 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Spalanie w Carismie, na który silnik się zdecydować |
Autor |
Wiadomość |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-08-2009, 10:19
|
|
|
Jezdze dynamicznie i nie potrafie uzyskac w GDI w miescie 10 l silnik super dynamiczny, skrzynia wchodzi gładko i prezycyjnie. Wiekszośc problemów załatwiaja koledzy z forum z swoimi poradami
Ja kupiłem Carisme własnie tylko ze względu na ten silnik . Da się zejśc ponizej 6 na trasie i 8 w mieście .
Dla mnie jedyna wada tego silnika to kultura pracy, ale to przezyje .
Jest to przeskok w technologi pomiedzy 1,6 o dobre kilka lat lub kilkanascie.
Do tego GDI były lepiej wyposażone, nie trudno znaleźć autko z 4 x air bag czy 4 x el szyb oraz klimatyzacja automatyczną. A po drugie ceny carism są nieskie patrzac na cene zakupu wtedy nowego z takim wyposażeniem (ponad 90 tys) |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2009, 11:00
|
|
|
Tak to już jest, że każdy "swoje" chwali i również tak jest w moim przypadku. Zdecydowanie polecam autko z silnikiem 1.8 GDI. Jest to najlepszy kompromis pomiędzy spalaniem w dieslu (tryb ECO) i osiągami dobrego mocnego benzynowca. Zresztą jest to nie pierwszy i nie ostatni temat który powoli przeobraża się w cykl tematów: "który samochód jest lepszy". A tak w ogóle jeżeli chodzi o silnik, to w roku 97, 98 Mitsubishi montowało silniki (GDI), które takie firmy jak vw , audi itd. technologicznie przeskoczyły o ładnych parę lat. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2009, 14:16
|
|
|
a ja nie bede chwalił moje maksymalne spalanie GDI, zima 13L, trasa 10L . Fakt jest ze minimalnie udało mi sie 5.4L trasa |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 24-08-2009, 12:08
|
|
|
Robson86 napisał/a: | mlun napisał/a: | Nie no ty napinacz prędzej tyle kosztuje:P Pompa wody to coś koło 150zł:P Chyba że rozmawiamy o oryginałach. |
juz w sumie nie pamietam dokladnie, na forum bywam ostatnio sporadycznie i pamiec niedomaga
W kazdym badz razie ten napinacz zawyza koszt rozrzadu
Pozdroo |
Jak pisze mlun przyzwoitą pompę za 150 zł można trafić np: GMB natomiast napinacza poniżej 370zł raczej nie dostaniesz. Zamienników nie zalecają, kiepskiej jakości a do tego praktycznie niedostępne. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-08-2009, 13:08
|
|
|
Dokładnie tak jak piszecie, wymiana rozrządu może się zamknąć w około 600zł z robocizną...
ale jak dochodzi do tego wymiana napinacza to już koszta się zawyżają o drugie tyle.. xD ale to jest jeden mały minusik na wiele tysięcy km do przejechania
Filtr paliwa w cari przed liftem do GDI to koszt około 40zł to chyba nie jest jeszcze tak strasznie a reszta to tylko wymiana olejów, klocków itp..
a spalanie w GDI jest piękne co do tych osiągów no ale trzeba się nastawić na jazdę tylko na benzynie |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2009, 08:31
|
|
|
Jeszcze raz wypowiem się na temat spalania w 1.6 16v 99KM.
Po zresetowaniu licznika przejechałem 1700km.
4 razy wyjeżdżałem w "trasę" (drogi główne z poboczem przez miasta) 205 km, reszta to miasto.
410km - 80-90 km/h
205km - 100-120km/h
205km - 110-150km/h z ogromną ilością wyprzedzania, gwałtownego przyspieszania i jeżdżenia na wysokich obrotach
ok. 900 km - miasto (Katowice/Bytom)
jaki efekt?
 |
|
|
|
 |
mitring
Mitsumaniak

Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 153 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 31-08-2009, 21:22
|
|
|
Odświeżę temat
Wczoraj wróciłem więc wynik świeżynka
1.9 TD - 5.52l/100km tak do 150km max średnio jechałem 125km/h wg. mnie spalanie rewelacja
Po mieście tak do 6 ja się zamykam spokojnie 5.8l dlatego osobiście polecam TD / DiD jak ktoś robi sporo km tak jak ja (dziennie ok 140 - to chyba sporo ?) to tylko diesel
Części nie pamiętam ile dałem za rozrząd kompletny, ale filtr powietrza, paliwa, oleju + olej, uszczelka pod pokrywę zaworów zapłaciłem ~190zł
OT (nie mogłem się powstrzymać - wybaczcie ):
Dla porównania odcinek ~530km:
Stacja / rodzaj pal. / spalanie
Shell - ON Extra - 5.52 (Świdnica - woj. dolnośląskie)
Orlen - ON Verva - 6.13 (Ciechanowiec - woj.podlaskie)
Jaka różnica w paliwie za każdym razem tak jest
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
 |
tomaszj1985
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: UK
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Bradford
|
Wysłany: 16-03-2010, 20:41
|
|
|
1.6 16v 103km
Miasto - do 11 l ( ciężka noga + klima)
Trasa - do 110 km/h ok. 6,5 l
Trasa - 130-140km/h Anglia-Polska, sprawdzone 2-krotnie 8,5 l (2osoby+ pełen bagażnik gratów) |
|
|
|
 |
NovyScot
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-05-2010, 05:05
|
|
|
To i ja dodam swoje 3 grosze.
