Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-05-2010, 10:29   

zuku19 napisał/a:
Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy .


To widocznie miał gdzieś klienta. Ja właśnie brałem rzeczy dla Wojtka i podałem nr części i model (Sonata 3.0 V6 93-98) i nie było problemów. Niestety, czasem sprzedawcy to idioci i dodatkowo negatywnie nastawieni do klienta. :/

[ Dodano: 15-05-2010, 10:34 ]
Zajc3w napisał/a:


Silnik 6G72 były też w Chryslerach:
Le Baron '90-'94
Voyager 1 '90-'95
Voyager 2 '95-'01

Tyle że montowane wzdłuż więc nie pasuje nic z dolotu(poza uszczelką przy głowicy) i mocowania silnika.


Właściwie to nie wzdłuż tylko odwrotnie niż w Mitsubishi (skrzynia po lewej). Stąd kompletnie inny dolot. Tak to wygląda
http://upload.wikimedia.o...6G72_engine.jpg
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 15-05-2010, 10:46   

OOO :shock:
A w opisach jest głowica prawa i lewa....
Z uszczelniaczami hyundaia to faktycznie w IC tylko wał przód i tył jest. :oops:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 10:52   

lukasz12 napisał/a:


To widocznie miał gdzieś klienta. Ja właśnie brałem rzeczy dla Wojtka i podałem nr części i model (Sonata 3.0 V6 93-98) i nie było problemów. Niestety, czasem sprzedawcy to idioci i dodatkowo negatywnie nastawieni do klienta.



Mówiłem człowiekowi model rocznik , że te same silniki siedzą w miśkach, uparł się o vin i koniec gatki, oczywiście nie omieszkałem powiedzieć co o nim myślę jako sprzedawcy.
Ostatnio zmieniony przez zuku19 15-05-2010, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-05-2010, 12:04   

Niestety człowiek człowiekowi nie jest równy, to samo tyczy się sprzedawców. Jeden jest miły i uprzejmy. A drugi traktuje klienta jak intruza. :doubt:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-05-2010, 12:07   

Cytat:

Mówiłem człowiekowi model rocznik , że te same silniki siedzą w miśkach, uparł się o vin i koniec gatki, oczywiście nie omieszkałem powiedzieć co o nim myślę jako sprzedawcy.


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 12:33   

lukasz12 napisał/a:


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)

Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-05-2010, 12:48   

zuku19 napisał/a:
lukasz12 napisał/a:


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)

Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę.


Wiem że to niełatwe, ale trzeba mieć odwagę ;>
Niech sobie nie myśli. Nie miał odwagi powiedzieć ze ma CIE w dupie więc sobie wymyślił na poczekaniu powód. Ciekawy jestem jego reakcji jakbyś miał wtedy VIN i go wyciągnął...

[ Dodano: 15-05-2010, 12:48 ]
zuku19 napisał/a:
lukasz12 napisał/a:


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)

Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę.


Wiem że to niełatwe, ale trzeba mieć odwagę ;>
Niech sobie nie myśli. Nie miał odwagi powiedzieć ze ma CIE w dupie więc sobie wymyślił na poczekaniu powód. Ciekawy jestem jego reakcji jakbyś miał wtedy VIN i go wyciągnął po tym co powiedział...

[ Dodano: 15-05-2010, 12:54 ]
Na marginesie jest jeszcze serwis Hyundaia na Pradze Południe, nie pamiętam ulicy wiem że jest to niedaleko takiego dużego osiedla z wieżowcami, pomiędzy Ostrobramską a Grochowską. Niestety adresu nie pamiętam.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 14:03   

Nie lubię się denerwować , po za tym sprzedawca na pewno już mnie nie obsłuży w sposób normalny.
Przy okazji mam dwa pytanka do kolegów, nie będę zakładał nowego tem.
Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu? , a drugie, to kąt zapłonu jest regulowany ręcznie aparatem.
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-05-2010, 15:08   

Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 16:08   

wojtas021180 napisał/a:
Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem.

