Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 14:41
[1.8 MPI] Problem z silnikiem - swiecaca kontrolka
Autor Wiadomość
mith 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Dołączyła: 03 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 03-03-2009, 18:44   [1.8 MPI] Problem z silnikiem - swiecaca kontrolka

Witam,

Od niecałych 3 tygodni jestem wlaścicielką Pinina z 2004 roku z przebiegiem 65 000 km.
Wszystko było pięknie do momentu wjechania w dość głęboką kałużę. Wtedy zaczęła się palić kontrolka silnika, choć w jego pracy nie było i nie ma nic dziwnego. W serwisie powiedziano żeby zrestartować komputer, bo pewnie zalał się katalizator... i rzeczywiście, po zrestartowaniu, przez kilka godzin kontrolka się nie świeciła. Żeby to dalej zdiagnozować podjechałam do stacji kontroli żeby zmierzyć natężenie spalin. Powiedziano mi że katalizator jest w porządku, ale że prawdopodobnie coś jest nie tak z sondą lambda... boję się jednak że może być to coś poważniejszego. Samochód wydaje się więcej spalać paliwa...
Boję się że może to być uszczelka albo głowica, ale nie wiem jak prawidłowo rozpoznać objawy i jak rozmawiać z gośćmi w serwisie, którzy być może będą próbowali wcisnąć mi kit.
Czy ktoś może miał tego typu przygodę?
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-03-2009, 21:30   

Czy kontrolka zapaliła się ponownie? Jest duże prawdopodobieństwo, że to sonda.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
mith 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Dołączyła: 03 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-03-2009, 09:30   

Cytat:
Czy kontrolka zapaliła się ponownie? Jest duże prawdopodobieństwo, że to sonda.

Tak zapaliła się znowu po jakiejś godzinie - dwóch. (tym razem już bez wjeżdżania w kałuże)...
Dzisiaj jadę z tym walczyć dalej... może wszystko się wyjaśni.

[ Dodano: 05-03-2009, 12:04 ]
Po ponownej wizycie w serwisie ciąg dalszy atrakcji.
Panowie mechanicy stwierdzili że to jednak katalizator... bo tak im pokazywał komputer...
Dowiedziałam się że w Pininie są DWA katalizatory i DWIE sondy lambda...
Brzmi trochę surrealistycznie ale PODOBNO tak jest. Poinformowano mnie że to problem z pierwszym katalizatorem, którego koszt wymiany powinien się zmieścić w 4200 zl... a znalezienie zamiennika podobno graniczy z cudem. Zaczęłam skakać z radości... :doubt:
Mechanicy znów zresetowali komputer... i jak dotąd lampka silnika się nie zaświeciła.
Czuję że coś albo ktoś robi mnie w konia.
Nadal nikt się z czymś takim nie zetknął? I ile tak naprawdę Pinin ma katalizatorów i sond lambda?

[ Dodano: 16-03-2009, 19:11 ]
Witam ponownie ,
bylam u elektryka,sprawdzil sonde i stwierdzil ze jest OK.Zaproponowal mi podciagniecie sondy i stwierdzil ze jesli moc silnika nie spadla w zauwazalny sposob to uszkodzenie katalizatora jest minimalne i nie ma co go wymieniac.Czy ktos spotkal sie z podnoszeniem sondy i jaki to ma skutek?Prosze poradzcie!
 
 
bigdan3 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero pinin 1,8
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-2009, 18:31   

Mam podobną sytuację. Jak Pani to zakonczyła. baedzo mi na tym zależy.
Moj mail dmara@icpnet.pl

[ Dodano: 24-04-2009, 20:13 ]
Użytkowniku Myth
Pininek ma niestety 2 katalizatory i 2 sondy. Najważniejszy katalizatorek 1 przy silniku, zawarty miedzy 2 sondami wej-wyj. Koszt kat. 4000-4200zł. Koszt jednej sondy-1400zł. Robocizna koło 400zł.
 
 
cacy 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBIHI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: LUBIN
Wysłany: 06-07-2009, 23:34   

mam podobny problem ze swoim silnikiem 2.0 GDI
_________________
cacy
 
 
cyryl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Dołączyła: 13 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-07-2009, 19:50   

