gubi iskre |
Autor |
Wiadomość |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:04 gubi iskre
|
|
|
Witam panowie. opisze co i jak i mam nadzieje na jakas pomoc bo sam sobie nie radze.
a wiec odpalam auto chodzi normalnie, po jakims czasie przestaje chodzic tak jak powinien:( nie chodzi na wszystkie cylindry sprawdzalem sciagajac kable z aparatu zaplonowego. komputer nie wykazuje zadnych bledow. obroty na komputerze sa 900obr/min a na liczniku wskazowka obrotomierza pokazuje ponizej 400obr/min. smierdzi paliwem z tlumika. takie objawy na benzynie jak i na gazie. nowe swiece nowe kable nowy palec rozdzielacza nowa kopulka aparatu zeby nie bylo. a i czasami tez na letnim silniku sie zdaza jak postoi tak z 1h... czekam na odp i pytania. odrazu dodam ze jak wypinam kostke z modulu zaplonowego to silnik gasnie wiec wydawalo by sie ze dziala. |
Ostatnio zmieniony przez chomik_1988 10-05-2010, 23:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2010, 21:02 Re: gubi iskre
|
|
|
chomik_1988 napisał/a: | Witam panowie. opisze co i jak i mam nadzieje na jakas pomoc bo sam sobie nie radze.
a wiec odpalam auto chodzi normalnie, po jakims czasie przestaje chodzic tak jak powinien:( nie chodzi na wszystkie cylindry sprawdzalem sciagajac kable z aparatu zaplonowego. komputer nie wykazuje zadnych bledow. obroty na komputerze sa 900obr/min a na liczniku wskazowka obrotomierza pokazuje ponizej 400obr/min. smierdzi paliwem z tlumika. takie objawy na benzynie jak i na gazie. nowe swiece nowe kable zeby nie bylo. a i czasami tez na letnim silniku sie zdaza jak postoi tak z 1.5h... czekam na odp i pytania. |
Jeśli przed wymianą chodził dobrze , to te świece na których nie chodzi wymień na stare , przewody w razie co też wymień . |
|
|
|
 |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-05-2010, 23:49
|
|
|
swiece i kable wymienilem dlatego bo myslalem ze to ich winna ale jednak nie. na starych bylo to samo... |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2010, 00:47
|
|
|
Napisałeś że gubi iskrę , a skąd ta pewność , może przyczyna leży w zasilaniu paliwa (za dużo) nie spala wszystkiego zalewa świece , nie chodzi na wszystkich i śmierdzi paliwem.
Co do obrotów to jak ci się wydaje na słuch . |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 11-05-2010, 09:24
|
|
|
Wg mnie to za bogata mieszanka. Przyjrzyj się sondzie lambda. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
wodz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: lodz
|
Wysłany: 11-05-2010, 16:23
|
|
|
Kolego a nie strzelił Ci czasem na gazie??
Mam podobne objawy i sprawdzałem świece. odkręciłem dolot a tam....
oderwane dwie prowadnice powietrza i pewnie czasem się tak układały że blokowały przepustnice w kolektorze. Warto to sprawdzic przy wymianie świec, przewodów.
 |
|
|
|
 |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-05-2010, 18:09
|
|
|
a wiec wymienilem wlasnie sade bo i tak to mialem zrobic bo komp mi pokazal ze nie dziala co bedzie zobaczymy dam znac a co do dolotu to zaraz go zobacze... ale co z tym zrobiles jak juz to odkryles?? czy trzeba nowy dolot czy moze zostac stary?? a jakie miales dokladnie objawy?? caly czas miales cos nie tak czy raz na jakis czas opisz jak bys mogl. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 11-05-2010, 19:37
|
|
|
wodz napisał/a: | Kolego a nie strzelił Ci czasem na gazie??
Mam podobne objawy i sprawdzałem świece. odkręciłem dolot a tam....
oderwane dwie prowadnice powietrza i pewnie czasem się tak układały że blokowały przepustnice w kolektorze. Warto to sprawdzic przy wymianie świec, przewodów.
