 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Galant EA] Stag 300 - 6sty cylinder "wypada" |
Autor |
Wiadomość |
Dman666
Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 156 Skąd: DC
|
Wysłany: 06-05-2010, 12:21 [Galant EA] Stag 300 - 6sty cylinder "wypada"
|
|
|
Czesc,
w zeszlym roku zalozylem gaz w V6-wiedzialem, ze bede to robil od samego poczatku kupujac auto.
Wybor padl na Stag'a 300+ z waltekami...problem jaki mam to od poczatku "wypadajacy" 6sty cylinder.
Na wolnych obrotach potrafi przelaczac sie na benzyne i silnik dostaje wibracji i czkawki.
Mysle, dobra, auto po kupnie wiec moze instalator ma racje, ze "kable, swiece do wymiany"...troche to trwalo bo graty drogie, ale jak juz wymienilem to nic nie pomoglo-szarpie dalej. Na wolnych obrotach cylinder raz pali a raz nie...i obroty skacza a silnik caly czas powoduje wibracje "budy" auta.
Pojechalem w zeszlym tygodniu do rzeczonego gazownika i stwierdzil po przygladaniu sie na ekan laptopa, ze "trzeba cisnienie w cylindrze zmierzyc lub sprawdzic rozdzielacz bo on nie wie co to jest". Raczej nie wadliwe wtyski bo po podmianie wtyskow na nowe to samo wiec to nie wina walteka.
Zaraz minie rok jak jezdze na takiej instalacji i chcialbym wreszcie zlikwidowac problem definitywnie.
Czytalem o odpowiednim nawiercaniu kolektora ale nie wiem czy to w tym problem skoro na innych cylindrach pali bez problemu a tylko ten jeden niedomaga.
Pytanie: czy ktos z DC moglby polecic kogos kto moglby rzucic okiem na te instalacje bo jakos juz nie mam zaufania do warszatu "BLUE LPG" z Legionowa ktory odpowiada za montaz tego nieszczescia?
Moze na spocie ktos madrzejszy ode mnie moglby to zdiagnozowac, sam juz nie wiem.
Z gory dzieki za wszelkie sugestie i pomoc. |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2010, 16:07
|
|
|
Zerknij do ogólnego tematu o LPG. Pisałem tam o moim problemie, że STAG wyłącza sobie jeden wtryskiwacz gazu i zastępuje benzynowym, może u CIebie też wyłącza. Pomogła aktualizacja oprogramowania sterownika. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 06-05-2010, 21:21
|
|
|
Wiązkę łączącą wtryski gazu ze STAGiem sprawdziłeś?
Jeśli na benzynie jest ok to ciśnienie i układ zapłonowy jest sprawny. Mieszanka z LPG jest trudniejsza w zapłonie od mieszanki z Pb ale nie aż tak. Świeca musi mieć "aż" 0.01 mm mniejszą szczelinę.
Prawidłowo nawiercony kolektor to nawiercony jak najbliżej wtrysków benzyny. Chodzi o identyczną odległość od punktu wtrysku do zaworu.
Jeszcze może podawać 2 paliwa na raz i wtedy go zaleje, a problem tkwi w emulatorze. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Dman666
Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 156 Skąd: DC
|
Wysłany: 07-05-2010, 10:31
|
|
|
spown napisał/a: | Zerknij do ogólnego tematu o LPG. Pisałem tam o moim problemie, że STAG wyłącza sobie jeden wtryskiwacz gazu i zastępuje benzynowym, może u CIebie też wyłącza. Pomogła aktualizacja oprogramowania sterownika. |
A to niezle...bo mam wrazenie, ze benzyny ubywa. Ale czy to mozliwe, ze w rok temu zakaldanej instalacji taki syf? I ciekawe dlaczego gazownik tego nie sprawdzil.
BTW: Jak zdiagnozowac wersje oprogramowania STAG'a 300 plus?
Zajc3w napisał/a: |
Wiązkę łączącą wtryski gazu ze STAGiem sprawdziłeś?
Jeśli na benzynie jest ok to ciśnienie i układ zapłonowy jest sprawny. Mieszanka z LPG jest trudniejsza w zapłonie od mieszanki z Pb ale nie aż tak. Świeca musi mieć "aż" 0.01 mm mniejszą szczelinę.
Prawidłowo nawiercony kolektor to nawiercony jak najbliżej wtrysków benzyny. Chodzi o identyczną odległość od punktu wtrysku do zaworu.
Jeszcze może podawać 2 paliwa na raz i wtedy go zaleje, a problem tkwi w emulatorze.
|
Wiazki nie sprawdzalem :-/ A jak niby ja sprawdzic? Bo jestem nubem w temacie LPG
Na benzynie jest cholernie OK-auto pracuje idealnie nie liczac cykajacego popychacza, swiece NGK z mniejsza przerwa, specjalnie do gazu od japaneze.
te dwa paliwa na raz to moze faktycznie to. Bo ubywa benzyny mimo wszystko jak jezdze na LPG. A jak ten cholerny emulator sprawdzic? I czy w ogole jest obowiazkowy element instalacji jaka mam (jakos sobie nie przypominam, zeby w specyfiakcji byl jakis emulator). |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-05-2010, 12:21
|
|
|
Dman666 napisał/a: | A to niezle...bo mam wrazenie, ze benzyny ubywa. Ale czy to mozliwe, ze w rok temu zakaldanej instalacji taki syf? I ciekawe dlaczego gazownik tego nie sprawdzil. |
Właśnie o to chodzi, że ja to zauważyłem zaraz po założeniu. Gazownik powiedział, że to jego pierwszy taki przypadek, a goście od STAGA, że mieli na razie chyba 3 jeśli dobrze zrozumiałem.
