Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
gubi iskre
Autor Wiadomość
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-05-2010, 18:04   gubi iskre

Witam panowie. opisze co i jak i mam nadzieje na jakas pomoc bo sam sobie nie radze.
a wiec odpalam auto chodzi normalnie, po jakims czasie przestaje chodzic tak jak powinien:( nie chodzi na wszystkie cylindry sprawdzalem sciagajac kable z aparatu zaplonowego. komputer nie wykazuje zadnych bledow. obroty na komputerze sa 900obr/min a na liczniku wskazowka obrotomierza pokazuje ponizej 400obr/min. smierdzi paliwem z tlumika. takie objawy na benzynie jak i na gazie. nowe swiece nowe kable nowy palec rozdzielacza nowa kopulka aparatu zeby nie bylo. a i czasami tez na letnim silniku sie zdaza jak postoi tak z 1h... czekam na odp i pytania. odrazu dodam ze jak wypinam kostke z modulu zaplonowego to silnik gasnie wiec wydawalo by sie ze dziala.
Ostatnio zmieniony przez chomik_1988 10-05-2010, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2010, 21:02   Re: gubi iskre

chomik_1988 napisał/a:
Witam panowie. opisze co i jak i mam nadzieje na jakas pomoc bo sam sobie nie radze.
a wiec odpalam auto chodzi normalnie, po jakims czasie przestaje chodzic tak jak powinien:( nie chodzi na wszystkie cylindry sprawdzalem sciagajac kable z aparatu zaplonowego. komputer nie wykazuje zadnych bledow. obroty na komputerze sa 900obr/min a na liczniku wskazowka obrotomierza pokazuje ponizej 400obr/min. smierdzi paliwem z tlumika. takie objawy na benzynie jak i na gazie. nowe swiece nowe kable zeby nie bylo. a i czasami tez na letnim silniku sie zdaza jak postoi tak z 1.5h... czekam na odp i pytania.

Jeśli przed wymianą chodził dobrze , to te świece na których nie chodzi wymień na stare , przewody w razie co też wymień .
 
 
 
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-05-2010, 23:49   

swiece i kable wymienilem dlatego bo myslalem ze to ich winna ale jednak nie. na starych bylo to samo...
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2010, 00:47   

Napisałeś że gubi iskrę , a skąd ta pewność , może przyczyna leży w zasilaniu paliwa (za dużo) nie spala wszystkiego zalewa świece , nie chodzi na wszystkich i śmierdzi paliwem.
Co do obrotów to jak ci się wydaje na słuch .
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 11-05-2010, 09:24   

Wg mnie to za bogata mieszanka. Przyjrzyj się sondzie lambda.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wodz 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: lodz
Wysłany: 11-05-2010, 16:23   

Kolego a nie strzelił Ci czasem na gazie??
Mam podobne objawy i sprawdzałem świece. odkręciłem dolot a tam.... :shock:
oderwane dwie prowadnice powietrza i pewnie czasem się tak układały że blokowały przepustnice w kolektorze. Warto to sprawdzic przy wymianie świec, przewodów.

 
 
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2010, 18:09   

a wiec wymienilem wlasnie sade bo i tak to mialem zrobic bo komp mi pokazal ze nie dziala co bedzie zobaczymy dam znac a co do dolotu to zaraz go zobacze... ale co z tym zrobiles jak juz to odkryles?? czy trzeba nowy dolot czy moze zostac stary?? a jakie miales dokladnie objawy?? caly czas miales cos nie tak czy raz na jakis czas opisz jak bys mogl.
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 11-05-2010, 19:37   

wodz napisał/a:
Kolego a nie strzelił Ci czasem na gazie??
Mam podobne objawy i sprawdzałem świece. odkręciłem dolot a tam.... :shock:
oderwane dwie prowadnice powietrza i pewnie czasem się tak układały że blokowały przepustnice w kolektorze. Warto to sprawdzic przy wymianie świec, przewodów.

