Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bezpieczne VOLVO
Autor Wiadomość
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2010, 20:04   

Hubeeert napisał/a:
Ja uważam, że dupohamownia nie jest miarodajna.


a ja uwazam ze barumy ktore mialem sa tak beznadziejne ze po zlapaniu poslizgu na suchym szly jak po lodzie.

cns80 napisał/a:
Fordem transitem wyjechałem na skrzyżowanie, bo tuż przed nim był poprzeczny uskok w asfalcie i zupełnie bez powodu zareagował mi ABS, dzięki któremu zatrzymałem się 5-6 m dalej niż powinienem, a moja prędkość była naprawdę bardzo mała (20-30 km/h).


to wina nie absu jako systemu tylko absu w tym konkretnym modelu auta.

u mnie sie jak wlaczy na takiej dziurze czy czyms takim to po przejechaniu przez nia zaraz sie wylaczy.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2010, 20:09   

cns80 napisał/a:
Fordem transitem wyjechałem na skrzyżowanie, bo tuż przed nim był poprzeczny uskok w asfalcie i zupełnie bez powodu zareagował mi ABS, dzięki któremu zatrzymałem się 5-6 m dalej niż powinienem


Stary ABS, a poniżej 5KM/h nie powinien działać -> stary lub źle skalibrowany. Nowe nie mają takich dodatków gratis :P
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 15-05-2010, 21:25   

Hubeeert napisał/a:
W przedstawionych przez Ciebie sytuacjach winny nie był ABS tylko stan dróg po których sie poruszasz
Tere fere. Odkąd pamiętam to stan dróg jest taki sam. O ile w przypadku uskoku poprzecznego mogę winić drogę, o tyle przy zjeździe po lodzie winny był ABS. Podobnie podczas ustawienia się skosem pojazdu ABS nie pomógł, a jedynie zrobił to samo co zrobiłbym ja bez ABSu.

deenbe napisał/a:
to wina nie absu jako systemu tylko absu w tym konkretnym modelu auta.
Tylko że w Citroenie Xantii, Berlingo, Pugu 206 i 406, Oplu Astrze II oraz Fordzie Fiesta dokładnie na tej samej ulicy zrobił to samo. Więc jednak obstawiam "winę" (niedoskonałość systemu) ABSu.

2x Peugeot 406 1998r. Obie firmówki. Zjeżdżaliśmy z górki na jedynce bez gazu. Najpierw miałem 1,5 minutowy masaż stopy, a potem puknąłem w barierę na dole (skrzyżowanie w kształcie litery "T"). Nawet nie pozwolił mi skręcić :( . Kolega stojący na górze zaczekał aż zrobię mu miejsce, po czym spokojnie zsunął się takim samym autem bez ABSu (tylko fura prezesa miała ABS) na zblokowanych kołach. Zatrzymał się przed skrzyżowaniem i skręcił tam gdzie chciał :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 21:49   

Terefere to nie argument.
ABS powstał w USA bodajże albo w Niemczech. Tam raczej nie ma poprzecznych uskoków jak u nas ;-) które powodują, że po podbiciu koło sie blokuje i samochód nie hamuje.

Testem niech będzie kostka - na niej na 100% lepiej zahamuje samochód BEZ ABS.

A co do wyłączania - to się da zrobić ;-) Pytanie czy nie lepiej mieć samochód z i jeździć spokojniej :P
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2010, 22:15   

cns80 napisał/a:
Kolega stojący na górze zaczekał aż zrobię mu miejsce, po czym spokojnie zsunął się takim samym autem bez ABSu (tylko fura prezesa miała ABS) na zblokowanych kołach. Zatrzymał się przed skrzyżowaniem i skręcił tam gdzie chciał :)


Opony rozumiem te same z tego samego rocznika i tak samo zdarte?
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2010, 06:56   

Hubeeert napisał/a:
Tam raczej nie ma poprzecznych uskoków jak u nas ;-)

Ani "tarki" przed skrzyżowaniami...


krzychu napisał/a:
Opony rozumiem te same z tego samego rocznika i tak samo zdarte?

No właśnie, jest wiele czynników, auto prezesa mogło być bardziej wypasione (mieć np. szersze opony), mogło mieć większy przebieg, bardziej zużyte opony, bardziej zużyte amortyzatory itp. Poza tym drugi kierowca już wiedział czego się może spodziewać i mógł pojechać trochę inaczej, założę się że gdyby zaczął jechać niespodziewanie to na zablokowanych kołach (zwłaszcza na łuku) nic by nie zrobił.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-05-2010, 18:58   

Polecam dla uskutecznienia działania ABS-u, podczas awaryjnego hamowania szybkie ruchy kierownica lewo prawo. Duzo pomaga, dopiero w ta zime doceniłem ABS wczesniej tylko narzekałem.
Najbardziej podoba mi się stabilizacja toru jazdy podczas hamowania w zakrecie.
Byłem przeciwnikiem a teraz jestem zwolennikiem :)
ABS nie ma skracac drogi hamowania, tylko ma ci dać mozliwość ominiecia przeszkody.
Przydał mi sie w zime na zamarzniętej kostce pod marketem, udało mi się uminąc samochód, który nagle wyjechał.
Co do postepu tych wszystkich nowych systemów to ludzie zgłupieją.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2010, 19:17   

Morfi napisał/a:
Najbardziej podoba mi się stabilizacja toru jazdy podczas hamowania w zakrecie. (...) ABS nie ma skracac drogi hamowania, tylko ma ci dać mozliwość ominiecia przeszkody.

