 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Bulgot po zdjęciu korka, pije olej, dziwny odgłos, czy warto |
Autor |
Wiadomość |
eteropczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 12-05-2010, 20:25 Bulgot po zdjęciu korka, pije olej, dziwny odgłos, czy warto
|
|
|
Witam,
mam taki problem - zauważyłem, że mój misiek (lancer 1.5 92r 62KW) pije olej, jest to prawie 1 litr na 1000km. Problem pojawił się po zimie.
Poszukując przyczyny postanowiłem zapalić silnik i podnieść maskę,
na pierwszy rzut ucha - coś jakby trze w okolicach paska rozrządu,
po odkręceniu korka słychać bulgot.
Wygląda na to, że coś się ostro sypie.
Pytanie co i ile szacunkowo może wynieść naprawa?
Czy to mogą być pierścienie - przedmuchy w silniku? Jeśli tak to co przy okazji będę musiał wymieniać?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-05-2010, 20:54
|
|
|
Przyjacielu, trochę musisz sprecyzować, bulgot ale gdzie?. Jak podejrzewasz pierścienie to sprawdź ciśnienie na garach, poza tym podaj jakieś szczegóły, nie każ się domyślać, napisz wszystko, kiedy się stało, czy nagle, czy postępująco, jakieś pierwsze objawy, uwierz naprawdę taki opis pomoże, bo w odpowiedzi na taki post ja odpisałbym ci - wymień silnik. |
|
|
|
 |
eteropczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:39
|
|
|
niestety tylko mogę powiedzieć, że to się raczej stało w czasie, a nie odrazu/nagle.
Jutro jadę do kogoś kto może będzie wiedział o co chodzi. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-05-2010, 19:01
|
|
|
eteropczyk, słuchaj przyczyn może być wiele, jak na przykład zablokowany pierścień zgarniający, ale obawiam się, ze mogłeś mieć zalany silnik jakimś motodoktorkiem, ale widzisz bez dokładnych danych opisowych nie można szukać konkretnej przyczyny. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
PatricoWroc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 366 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-05-2010, 19:23
|
|
|
Na 99% coś z zaworami. Zobacz czy kopci z wydechu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 08-06-2010, 16:31
|
|
|
ale olej jak jest w silniku i otworzymy korek wlewowy to bulgocze poprostu olej smaruje głowice i chłodzi nastepnie spływa do miski ---
inna kwestia to kwestia żarcia oleju - uszczelniacze zaworów wymiana lub przedmuchy na cylindrach. Przy przedmuchach wzrasta ciśnienie w układzie wietrzenia skrzyni korbowej - po polsku wydmuchiwsany jest olej do przepustnicy lub gażnika .
1litr/100 km duży przepał ale niema tragedii -- zaczoł bym od wymiany uszczelniaczy zaweorowych
wykonane we własnym zakresie ogranicza się do kosztu 8zł razy liczba zaworów + uszczelka pod pokrywe w silniku 4 g15 warto wykonać regulacje zaworów - przy okazii /narzędzia klucz najlepiej oczkowy fajkowy + śrubokręt płaski/ i obserwacja żre dalej wymiana pierścieni tłoków .... itd
Bartek w dziale wrsztat opisuje metode wymiany uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-06-2010, 23:29
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | 1litr/100 km duży przepał ale niema tragedii | Nie ma tragedii, a co jest? Katastrofa chyba |
|
|
|
 |
|
|