Obrazek |
Jak ci "Baranka" rozwaliło to przepływomierz też, nawet jak jest bumklapka, to takie bum popsowało przepływomiwrz zanim klapka się zdążyła zamknąć. Przepustnicy też się nieźle oberwało, krokowca mogło zblokować a to najprostszy sposób żeby go spalić. Klapki VIC(nazwałeś je przepustnicą w kolektorze) maja pękniętą lub zdartą zębatkę i stoją w miejscu. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-05-2010, 20:23
|
|
|
pogrzebalem pogrzebalem i wygrzebalem ze kabel od kondensatora jest urwany. ten malutki co jest na plytce z wtyczka do cewki wychodzi z niego jeden kabel a z drugiego czegos 2 i wtyczka ma 3 piny... moze to to? jak myslicie?? jak ktos bedzie chcial pomoc a nie bedzie wiedzial o czym dokladnie mowie to moge jeszcze tego zdjecia porobic... kolektor moge wykluczyc bo rozebralem i wyglada wzorowo:D przeplywomierz powietrza tez bo odrazu by swiecil check engine a tak nie ma. |
|
|
|
 |
wodz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: lodz
|
Wysłany: 11-05-2010, 21:25
|
|
|
chomik_1988 napisał/a: | a wiec wymienilem wlasnie sade bo i tak to mialem zrobic bo komp mi pokazal ze nie dziala co bedzie zobaczymy dam znac a co do dolotu to zaraz go zobacze... ale co z tym zrobiles jak juz to odkryles?? czy trzeba nowy dolot czy moze zostac stary?? a jakie miales dokladnie objawy?? caly czas miales cos nie tak czy raz na jakis czas opisz jak bys mogl. |
Po odkręceniu wyczyściłem dokladnie miejsca gdzie wkłada się te "baranki" i przykleiłem je na klej dwuskładnikowy. Obiawy miałem takie jak by nie pracował na wszystkich cylindrach za nim się rozgrzał to gasł, te objawy były prawie cały czas ale czasem załapywał i chodził normalnie zwłaszcza na wyższych obrotach. Teraz już to złożyłem i poprawa jest duża pracuje równo i nie gaśnie ale przewody jeszcze musze wymienic bo po zdjęciu "fajki" ze świecy w drugim końcu przewodu iskra hula strasznie no i świece no chyba że się myle mam włożone jednoelektrodowe NGK czy takie powinny byc??
Klapki VIC pracują i się ruszają jak odpalam silnik więc chyba są ok?? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 12-05-2010, 17:44
|
|
|
są ok - farciarzu |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wodz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: lodz
|
Wysłany: 12-05-2010, 22:08
|
|
|
To gitara ale i tak jeszcze nie jest wszystko OK nie wiem jak z tymi świecami czy takie sa przypisane do tego auta bo jak wcisne gaz i to silnik tak jak by sie troszke zalewał, świece nie dają rady spalic mieszanki dopiero tak od 2000obr/min silnik już łagodnie nabiera obrotów. Przewody napewno do wymiany, pęknięta ta plastikowa częsc ktora wczodzi w fajke i od przewodów zaczne zobacze co będzie dalej. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 12-05-2010, 22:52
|
|
|
Świece powinny być NGK BPR6ES 1.1 przy gazie można je sklepać do 1.0mm lub nawet założyć NGK BPR6ES 0.9. Jaszcze jedno - najpierw musi chodzić na PB, później ustawiaj gaz.
Warto też zajrzeć pod kopułkę rozdzielacza i przynajmniej usunąć ewentualne osady. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-05-2010, 17:51
|
|
|
zdjecia mojego biednego komputera:( moze ktos go ocenic czy nadaje sie do regeneracji jakies czy odrazu kupowac uzywke?? czekam na odpowiedz i pozdrawiam...
DSCN2260.JPG
DSCN2258.JPG
DSCN2254.JPG
DSCN2261.JPG
[ Dodano: 29-05-2010, 12:21 ]
inny komputer i po klopocie:D ah jak ja nie nawidze tych wszystkich kabli kabelkow:/ |
|
|
|
 |
|