Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bulgot po zdjęciu korka, pije olej, dziwny odgłos, czy warto
Autor Wiadomość
eteropczyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Goleniów
Wysłany: 12-05-2010, 20:25   Bulgot po zdjęciu korka, pije olej, dziwny odgłos, czy warto

Witam,
mam taki problem - zauważyłem, że mój misiek (lancer 1.5 92r 62KW) pije olej, jest to prawie 1 litr na 1000km. Problem pojawił się po zimie.

Poszukując przyczyny postanowiłem zapalić silnik i podnieść maskę,
na pierwszy rzut ucha - coś jakby trze w okolicach paska rozrządu,
po odkręceniu korka słychać bulgot.

Wygląda na to, że coś się ostro sypie.
Pytanie co i ile szacunkowo może wynieść naprawa?
Czy to mogą być pierścienie - przedmuchy w silniku? Jeśli tak to co przy okazji będę musiał wymieniać?

Pozdrawiam
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-05-2010, 20:54   

Przyjacielu, trochę musisz sprecyzować, bulgot ale gdzie?. Jak podejrzewasz pierścienie to sprawdź ciśnienie na garach, poza tym podaj jakieś szczegóły, nie każ się domyślać, napisz wszystko, kiedy się stało, czy nagle, czy postępująco, jakieś pierwsze objawy, uwierz naprawdę taki opis pomoże, bo w odpowiedzi na taki post ja odpisałbym ci - wymień silnik.
 
 
eteropczyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Goleniów
Wysłany: 13-05-2010, 18:39   

niestety tylko mogę powiedzieć, że to się raczej stało w czasie, a nie odrazu/nagle.
Jutro jadę do kogoś kto może będzie wiedział o co chodzi.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-05-2010, 19:01   

eteropczyk, słuchaj przyczyn może być wiele, jak na przykład zablokowany pierścień zgarniający, ale obawiam się, ze mogłeś mieć zalany silnik jakimś motodoktorkiem, ale widzisz bez dokładnych danych opisowych nie można szukać konkretnej przyczyny.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
PatricoWroc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 366
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-05-2010, 19:23   

Na 99% coś z zaworami. :) Zobacz czy kopci z wydechu. :)
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-05-2010, 23:40   

eteropczyk, mało detali.
Zapraszam Cie do uzycia funkcji "szukaj".
Przegladnij takze dział Colta z Twoim silnikiem.
Tu masz przykladowy temat ile usterek masz do wyboru :wink:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35849
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-06-2010, 16:31   

ale olej jak jest w silniku i otworzymy korek wlewowy to bulgocze poprostu olej smaruje głowice i chłodzi nastepnie spływa do miski ---
inna kwestia to kwestia żarcia oleju - uszczelniacze zaworów wymiana lub przedmuchy na cylindrach. Przy przedmuchach wzrasta ciśnienie w układzie wietrzenia skrzyni korbowej - po polsku wydmuchiwsany jest olej do przepustnicy lub gażnika .
1litr/100 km duży przepał ale niema tragedii -- zaczoł bym od wymiany uszczelniaczy zaweorowych
wykonane we własnym zakresie ogranicza się do kosztu 8zł razy liczba zaworów + uszczelka pod pokrywe w silniku 4 g15 warto wykonać regulacje zaworów - przy okazii /narzędzia klucz najlepiej oczkowy fajkowy + śrubokręt płaski/ i obserwacja żre dalej wymiana pierścieni tłoków .... itd
Bartek w dziale wrsztat opisuje metode wymiany uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-06-2010, 23:29   

wojmi1 napisał/a:
1litr/100 km duży przepał ale niema tragedii
Nie ma tragedii, a co jest? Katastrofa chyba :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.