Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAx 97-04] Lekkie drgania silnika w czasie pracy na jałowym
Autor Wiadomość
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-05-2010, 12:56   [EAx 97-04] Lekkie drgania silnika w czasie pracy na jałowym

Wiem, wiem, ale nie piszcie abym korzystał z szukajki bo korzystałem, wszędzie pisze, o czyszczeniu przepustnicy, o krokowym, aparacie zapłonowym, świecach, przewodach WN i wymienić to wszystko a silnik 2,5 V6 24 nadal na jałowym biegu ma lekko wyczuwalne drgania, takie wahnięcia obrotów, nie jest to wypadanie zapłonów. Jak się odpali i silnik jest rozgrzany to czuć lekką nie równą pracę, tak jakby na jednym lub dwóch garach niedopalał, lub pracował z lekkim opóźnieniem. Takie zjawisko miałem w starym galu i mam w moim nowym nabytku, zauważyłem to też w kilku innych egzemplarzach. Powiedzcie czy to jest cecha charakterystyczna tych silników czy może jest to znana usterka i do usunięcia. Ja uznałem to za cechę charakterystyczną, po prostu ten ty tak ma.
 
 
stig1 
Forumowicz
stig1

Auto: Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-05-2010, 18:49   

mam u siebie to samo zrobiłem już praktycznie wszystko co jest za to odpowiedzialne i dalej lekko drga na jałowym. w planie mam jeszcze zamiar podjechać do ASO na ustawienie TPS-a i wtedy zobaczymy
_________________
Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-05-2010, 19:56   

No właśnie o to mi chodzi, jakoś nie ma jasnego wytłumaczenia dla takiej nierównej pracy silnika. Czujnik położenia przepustnicy chyba nic do tego nie ma, problem chyba tkwi gdzie indziej, bardziej doszukiwałbym się w dolocie powietrza lub paliwa.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-05-2010, 21:33   

Ja wyczyściłem przepustnicę, wyciągałem krokowca - grama syfu nie było. Wymieniłem przewody i świece, regulacja TPS w ASO i... ?
Dalej ta sama przypadłość co u Was... Ostatnio co zostało to chyba tylko palec i kopułka rozdzielacza, ale nie mam czasu tego wyciągać jakoś.
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
rambo84 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v 6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-05-2010, 01:05   

ja tez to mam ale znalazlem rozwiazanie problemu....nie zwracam na to uwagi :) silnik ladnie sie wkreca dobrze ciagnie w calym zakresie obrotow a że sobie deliatnie drga to dobrze , przynajmniej wiem że pracuje bo wcale go nie słychac :)
_________________
...widok wyprzedzanych łysoli w Beemkach....bezcenne :)
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-05-2010, 15:38   

rambo84 napisał/a:
ja tez to mam ale znalazlem rozwiazanie problemu....nie zwracam na to uwagi :) silnik ladnie sie wkreca dobrze ciagnie w calym zakresie obrotow a że sobie deliatnie drga to dobrze , przynajmniej wiem że pracuje bo wcale go nie słychac :)


Problem pojawia się jak ktoś jest pedantem ;)
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-05-2010, 16:07   

Pedantem nie jestem, ale co do kultury pracy silnika to jestem wymagający. Podejrzewam, że wszystko po trochę składa się na te lekkie wahnięcia. Najgorsze, że nikt jeszcze nie zdiagnozował przyczyny.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-05-2010, 18:20   

mario mario napisał/a:
Pedantem nie jestem

Pisałem o sobie ;)
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-05-2010, 21:33   

Jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika to jestem strasznym pedantem, mam ten sam "problem" co Wy...

Jak się silnik rozgrzeje to delikatnie czuć drgania. Niepotrzebne, bo po zakupie ich nie było, a zaczęły się po wymianie akumulatora... na zimnym obroty są wyższe i wszystko pracuje równo. Podczas jazdy nic się nie zmieniło, jest bardzo dobrze, tylko podczas postoju na upartego się to zauważa :P
 
 
jarzabek.waclaw 
Forumowicz


Auto: Galant DJ3A 6G75 '05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2010, 12:02   

Zrobiło mi się to samo w DJ3A po odpięciu akumulatora. Przy pierwszym odpaleniu zostawiłem go na wolnych obrotach aż się w pełni zagrzeje ale teraz wolne obroty opadają mi do jakiś 700-750 ob/min (na oko) i silnik delikatnie drga - czuć na kierownicy. Nic strasznego niby ale przed odpięciem akumulatora tego nie było.
_________________
Mitsu-staż: 8 lat
Były: Carisma '97, Lancer CK0 '98, Lancer CK0 4G13 '00
Jest: Galant DJ3A GTS 6G75 '05
 
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-06-2010, 13:28   

Otóż to!
Niby nowy akumulator, niby nowe świece, nic poza tym nie ruszane, a trochę inaczej się zachowuje...
Próbowałem kilkakrotnie resetować ustawienia i konfigurować według rad na forum ale nic to nie zmieniło.
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19-12-2017, 18:02   

Widzę, że nie tylko na to mam. (edit) mnie już to.
Ktoś to rozwiązał?
Chyba, że jakiś kabelek podciśnienia?
W aucie można się jakoś wakuometrem podpiąć jak w motocyklu?

[ Added: 01-03-2018, 13:34 ]
a pytanko mam .. bo gadałem z moim mechanikiem i on twierdzi, ze u mnie obroty sa tyci za nisko bo jak to ujal wg niego przepustnica jest zbyt luzna i nie da sie jej dobrze ustawic. mozliwe to? nie mam problemu by obroty mi spadaly, czy falowaly tylko jakby o 100-150rpm za nisko i lekko auto drzy
_________________
Szybki Lopez.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 19-12-2017, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 01-03-2018, 13:54   

a "uczyłeś" samochód obrotów??
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-03-2018, 15:08   

Tak, nic do nie daje. Włączam do nagrzania, potem wyłączam na 10 sekund, włączam na 10 minut chyba bez obciążenia, a potem z tylną szybą, klimą na max. przy uchylonych szybach i g. to dało. Niby mechanik to regulował jak pamiętam TPSem ale było dobrze może kilka dni.
Mam interfejs, którym można się podpiąc evoscanem ale tam z tego co wiem tylko odczytywać można (żebym to jeszcze kumał co pokazuje).
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Sonnyix 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Piotrków
Wysłany: 01-03-2018, 20:50   

Jakoś w niedzielę również wyjmowałem akumulator, żeby go naładować (coraz ciężej palił) i również zauważyłem, że od tamtej pory ma jakieś 50-100 rpm za mało na jałowym, więc usterki mechaniczne wykluczam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.