Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PROJEKT: swap większego silnika do Carismy
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2010, 15:00   

enanthate, są 4 mocowania silnika. 3 z nich są na skrzyni - tu jeden tylko mały zonk może Cię spotkać - niezgodność łapy z rozrusznikiem - w Wagonie musiałem podstrugać łapę o 3 mm. A czwarte to storna rozrządu - stosując łapę od Gala, jest duża szansa, że nie trafi w uchwyt budzie (w Wagonie była to różnica o ok. 1 cm w osi X, 2 cm w osi Y i 0,5 cm w osi Z - zamiast kombinować z budą zastosowałem poduszkę od R4 z podkładką adaptującą otwory montażowe z blachy 16 mm :twisted: . Poducha z R4 jest bardzo kompaktowa i mija wszystkie otwory łapy V6, więc wykonanie jej jest dziecinnie proste. Osprzęt typu alternator, pompa wspomagania, przepływomierz wszystko z Gala, co do pompy klimy na 90% podejdzie ta z Gala, w Wagonie jednak trzeba przymocować w jej miejscu pompę z Wagona, bo jest mniejsza i inaczej rozplanowane ma przewody - w sposób pasujący do specyfiki budy Wagona.

Charakterystykę Vka ma taką, że snucie się z przepisowymi prędkościami jest dużą przyjemnością, więc nie obawiam się o jakieś niedogodności z tej strony ;)

Masa silnika w Wagonie nic nie zmieniła prowadzenia - bardziej dało się odczuć butlę na gaz za tylną osią niż silnik.

Przed wrzuceniem nowego silnika warto uporać się z elektryką - usiądziesz wygodnie na stołeczku w miejscu silnika i upleciesz warkocz kabli.


robertdg, jak raz pojeździsz V6, to zmienić będziesz chciał tylko na V8, a nigdy na R4 nawet na sterydach (turbo czy kompresor) :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-05-2010, 15:00   

robertdg, błąd w druku - T4 oczywiście.
Co do MIVECa - niewiem czy ma to sens. Kupno kupnem ale części to wieczne oczekiwanie.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2010, 15:56   

Bartek, jezdzilem V6 i V8 auta byly wszelakiej produkcji, niemcy, francuzy, amerykance, japonce, wiem jaka jest to frajda, dzwiek przyprawia o szybsze bicie serca, a przeciazenie wyrywa cebulki wlosowe :mrgreen: jednakze tutaj ukierunkowalem sie prostota wykonania, wiesz Carisma i Volvo V/S40 maja ze soba sporo wspolnego, oczywiscie moge sie mylic, jednakze wybor podejmie wykonawca projektu ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2010, 20:44   

Tylko, że wykonawca projektu :twisted: najbardziej skłania się ku 2.5 V6... Możliwość założenia gazu to ogromny plus tego silnika...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2010, 21:06   

To nie lepiej sprzedac Carisme i kupic Galanta :?: Koszt SWAP-u i gazowania + wartosc auta, nie wiem czy policzysz sobie jeszcze sprzedaz odzyskanych fantów z Carismy, no nie wiem, usiadz sobie na spokojnie i przelicz to, no chyba ze odczuwasz nieposkromiona potrzebe wrzucenia tam V-ki, to wg mnie nie ma sie nad czym zastanawiac tylko juz obmyslac plan dzialania, jak cos moge zarzucic kontaktem do firmy, ktora w razie problemow z polosiami dalaby rade ten temat przelknac.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2010, 22:10   

Wiesz co, od dawna mam wielką ochotę na Gala 2.5 V6 kombi , ale... szkoda mi tego co już włożyłem w Carismę. Kupiłem ją za duże pieniądze (przynajmniej 1000-2000zł więcej niż średnia wartość rynkowa) ze względu na jej stan techniczny - a właściwie w jakim stanie były bebechy pod maską (silnik w momencie kupna miał 899... prawie 90 tys km), odmalowałem CAŁE auto, wymieniłem kilka rzeczy, które mi nie pasowały - m.in. atrapę chłodnicy z chromowaną obwódką na całą czarną, rok po zakupie wymieniłem zawiechę przednią i hamulce (bardziej przez własne widzi mi się niż z potrzeby). Wyeliminowałem wszystkie typowe usterki dla tego auta po ~10 latach - m.in. mokro w bagażniku, czujnik położenia wałka rozrządu (670zł), nowe krańcówki (28zł/szt), itd. Aktualnie zakupiłem bardzo rzadki zderzak do Carismy (tuning fabryczny), podkładki pod progi (oryg.) i szukam lamp soczewkowych (były takie). Jeżeli ktoś dałby mi z... eem... 18.000zł za Carismę w tym momencie to ok, sprzedaję i kupuję Gala, ale wiem, że cena jest nierealistyczna, choć jakby podsumować koszty niektórych typowych napraw dla Carismy 10 letniej to i tak cena jest OK...

Ja zawsze chciałem mieć samochód rzadki, taki, który się wyróżnia. Wziąłem Carismę w 2008 roku, kiedy poliftowych było bardzo mało. Do tego sedan (jeszcze rzadszy) i kolor też mało spotykany - niebieski metalik z dodatkiem perły (mitsubishi t79).