Witam,
jestem trochę zdziwiona bo kupiłam Pininka 5 dni temu i od 4 dni świeci mi się ta sama kontrolka jaką Państwo tu opisujecie. Oczywiście dzisiejsza wizyta w servisie (kiedy jeszcze nie znałam tego forum) potwierdziła tą samą zasadę: machanik powiedział że na 90% to katalizator nr 1, wyłaczył kontrolkę i mam czekać aż sie ona jeszcze raz pojawi - wtedy będzie oznaczało to że katalizator do wymiany. Niestety brutto to we Wrocławiu jest 4500 :( .
Jak się zatem Pani skończyła ta historia? Wymieniała Pani katalizator?

pozdrawiam
Małgosia

ps: ja mam silnik 1,8
 
 
Frodeusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 4
Skąd: NML
Wysłany: 26-08-2009, 13:21   

Witam :)
Mam rowniez problem z kontrolka silnika
Problem polega na tym ze jesli po przekreceniu kluczyka nie poczekam z uruchomieniem zaplonu az kontrolka zgasnie swieci sie ciagle podczas jazdy. Natomiast gdy zgasnie przed uruchomieniem wszystko jest spoko. Mechanik twierdzi ze moze to byc zwiazane z silniczkiem krokowym gdyz jest uszkodzony (wylamane sa zabki). Jedynym objawem jest to iz silnik na jalowym biegu trzuma 1.5 tys rpm. Jak sadzicie czy to jedyna przyczyna?
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2010, 21:47   

Warto sprawdzić styki na kompie sterującym wtryskami, czasem powoduje to błędne komendy na hudzie.
 
 
bigdan3 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero pinin 1,8
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-05-2010, 21:10   Raczej katalizatory:(((((((

Przepraszam, że tak póżno (le lepiej pozno niz wcale) chcę ponformować posiadaczy Pininka o tej sytuacji. Jeżeli na OBD w diagnostyce wyjdzie problem bledu pomiaru sondy, lub katalizatora to niestety jest on do wymiany. Pininek ma dwa katalizatory i dwie sondy . Sondy umieszczone są przed i za pierwszym katalizatorem. Najaważniejszy jest 1 katalizator, drugi pełni funkcję dodatkowego oczyszczenia spalin tak aby spelnione byly normy Euro3. Z zasady uszkodzenie 1 kata powoduje uszkodzenie 2 (detonacja przechodzi z 1 do rugiego). Uszkodzenie kata najczesciej wynika z dostania się do niego nawet niewielkiej kropelki paliwa i samozaplonu. Moze to wynikac z wadliwego ukladu zaplonowego, swiec itp które nalezy dokładnie zdiagnozować. Wystarczy że ktoraś ze swieci nie odpali i bumm. Oczywiście w ASO 1 kat 4000zł a drugi 2800. plus robocizna. Nie zalamujcie sie jest wszystko ok. Ja pojechalem do Chyb k/ Poznania do firmy tlumiki Kalinski.Jest to jeden z najlepszcyh tlumikarzy w Wielkopolsce. I cóz sie okazało. Szef firmy mogł mi ściagnąc w 2tyg. oryginal za 3800zł (2katy) ale po co:))). Został wyjęty pierwszy kat. rozebrany i wstawiony kat od Forda Mondeo 2 litry a drugi zamiennik za 450zł. Całosc + robocizna 1500zł. Sondy oryginalne zostaly na miejscu. Czas wymainy 2.5 godz. Jezdze juz ponad rok - rewelka-spalanie na szosie 7.3 do 7,8. , w miescie 8.5-9 a zimą w miescie ok 11.5l Praca silnika idealna, zadnych Check Engine po prostu super. Jestem zadowolony z Pininka bardzo:)))
Zaznaczam, że nie jest to reklama tej firmy, po prostu ktos mi ją polecil i wlasnie tam bylem. Myth ponformowalem o tym w zeszlym roku, nie wiem czy zalatwila problem ale miala dokladnie ten sam objaw.

[ Dodano: 18-05-2010, 21:14 ]
Zapmnialem. Po wymianie obowiązkowo do ASO (U mnie Autowache Przezmierowo niedaleko Chyb) i diagnostyka silnika na komputerze MITHII - celem wyeliminowania ew. przyczyny - koszt 150zł. I to wszystko:))))))))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.