 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-05-2010, 10:29
|
|
|
zuku19 napisał/a: | Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy . |
To widocznie miał gdzieś klienta. Ja właśnie brałem rzeczy dla Wojtka i podałem nr części i model (Sonata 3.0 V6 93-98) i nie było problemów. Niestety, czasem sprzedawcy to idioci i dodatkowo negatywnie nastawieni do klienta. :/
[ Dodano: 15-05-2010, 10:34 ]
Zajc3w napisał/a: |
Silnik 6G72 były też w Chryslerach:
Le Baron '90-'94
Voyager 1 '90-'95
Voyager 2 '95-'01
Tyle że montowane wzdłuż więc nie pasuje nic z dolotu(poza uszczelką przy głowicy) i mocowania silnika.
|
Właściwie to nie wzdłuż tylko odwrotnie niż w Mitsubishi (skrzynia po lewej). Stąd kompletnie inny dolot. Tak to wygląda
http://upload.wikimedia.o...6G72_engine.jpg |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 15-05-2010, 10:46
|
|
|
OOO
A w opisach jest głowica prawa i lewa....
Z uszczelniaczami hyundaia to faktycznie w IC tylko wał przód i tył jest. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2010, 10:52
|
|
|
lukasz12 napisał/a: |
To widocznie miał gdzieś klienta. Ja właśnie brałem rzeczy dla Wojtka i podałem nr części i model (Sonata 3.0 V6 93-98) i nie było problemów. Niestety, czasem sprzedawcy to idioci i dodatkowo negatywnie nastawieni do klienta. |
Mówiłem człowiekowi model rocznik , że te same silniki siedzą w miśkach, uparł się o vin i koniec gatki, oczywiście nie omieszkałem powiedzieć co o nim myślę jako sprzedawcy. |
Ostatnio zmieniony przez zuku19 15-05-2010, 12:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:04
|
|
|
Niestety człowiek człowiekowi nie jest równy, to samo tyczy się sprzedawców. Jeden jest miły i uprzejmy. A drugi traktuje klienta jak intruza. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:07
|
|
|
Cytat: |
Mówiłem człowiekowi model rocznik , że te same silniki siedzą w miśkach, uparł się o vin i koniec gatki, oczywiście nie omieszkałem powiedzieć co o nim myślę jako sprzedawcy.
|
Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:33
|
|
|
lukasz12 napisał/a: |
Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...) |
Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:48
|
|
|
zuku19 napisał/a: | lukasz12 napisał/a: |
Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...) |
Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę. |
Wiem że to niełatwe, ale trzeba mieć odwagę ;>
Niech sobie nie myśli. Nie miał odwagi powiedzieć ze ma CIE w dupie więc sobie wymyślił na poczekaniu powód. Ciekawy jestem jego reakcji jakbyś miał wtedy VIN i go wyciągnął...
[ Dodano: 15-05-2010, 12:48 ]
zuku19 napisał/a: | lukasz12 napisał/a: |
Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...) |
Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę. |
Wiem że to niełatwe, ale trzeba mieć odwagę ;>
Niech sobie nie myśli. Nie miał odwagi powiedzieć ze ma CIE w dupie więc sobie wymyślił na poczekaniu powód. Ciekawy jestem jego reakcji jakbyś miał wtedy VIN i go wyciągnął po tym co powiedział...
[ Dodano: 15-05-2010, 12:54 ]
Na marginesie jest jeszcze serwis Hyundaia na Pradze Południe, nie pamiętam ulicy wiem że jest to niedaleko takiego dużego osiedla z wieżowcami, pomiędzy Ostrobramską a Grochowską. Niestety adresu nie pamiętam. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2010, 14:03
|
|
|
Nie lubię się denerwować , po za tym sprzedawca na pewno już mnie nie obsłuży w sposób normalny.
Przy okazji mam dwa pytanka do kolegów, nie będę zakładał nowego tem.
Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu? , a drugie, to kąt zapłonu jest regulowany ręcznie aparatem. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-05-2010, 15:08
|
|
|
Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2010, 16:08
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem. |
Dziękuję za podpowiedź.