Dman666 napisał/a: | BTW: Jak zdiagnozowac wersje oprogramowania STAG'a 300 plus? |
Nie wiem jak zdiagnozować wersję oprogramowania, ale u mnie objawy były takie: zjadało paliwo (2-3l) na setkę. Gazownik się podłączył kompem, pojeździliśmy, podniósł trochę ciśnienie, jednak jak podjechaliśmy pod warsztat (chyba 4) cylinder się wyłączył (zgasła ikonka wtryskiwacza). Zdziwienie. Jeszcze raz ustawił 6 cyl. Wszystko się włączyło. Testowałem kolejny tydzień i znów zjadało tyle ile zjadało noPb. W międzyczasie gazownik skontaktował się z AC i podsunęli mu właśnie taki pomysł - aktualizacja. Wycieczka z komputerem na kolanach (zostawiłem im auto) i powtórka z rozyrywki - wyłącza się 4 wtryskiwacz kiedy chce - bez reguły czy pod obciążeniem, czy przy nieskiej temperaturze... Więc nastąpiło podobno wgranie nowszego softu.
Jest o niebo lepiej, ale chcę przejechać z 1500km i dolać znów do pełna noPb, żeby sprawdzić jak wyszło.
Po wskazaniach na zegarach po 1000km zeszło mi mniej niż przed aktualizacją po 300km...
Jeśli nadal będzie lipa wymienią sterownik. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
Dman666
Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 156 Skąd: DC
|
Wysłany: 07-05-2010, 14:30
|
|
|
spown napisał/a: |
Nie wiem jak zdiagnozować wersję oprogramowania, ale u mnie objawy były takie: zjadało paliwo (2-3l) na setkę. Gazownik się podłączył kompem, pojeździliśmy, podniósł trochę ciśnienie, jednak jak podjechaliśmy pod warsztat (chyba 4) cylinder się wyłączył (zgasła ikonka wtryskiwacza). Zdziwienie. Jeszcze raz ustawił 6 cyl. Wszystko się włączyło. Testowałem kolejny tydzień i znów zjadało tyle ile zjadało noPb. W międzyczasie gazownik skontaktował się z AC i podsunęli mu właśnie taki pomysł - aktualizacja. Wycieczka z komputerem na kolanach (zostawiłem im auto) i powtórka z rozyrywki - wyłącza się 4 wtryskiwacz kiedy chce - bez reguły czy pod obciążeniem, czy przy nieskiej temperaturze... Więc nastąpiło podobno wgranie nowszego softu.
|
To co piszesz trzyma sie kupy...
Opisalem swoj przypadek i wyslalem zapytanie do serwisu AC. Ciekawe czy z takim czarnuchem jak ja beda chcieli gadac;-) |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-05-2010, 16:46
|
|
|
Dman666 napisał/a: | Opisalem swoj przypadek i wyslalem zapytanie do serwisu AC. |
Nie wiem tylko czy kontaktował się z centralą, czy z tym technikiem na wielkopolskę. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
Dman666
Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 156 Skąd: DC
|
Wysłany: 07-05-2010, 16:56
|
|
|
Troche w szoku jestem ale przyszla odpowiedz:
"Proponuję podmienić kolejność wtryskiwaczy. Na wtryskiwaczach gazowych zamienić 5 z 6 i tak samo zrobić z emulacją wtrysku benzyny – kostkę z nr 5 zamienić z kostką z numerem 6. Jeżeli wypadanie pojawi się na 5 cylindrze, to sprawdzić wiązkę od staga i sterownik.
Przełączyć na gaz. Zaciskać kombinerkami przewód wtryskowy do kolektora na poszczególnych cylindrach i sprawdzać reakcję silnika. Jeżeli gaz dociera do kolektora powinno zachwiać pracą silnika.
Czy została podmieniona listwa, która na 100% jest pod 6 cyl.? 6 cyl. na wtryskiwaczu gazowym nie musi oznaczać 6 cyl. w ECU benzyny."
Dobra, fajnie tylko ktos to musi zrobic a ja nie za bardzo wiem co to np "kostka n5" |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 07-05-2010, 20:16
|
|
|
"kostka nr 5" -> wtyczka przy wtryskiwaczu piątego cylindra .
Sprawdzić wiązke to miernik w dłoń i sprawdzić wiązkę pod katem:
zwarć między przewodami - każdy z każdym
zwarć przewodów do masy
przewodzenia każdego przewodu.
Ale najpierw zrób jak serwis staga radzi. - zamień kabelki na wtryskiwaczach gazu 5 i 6 cylindra. A na centralce Staga i dodatkowego emulatora(jak jest) kabelki 5 i 6 wtryskiwacza paliwa.
Emulator wtryskiwaczy benzynowych jest niezbędnym elementem prawidłowej instalacji LPG w Twoim aucie. Może być wykorzystany wbudowany w Staga 300 emulator(po przeróbce) lub dołożony dedykowany emulator do japończyków |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|
|