Dziękuję za podpowiedź.
Co do regulacji zapłonu , najlepszym ustawieniem jest słuch , a mam w tym doświadczenie .Z reguły ustawienie na lampę daje za późny kąt.
Zapytałem bo mi taka myśl wpadła do głowy, że te złe spalanie(gryzący zapach) może być spowodowane złym kontem zapłonu , a to że pali od strzału to nie znaczy że jest ok.
Druga rzecz za późny zapłon ,więcej pali , jest słabszy.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-05-2010, 17:44   

zuku19 napisał/a:
wojtas021180 napisał/a:
Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem.

Dziękuję za podpowiedź.
Co do regulacji zapłonu , najlepszym ustawieniem jest słuch , a mam w tym doświadczenie .Z reguły ustawienie na lampę daje za późny kąt.
Zapytałem bo mi taka myśl wpadła do głowy, że te złe spalanie(gryzący zapach) może być spowodowane złym kontem zapłonu , a to że pali od strzału to nie znaczy że jest ok.
Druga rzecz za późny zapłon ,więcej pali , jest słabszy.


Całkiem możliwe że prawdą jest to co piszesz. Komputer dobiera moment wtrysku na podstawie ustawienia wałka rozrządu. Jeśli aparat jest przestawiony to wtrysk może być za wcześnie lub za późno i spalanie jest nie takie jak być powinno. W sigmie zapłon się sam dostosowuje - komputer steruje w zakresie 7-15 st. Natomiast jest specjalny tryb serwisowy, który powoduje tymczasowo sztywne ustawienie zapłonu (5 st. przed GMP). Na tej podstawie ustawiasz lampą na 5. To jest referencyjne ustawienie i komputer w normalnym trybie pracy i tak sobie będzie cofał lub wyprzedzał zapłon. Ważne tylko żeby właśnie 5 st. przed było faktycznie 5 st. przed a nie inaczej.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 18:12   

lukasz12 napisał/a:


Całkiem możliwe że prawdą jest to co piszesz. Komputer dobiera moment wtrysku na podstawie ustawienia wałka rozrządu. Jeśli aparat jest przestawiony to wtrysk może być za wcześnie lub za późno i spalanie jest nie takie jak być powinno. W sigmie zapłon się sam dostosowuje - komputer steruje w zakresie 7-15 st. Natomiast jest specjalny tryb serwisowy, który powoduje tymczasowo sztywne ustawienie zapłonu (5 st. przed GMP). Na tej podstawie ustawiasz lampą na 5. To jest referencyjne ustawienie i komputer w normalnym trybie pracy i tak sobie będzie cofał lub wyprzedzał zapłon. Ważne tylko żeby właśnie 5 st. przed było faktycznie 5 st. przed a nie inaczej.

Zgadza się , ale w 97% aut które miałem był za późny zapłon ,w swoim do tej pory nic nie regulowałem bo po sprowadzeniu bardzo mało jeździłem i po za tym nie było i w sumie nie ma takiej potrzeby , zresztą może pamiętasz nasze dyskusje na temat mojej sigmy choćby to że 12 zaworów nie pełna opcja a ma poduszkę pow.
Kiedyś miałem taki przyrządzik który wkręcałem w miejsce świecy zapł. i widziałem spalanie w komorze, super sprawa,ale mi ukradli jak był włam do auta.
Zapłon ustawiam w czasie pracy na rozgrzanym silniku i tu właśnie do tego służy mi ucho , nie opiszę tego bo nie potrafię, mało tego węch też potrzeby aby zaciągnąć się spalinami z rury :)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-05-2010, 20:52   

Można ustawiać na słuch, zgadzam się z tym bo wiem że można. Znam osoby które ustawią w ten sposób zapłon i po sprawdzeniu przez lampę jest tak jak powinno być :) .
Łukasz wspomniał o trybie serwisowym i właśnie tu jest pies pogrzebany. Dzięki niemu ustawisz zapłon tak jak należy, albo ewentualnie sprawdzisz czy ucho cię nie zawiodło. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.