Co do regulacji zapłonu , najlepszym ustawieniem jest słuch , a mam w tym doświadczenie .Z reguły ustawienie na lampę daje za późny kąt.
Zapytałem bo mi taka myśl wpadła do głowy, że te złe spalanie(gryzący zapach) może być spowodowane złym kontem zapłonu , a to że pali od strzału to nie znaczy że jest ok.
Druga rzecz za późny zapłon ,więcej pali , jest słabszy. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-05-2010, 17:44
|
|
|
zuku19 napisał/a: | wojtas021180 napisał/a: | Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem. |
Dziękuję za podpowiedź.
Co do regulacji zapłonu , najlepszym ustawieniem jest słuch , a mam w tym doświadczenie .Z reguły ustawienie na lampę daje za późny kąt.
Zapytałem bo mi taka myśl wpadła do głowy, że te złe spalanie(gryzący zapach) może być spowodowane złym kontem zapłonu , a to że pali od strzału to nie znaczy że jest ok.
Druga rzecz za późny zapłon ,więcej pali , jest słabszy. |
Całkiem możliwe że prawdą jest to co piszesz. Komputer dobiera moment wtrysku na podstawie ustawienia wałka rozrządu. Jeśli aparat jest przestawiony to wtrysk może być za wcześnie lub za późno i spalanie jest nie takie jak być powinno. W sigmie zapłon się sam dostosowuje - komputer steruje w zakresie 7-15 st. Natomiast jest specjalny tryb serwisowy, który powoduje tymczasowo sztywne ustawienie zapłonu (5 st. przed GMP). Na tej podstawie ustawiasz lampą na 5. To jest referencyjne ustawienie i komputer w normalnym trybie pracy i tak sobie będzie cofał lub wyprzedzał zapłon. Ważne tylko żeby właśnie 5 st. przed było faktycznie 5 st. przed a nie inaczej. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2010, 18:12
|
|
|
lukasz12 napisał/a: |
Całkiem możliwe że prawdą jest to co piszesz. Komputer dobiera moment wtrysku na podstawie ustawienia wałka rozrządu. Jeśli aparat jest przestawiony to wtrysk może być za wcześnie lub za późno i spalanie jest nie takie jak być powinno. W sigmie zapłon się sam dostosowuje - komputer steruje w zakresie 7-15 st. Natomiast jest specjalny tryb serwisowy, który powoduje tymczasowo sztywne ustawienie zapłonu (5 st. przed GMP). Na tej podstawie ustawiasz lampą na 5. To jest referencyjne ustawienie i komputer w normalnym trybie pracy i tak sobie będzie cofał lub wyprzedzał zapłon. Ważne tylko żeby właśnie 5 st. przed było faktycznie 5 st. przed a nie inaczej. |
Zgadza się , ale w 97% aut które miałem był za późny zapłon ,w swoim do tej pory nic nie regulowałem bo po sprowadzeniu bardzo mało jeździłem i po za tym nie było i w sumie nie ma takiej potrzeby , zresztą może pamiętasz nasze dyskusje na temat mojej sigmy choćby to że 12 zaworów nie pełna opcja a ma poduszkę pow.
Kiedyś miałem taki przyrządzik który wkręcałem w miejsce świecy zapł. i widziałem spalanie w komorze, super sprawa,ale mi ukradli jak był włam do auta.
Zapłon ustawiam w czasie pracy na rozgrzanym silniku i tu właśnie do tego służy mi ucho , nie opiszę tego bo nie potrafię, mało tego węch też potrzeby aby zaciągnąć się spalinami z rury |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-05-2010, 20:52
|
|
|
Można ustawiać na słuch, zgadzam się z tym bo wiem że można. Znam osoby które ustawią w ten sposób zapłon i po sprawdzeniu przez lampę jest tak jak powinno być .
Łukasz wspomniał o trybie serwisowym i właśnie tu jest pies pogrzebany. Dzięki niemu ustawisz zapłon tak jak należy, albo ewentualnie sprawdzisz czy ucho cię nie zawiodło. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|
|