Auto kupione z przebiegiem 72tys mil (teraz 110tys mil) oczywiscie GDI
Co do spalania bylem mile zaskoczony az do niedwna.
Pierwsza niespodzianka: auto kupione ponad 200 mil od mojego domu, zatankowane do pelna, i ok 40 mil od domu wskazowka nawet nie drgela. Zaczalem stukac i pukac, az skonczylo sie porzadnych uderzeniach w szybke zegarow (ktora w koncu pekla) z wyklinaniem co za choroba podkusila mnie zeby japonczyka kupic
Po ok 4 dniach jazdy w miescie wskazowka nadal stala w miejscu co zaowocowalo totalnym zniszczeniem szybki i wizyta z warsztacie. Okazalo sie ze ten typ tak ma.
tak wiec przy super ciezkiej nodze nigdy nie udalo mi sie przekroczyc 10l/60mil, no moze zaraz po wyjezdzie ze stacji (zarowno komp jak i tankowanie nie wychodzilo wiecej niz 9,5l/60mil w miescie - wyscigi z kazdym ze swiatel, brak kontroli nad ECO).
teraz wychodzi mi bez zwracania uwagi na ECO
8.0 - 8.2 l/60mil miasto
7.5 - 7.5l /60mil miasto i trasa
6.0 - 6.5l/60mil trasa
i nie jestem z tych wynikow bardzo zadowolony :/
Rekord:
5 osob na pokladzie z pelnym bagaznikiem, trasa 70%, 30% miasto srednia ok 85-90mil/h
699mil kiedy zapalila sie kontrolka rezerwy.
[ Dodano: 13-05-2010, 05:20 ]
ups :/ moj blad
7.5 - 7.7l / 60mil miasto i trasa
*moj blad sorki |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 13-05-2010, 07:12
|
|
|
No to może i ja skomentuję...
Co prawda jeżdżę Cari od niedawna, ale dwa pomiary udało mi się już wykonać.
Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km
Przy normalnej jeździe (bez żadnego oszczędzania) w trybie mieszanym: 6.7
Mitsubishi Carisma DI-D, 2002, ok. 158tys.km.
Myślę, że autko jest dość oszczędne (biorąc pod uwagę to, co oferuje).
Cari z silnikiem Diesla jest nieco droższa od wersji benzynowych i niższe spalanie może tego nie zrekompensować.
W każdym razie ja jestem jak na razie zadowolony |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2010, 10:03
|
|
|
Faraday napisał/a: | Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km |
Ja takie wyniki osiągam w 1.6 99KM. |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 13-05-2010, 10:40
|
|
|
enanthate napisał/a: | Faraday napisał/a: | Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km |
Ja takie wyniki osiągam w 1.6 99KM. |
Oj tam... To było po pierwszym tankowaniu. Wtedy jeździłem tym autem od kilku dni.
To była raczej normalna jazda, nie typowo "w trasie". Za kawałek zaprezentuję kolejne raporty spalania |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 13-05-2010, 16:23
|
|
|
Koledzy napisali:
Faraday napisał/a:
Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km
Ja takie wyniki osiągam w 1.6 99KM.
Pytam sie i cio z tego.
Jazda 1.6 ma się nijak do GDI, nie to przyspieszenie nie ta dynamika itd., wypzredzanie to koszmar.
Jeżeli kolego osiągasz taki wynik w 1.6 to powinieneś się martwić a nie cieszyć.
Jeżeli ktoś jest za benzyną to tylko GDI, aby trafić zadbany model. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:02
|
|
|
Student napisał/a: | Jazda 1.6 ma się nijak do GDI, nie to przyspieszenie nie ta dynamika itd., wypzredzanie to koszmar.
Jeżeli kolego osiągasz taki wynik w 1.6 to powinieneś się martwić a nie cieszyć.
Jeżeli ktoś jest za benzyną to tylko GDI, aby trafić zadbany model. |
I co z tego, że jest to silnik nieco słabszy? Przy ostrej jeździe różnica w spalaniu między 1.6 a GDI urasta do 4-5l/100km !!! Od czasu do czasu jeżdżę zadbanym GDI i mam porównanie. Niektóre części o wiele tańsze od GDI, spalanie niższe, bardziej stabilne spalanie - to jest ważne, nie ma tak, że jak wdepnę to nagle z 6 litrów robi się 12, 1.6 jest silnikiem bezproblemowym, bardziej wytrzymałym, w razie jakiegoś gwałtownego wzrostu cen benzyny można wrzucić gaz (gdzie instalacja będzie kosztować 3 tysiące a nie 10, jak w przypadku GDI), pojedziesz gdzieś na wschód Polski, czy gdzieś za granicę, zatankujesz na jakiejś stacji benzynowej jakieś chrzczone paliwo - 1.6 to zniesie, GDI stanie, lub OK - pojeździ, ale wydatki mogą być spore.
Co do przyśpieszenia czy dynamiki - jak się potrafi tym samochodem jeździć to można zaskoczyć właścicieli mocniejszych (na papierze) samochodów. |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:46
|
|
|
Student napisał/a: | Jazda 1.6 ma się nijak do GDI, nie to przyspieszenie nie ta dynamika itd., wypzredzanie to koszmar. |
Mam oba modele, 1.6i i 1.8GDI i zdecydowanie potwierdzam wypowiedź kolegi. |
|
|
|
 |
|
|