,8 z drugiej. Wymiana oleju w skrzyni zajęła mi ostatnio około 5 minut (bo się spieszyłem). Pamiętaj żeby pojeździć trochę przed wymianą, żeby olej w skrzyni był rzadszy. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 12-09-2008, 21:32
|
|
|
odgrzeje kotleta .
ile oleju wchodzi do skrzyni biegow w CJO 1,3 ?
i druga sprawa , valvoline durablend 75w90 GL-5 styknie ?
tu mam GL-5 czytalem, ze wlewa sie GL-4 , czym to sie rozni ? |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 10:55
|
|
|
Mi w CA0 weszły niecałe dwa litry...możliwe,że w CJ0 będzie podobnie |
|
|
|
 |
Kubot
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-09-2008, 02:43
|
|
|
Wchodzi trochę więcej 2.1l GL-4 wystarczy.GL-5 jest lepszy wiec pewnie nie zaszkodzi
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-09-2008, 03:00
|
|
|
Kubot napisał/a: | GL-5 jest lepszy wiec pewnie nie zaszkodzi | Z tym bym się kłócił. Josie ostatnio pisał coś takiego a jemu warto ufać:
josie napisał/a: | Przy oleju GL-5 może wystąpić korozja synchronizatorów. Powinien być GL-4. Albo GL-5 spełniający normy GL-4 |
josie napisał/a: | Serwisówka mówi o GL-4.
A w necie można przeczytać:
"Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5". |
|
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
DjKwaku [Usunięty]
|
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 06-05-2010, 11:04
|
|
|
Kup Valvoline, chociaż cena na tej aukcji wcale nie jest zachęcająca. Przejedź się do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego, powinieneś to dostać na miejscu. Ja u siebie płaciłem 26zł za litr.
DjKwaku napisał/a: | wszystkie to polsyntetyki. |
Wydawało mi się, że pełne syntetyki(?!)
Parametry oleju dla Twojej skrzyni to 75W90 Gl-4 i tym się kieruj:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
stanny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt 1.3 cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-05-2010, 18:18
|
|
|
idas napisał/a: | Kup Valvoline, chociaż cena na tej aukcji wcale nie jest zachęcająca. |
Valvoline jest produkowany w Katowicach, nie ujmując oleje tego typu nie są wysokiej jakości w porównaniu z Midlandem. Jest on produkowany w Szwajcari i Szwajcarskiej jakości. Naprawdę różni się on od Castroli czy Mobil.Początkowo olej używany do aut militarnych w Stanach to był Quaker State. Quaker State to jest obecna fabyrka Midland. Quaker State pochodzi ze Skandynawii teraz jest tam produkowany przez Shell. Co by nie było to Midland jest najwyższej jakości. Castrol to BP(British Petrol). Mobil... W Polsce w 2009 roku CBŚ zamknęło za podróbkę, również produkowany i rozlewany w Polsce.
Polecam Midland:)
A parametry 75W90 Gl-4 to oczywiście. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 07-05-2010, 00:08
|
|
|
Hugo napisał/a: | Tylko full syntetyk |
Valvo to też full syntetyk:) cytat z aukcji:
"Oparte na syntetycznej, zaawansowanej technologicznie bazie i systemie dodatków uszlachetniających wspaniale chronią przed zużyciem i korozją oraz zapewniają optymalne smarowanie i ochronę antykorozyjną w szerokim zakresie temperatur."
Ja stawiam na valvoline, nie mam doświadczeń z innymi olejami, ale jest on na tym forum szczególnie polecany do naszych miśków. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|