Obrazek

Jak ci "Baranka" rozwaliło to przepływomierz też, nawet jak jest bumklapka, to takie bum popsowało przepływomiwrz zanim klapka się zdążyła zamknąć. Przepustnicy też się nieźle oberwało, krokowca mogło zblokować a to najprostszy sposób żeby go spalić. Klapki VIC(nazwałeś je przepustnicą w kolektorze) maja pękniętą lub zdartą zębatkę i stoją w miejscu.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2010, 20:23   

pogrzebalem pogrzebalem i wygrzebalem ze kabel od kondensatora jest urwany. ten malutki co jest na plytce z wtyczka do cewki wychodzi z niego jeden kabel a z drugiego czegos 2 i wtyczka ma 3 piny... moze to to? jak myslicie?? jak ktos bedzie chcial pomoc a nie bedzie wiedzial o czym dokladnie mowie to moge jeszcze tego zdjecia porobic... kolektor moge wykluczyc bo rozebralem i wyglada wzorowo:D przeplywomierz powietrza tez bo odrazu by swiecil check engine a tak nie ma.
 
 
 
wodz 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: lodz
Wysłany: 11-05-2010, 21:25   

chomik_1988 napisał/a:
a wiec wymienilem wlasnie sade bo i tak to mialem zrobic bo komp mi pokazal ze nie dziala co bedzie zobaczymy dam znac a co do dolotu to zaraz go zobacze... ale co z tym zrobiles jak juz to odkryles?? czy trzeba nowy dolot czy moze zostac stary?? a jakie miales dokladnie objawy?? caly czas miales cos nie tak czy raz na jakis czas opisz jak bys mogl.

Po odkręceniu wyczyściłem dokladnie miejsca gdzie wkłada się te "baranki" i przykleiłem je na klej dwuskładnikowy. Obiawy miałem takie jak by nie pracował na wszystkich cylindrach za nim się rozgrzał to gasł, te objawy były prawie cały czas ale czasem załapywał i chodził normalnie zwłaszcza na wyższych obrotach. Teraz już to złożyłem i poprawa jest duża pracuje równo i nie gaśnie ale przewody jeszcze musze wymienic bo po zdjęciu "fajki" ze świecy w drugim końcu przewodu iskra hula strasznie no i świece no chyba że się myle mam włożone jednoelektrodowe NGK czy takie powinny byc??

Klapki VIC pracują i się ruszają jak odpalam silnik więc chyba są ok??
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-05-2010, 17:44   

są ok - farciarzu :wink:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wodz 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: lodz
Wysłany: 12-05-2010, 22:08   

To gitara :mrgreen: ale i tak jeszcze nie jest wszystko OK nie wiem jak z tymi świecami czy takie sa przypisane do tego auta bo jak wcisne gaz i to silnik tak jak by sie troszke zalewał, świece nie dają rady spalic mieszanki dopiero tak od 2000obr/min silnik już łagodnie nabiera obrotów. Przewody napewno do wymiany, pęknięta ta plastikowa częsc ktora wczodzi w fajke i od przewodów zaczne zobacze co będzie dalej.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-05-2010, 22:52   

Świece powinny być NGK BPR6ES 1.1 przy gazie można je sklepać do 1.0mm lub nawet założyć NGK BPR6ES 0.9. Jaszcze jedno - najpierw musi chodzić na PB, później ustawiaj gaz.

Warto też zajrzeć pod kopułkę rozdzielacza i przynajmniej usunąć ewentualne osady.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-05-2010, 17:51   

zdjecia mojego biednego komputera:( moze ktos go ocenic czy nadaje sie do regeneracji jakies czy odrazu kupowac uzywke?? czekam na odpowiedz i pozdrawiam...

DSCN2260.JPG

DSCN2258.JPG

DSCN2254.JPG

DSCN2261.JPG

[ Dodano: 29-05-2010, 12:21 ]
inny komputer i po klopocie:D ah jak ja nie nawidze tych wszystkich kabli kabelkow:/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.