Po prostu szkoda mi tego samochodu... A z silnikiem 2.5 V6 byłby jeszcze większym rodzynkiem. :mrgreen:

[ Dodano: 09-05-2010, 15:20 ]
Myślę, że w tym miesiącu powinna zapaść ostateczna decyzja po starannym przeanalizowaniu kosztów, rozmowach ze znajomym mechanikiem, przeglądnięciu ofert Galantów w UK, no i oczywiście po rozmowie z żoną, która mimo to, że wyraziła zgodę na realizację pomysłu to w pewnym sensie swap uważa jako irracjonalny i chętniej widziałaby pod domem Galanta 2.5 V6 kombi z lat 2002-2003...
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-05-2010, 22:45   

enanthate napisał/a:
widziałaby pod domem Galanta 2.5 V6 kombi z lat 2002-2003...
Znaczy temat do zamkniecia i czekamy na Galanta.
Pochwal się decyzja, która na spocie powiedziałeś :wink:
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2010, 23:06   

Tak... Temat do zamknięcia. Żona dzisiaj pierwszy raz siedziała w poliftowym Galancie kombi 2.5 V6 Avance... No i odrzuciła pomysł swapowania silnika Galanta. Myślę, że niebawem wystawimy na sprzedaż obie Carismy (w mojej Carismie muszę dokończyć tuning optyczny, a żony Carisma musi przejść lakierowanie dwóch elementów), zobaczymy która za więcej pójdzie i będziemy szukać jakiegoś Gala z lat 2001-2003 w przedziale cenowym 16.000-23.000 zł.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-05-2010, 07:30   

enanthate napisał/a:
w mojej Carismie muszę dokończyć tuning optyczny, a żony Carisma musi przejść lakierowanie dwóch elementów
Myślę, że jeden z tych zabiegów jest nie potrzebny, gdyż nie odzyskasz poniesionych nakładów :( .
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-05-2010, 09:22   

enanthate, szkoda - zachowałeś się niesportowo ;) . Dla zachwiania Twojej decyzji uświadomię Ci, że każdy może mieć Galanta 2.5 V6 Avance '02...... a żeby mieć Carismę V6, trzeba się trochę spocić.

Jak macie więcej niż 1 dziecko polecam przejażdżkę Wagonem :) - tu szlak przetarty :p
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2010, 11:59   

Bartek napisał/a:
enanthate, szkoda - zachowałeś się niesportowo ;) . Dla zachwiania Twojej decyzji uświadomię Ci, że każdy może mieć Galanta 2.5 V6 Avance '02...... a żeby mieć Carismę V6, trzeba się trochę spocić.

Jak macie więcej niż 1 dziecko polecam przejażdżkę Wagonem :) - tu szlak przetarty :p


Patrz... i będzie mi jeszcze mętlik w głowie robił. ;) Nie mamy dzieci, ale mamy za to dwa psy. Choćby nie wiem co i nie wiem jak jest jeden bardzo mocny argument za Galantem: kombi. Gdy kupiłem Carismę, szukałem kombi, Carisma była po prostu taka piękna... :roll: Do Carismy przesiadłem się z Passata kombi. Wtedy byłem kawalerem z dwoma psami -> psy mogły jeździć na mocno zabezpieczonej tylnej kanapie. Teraz jestem żonaty i gdy trafi się dziecko to nie posadzę dziecka z dwoma psami na tylnej kanapie. A jeżeli kupimy coś z roczników 2002-2003 i założymy gaz to będzie to duża inwestycja na lata (~25.000zł).

Nie wiem jeszcze co zrobie, mam mętlik w głowie. ;)
 
 
wash 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Nissan Pulsar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 286
Skąd: Międzyzdroje/Warszawa
Wysłany: 03-08-2010, 15:30   

Ostatnio znalazłem taki oto filmik: http://www.youtube.com/watch?v=DAQkw8_f0BU

Więc jest już jakaś carisma v6 ;)
_________________
Mój były Misiek.
Mój obecny SAAB :)
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2010, 15:59   

Tylko, że to jest Carisma 6A12 2.0 V6 DOHC MIVEC.

* Engine type — V type 6 cylinder DOHC 24 valve MIVEC
* Compression ratio — 10.0:1
* Fuel system — ECI multi
* Peak power — 147 kW (200 PS; 197 hp) at 7500 rpm
* Peak torque — 200 N·m (148 lb·ft) at 6500 rpm

Ja planowałem wrzucić silnik 6A13 2.5 V6 SOHC.

* Engine type — V type 6 cylinder SOHC 24 valve
* Compression ratio — 9.0, 9.5:1
* Fuel system — ECI multi
* Peak power — 120–129 kW (163–175 PS; 161–173 hp) at 5750 rpm
* Peak torque — 223–230 N·m (164–170 lb·ft) at 4500 rpm
 
 
wash 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Nissan Pulsar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 286
Skąd: Międzyzdroje/Warszawa
Wysłany: 03-08-2010, 16:06   

enanthate, w gruncie rzeczy wrzuciłem to jako ciekawostkę... Tak w ogóle to dalej planujesz wrzucać 6A13?
_________________
Mój były Misiek.
Mój obecny SAAB :)
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2010, 16:09   

Nie, nie. Potrzebujemy kombi, a więc kupujemy EA5W... Na pewno jednak kiedyś wrzucę V6 do Carismy, lecz do tego będę potrzebował przedliftową Carismę GDI najlepiej z zajechanym silnikiem. ;) Z 1.6/1.8 SOHC nie ma sensu się bawić. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.