Dokładnie tak :wink:
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 22:57   

krzychu napisał/a:
Nie ma to jak poczuć się że jest się mistrzem kierownicy i nie potrzeba nawet ABS-u... Widzę że Kubica to nie wyjątek... a i tak się mu niekiedy blokują w bolidzie koła :twisted:

ja nie mówiłem o abs, tylko esp itp...
Nie uważam się za dobrego kierowce, ani nic więcej. Tylko uważam że abs jest dla mnie wystarczający i niekonieczny.
abs kiedyś też mi pomógł... Ale jeździłem ostatnią zime bez abs. Nie miałem z tego powodu żadnej stłuczki. Tylko raz mnie obruciło na prostej, ale to było przez to, że zmieniałem pas i wpadłem na niewyjeżdżony śnieg...
Poprostu trzeba umieć jeździć z abs jak i bez Niego.
Jazda bez systemów wymaga więcej, wiedzy, więcej praktyki i zimnej krwi.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2010, 07:06   

Misiek :) napisał/a:
Tylko raz mnie obruciło na prostej, ale to było przez to, że zmieniałem pas i wpadłem na niewyjeżdżony śnieg...


no widzisz a ja mam esp i mnie nie obrucilo chociaz mam naped na tyl:)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 17-05-2010, 08:06   

Hubeeert napisał/a:
ABS powstał w USA bodajże albo w Niemczech. Tam raczej nie ma poprzecznych uskoków jak u nas ;-) które powodują, że po podbiciu koło sie blokuje i samochód nie hamuje.
Wniosek z tego że nie każdy system zaszczepiony na polskich drogach jest rewelacyjny (co nie znaczy że jest zły).

Hubeeert napisał/a:
Testem niech będzie kostka - na niej na 100% lepiej zahamuje samochód BEZ ABS.
Zgadza się.

Hubeeert napisał/a:
A co do wyłączania - to się da zrobić ;-) Pytanie czy nie lepiej mieć samochód z i jeździć spokojniej :P
Tu nie chodzi o to jak kto jeździ, ale o to że chciałbym mieć możliwość wyboru. Ja sobie bardzo chwalę ABS i gdyby się dało wyłączyć to w 95% przypadków miałbym włączony. Ale pozostaje te 5% kiedy chciałbym sam decydować ;)

krzychu napisał/a:
Opony rozumiem te same z tego samego rocznika i tak samo zdarte?
krzychu, nie szukaj dziury w całym ;) Auta były kupione razem i ten kolegi był częściej użytkowany więc prawdopodobnie miał bardziej zużyte opony, a jednak dał radę :P

Paweł_BB napisał/a:
Poza tym drugi kierowca już wiedział czego się może spodziewać i mógł pojechać trochę inaczej, założę się że gdyby zaczął jechać niespodziewanie to na zablokowanych kołach (zwłaszcza na łuku) nic by nie zrobił.
Spodziewaliśmy się obaj tego samego. Ruszyliśmy z górki na jedynce bez gazu i od razu po przejechaniu grzbietu zaczęło się hamowanie i trwało do samego dołu. Po wszystkim kolega ruszył tak samo i hamując pulsacyjnie tak samo zaczął zjeżdżać na dół. Przed końcem zjazdu zblokował koła i się zatrzymał. Ot cała filozofia i wszystko w temacie. Dodam jeszcze że przed zjazdem spodziewałem się że może się to tak skończyć :(

A teraz skrócona wersja mojego wywodu:
Uważam że ABS jest bardzo dobry i potrzebny, ale CHCĘ MÓC go wyłączać :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2010, 08:44   

deenbe napisał/a:
no widzisz a ja mam esp i mnie nie obrucilo chociaz mam naped na tyl:)

Czy jesteś w stanie wyłączyć esp i "pobawić się" tył napędem (mówie o ślizganiu się na terenie zamkniętym dla ruchu a nie drodze publicznej)?
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2010, 09:26   

Misiek :) napisał/a:
deenbe napisał/a:
no widzisz a ja mam esp i mnie nie obrucilo chociaz mam naped na tyl:)

Czy jesteś w stanie wyłączyć esp i "pobawić się" tył napędem (mówie o ślizganiu się na terenie zamkniętym dla ruchu a nie drodze publicznej)?


moge wylaczyc samo esp i moge wylaczyc dodatkowo system trakcji.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2010, 22:51   

deenbe napisał/a:

moge wylaczyc samo esp i moge wylaczyc dodatkowo system trakcji.

jeśli tak, to wg mnie ma ten system sens :)
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-05-2010, 06:01   

deenbe, jesteś pewny że możesz CAŁKOWICIE wyłączyć ESP ? z tego co mi się obiło o uszy w 90% to ściema producentów.
Ze 2-3 lata temu w Fifth Gear testowali ML'a AMG i koleś chciał zakręcić bączki, oczywiście klawiszem wyłączył niby ESP ale dalej nic, dopiero pracownik Mercedesa podszedł z kompem, podłączył się, coś tam postukał i całkowicie wyłączył ESP - wtedy dopiero ładnie wszystkie 4 koła mieliły.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.