Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawa historia z Audi Q5 ''w tle''
Autor Wiadomość
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2010, 08:33   

hmm ciekawe glupoty :)
nawet jesli koles nie mogl odpisac vat (tu nie jestem specjalista) to napewno sprowadzajac auto ciezarowe byl zwolniony z akcyzy jako auto posiadajace jeden rzad siedzen z wydzielona przestrzenia ladunkowa.
zalatuje i to bardzo mocno lobbingiem polskich importerow.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-05-2010, 11:06   

arturro napisał/a:
hmm ciekawe glupoty

To nie są głupoty ale stan faktyczny. To co w Polsce przez wiele lat lekceważono w kontekście zmian ustawy o VAT nagle stało się restrykcyjnie (dużo bardziej niż w Niemczech!) przestrzegane. Kwestie homologacyjne są tak pogmatwane, że niejednokrotnie importerzy sami się w tym gubią i wymagają opinii prawnej. Problem polega na tym, że nie ma czegoś takiego jak homologacja ciężarowa ogólnoeuropejska i każdy importer musi zrobić taką, która będzie honorowana przez ITS danego kraju. Na razie nie ma pomysłów na ujednolicenie tych rzeczy więc sytuacje patowe są na porzadku dziennym (mam klienta z Outlandera z "homologacją" ciężarową austriacką i walczy teraz o odpis VAT ale już raz przegrał).
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2010, 13:17   

dlatego nie wypowiadalem sie w kwestii VAT :) ale w kwesti akcyzy napisali glupoty :D
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 13-05-2010, 13:22   

homologacja ciężarowa jest wydawana na konkretny VIN (nie dokładnie dla każdego auta, ale dla całej serii np.: JMBNCA4A3F). Jeśli jakimś cudem trafi się sprowadzony samochód z tej samej serii, która była w sprzedaży w Polsce to można uzyskać świadectwo homologacji od importera. Jeśli jednak kupi się samochód sprowadzony z serii VIN nie dostępnej w Polsce to można sobie wyciąć 2 żebra , zgiąć się w pół i pocałować we własny tyłek, bo wszystkie urzędy traktują to jak śmierdzące jajo :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-05-2010, 13:44   

cns80 napisał/a:
(nie dokładnie dla każdego auta, ale dla całej serii np.: JMBNCA4A3F).

To nie do końca prawda. O ile "prawa homologacyjne"' przysługują istotnie serii pojazdów o tyle zmiana warunków homologacyjnych (etap I na etap II) dotyczy już konkretnego VIN-u i ma swoją odrębną numerację (tzw. E1) więc nie ma możliwości homologowania auta po rejestracji (tu: w innym kraju EU) na ciężarówkę.
Co do akcyzy - jeżeli samochód miałby powrócić do warunków auta osobowego - akcyzę należy opłacić (pomimo, że jako taka jest de jure nieprawna...)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 13-05-2010, 13:53   

Jackie napisał/a:
To nie do końca prawda. O ile "prawa homologacyjne"' przysługują istotnie serii pojazdów o tyle zmiana warunków homologacyjnych (etap I na etap II) dotyczy już konkretnego VIN-u i ma swoją odrębną numerację (tzw. E1) więc nie ma możliwości homologowania auta po rejestracji (tu: w innym kraju EU) na ciężarówkę.
O to mi chodziło. Tzn. pisałem o samochodach nowych jeszcze nie rejestrowanych. Jeśli ten sprowadzony ciężarowy byłby tej samej serii co sprzedawany w Polsce ciężarowy to bez większego problemu możnaby zdobyć taką homologację. Po rejestracji to już będzie problem.
W praktyce tylko raz zdarzyła mi się sytuacja żeby auta z dwóch różnych rynków były z tej samej serii. Było tak gdy Citroen Polska nie nadążał z zamówieniami na C5 Break i ściągnięto kilkadziesiąt samochodów z Niemiec, po czym załatwiono im homologację ciężarową. W takim przypadku kupując w Niemczech C% z tej serii i załatwiając papiery o montażu kraty itp. można było w polskiej centrali uzyskać dokument homologacyjny na ciężarowe.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.