Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 01:59
Włącznik kierunkowskazów
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-09-2006, 22:37   Włącznik kierunkowskazów

Kiedyś przez zwarcie spalił się ten cały zespolony włącznik kierunków, świateł i wycieraczek pod kierownicą. Ale na nim też działo się to co na obecnym (stary musiał być wymieniony). Otóż kierunkowskazy dziwnie "wchodzą". Czasem ciężko i muszę ruszyć kierownicą w tę stronę, w którą skręcam i wejdzie. Czasem "wskoczy" normalnie i lekko, ale zamiast mrugać przerywacz "rzęzi" (kontrolka na liczniku wtedy w ogóle nie pali). Jak ruszę wtedy do przodu lub do siebie dźwignię kierunków to czasami zacznie działać. Albo pomaga wyłączenie i włączenie z powrotem.

Co zrobiłem:
-dobrałem się do przerywacza, wyciągnąłem go, włożyłem na miejsce, poruszałem :D i nic,
-zaaplikowałem WD-40 do włącznika pod kierownicę i trochę lżej się włączają, ale to nie to,
-zdjąłem kierownicę, naciągnąłem trochę tę sprężynę, która jest pod "plastikowym kółkiem" wyłączającym kierunki po skręcie,
Co jeszcze można zrobić?

Najbardziej denerwuje mnie to, że tak ciężko czasami się włączają, słychać trzask jakby coś pękło, no i to, że czasem nie zadziała tylko przerywacz rzęzi.
Ciekawe jest również to, że to drugi włącznik i są te same objawy co na starym. Może kolejna słaba strona Colta? Może ktoś przerabiał już ten temat?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-09-2006, 23:27   

Rzężenie to wina brudnego styku przy kierownicy - trzeba wyczyścić - też mnie to czeka bo coraz częściej mam taką przypadłość.

Co do tego że ciężko wchodzą proponuję rozebrać i popatrzeć co haczy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 07:51   

josie napisał/a:
Rzężenie to wina brudnego styku przy kierownicy


Gdzie dokładnie? Za kierownicą (tam gdzie ten pręcik ślizga się po obwodzie kierownicy) czy w środku we włączniku gdzieś?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-09-2006, 11:05   

Hugo napisał/a:
Gdzie dokładnie? Za kierownicą (tam gdzie ten pręcik ślizga się po obwodzie kierownicy)


Nie wiem dokładnie - nie rozbierałem. Ale czytałem gdzieś, że właśnie tam gdzie pręcik się ślizga - mi np kierunkowskaz działa normalnie a czasami zaczyna bzyczeć jak zacznę skręcać (szczególnie w prawo).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 11:11   

Myślałem, że ten pręcik jest odpowiedzialny tylko za klakson, ale możliwe, że za kierunki też.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-09-2006, 11:32   

Hugo napisał/a:
Myślałem, że ten pręcik jest odpowiedzialny tylko za klakson, ale możliwe, że za kierunki też.


Pręcik od klaksonu jest równoległy do osi kierownicy.
Tak jak mówię - nie wiem jak to w środku jest zbudowane jeśli chodzi o wajchę ale podobno czyścić trzeba :wink:
 
 
hubal
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 10:24   

http://www.allegro.pl/ite...bishi_colt.html
polecam i sprawa załatwiona
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2006, 11:45   

hubal napisał/a:
http://www.allegro.pl/item128426150_przelacznik_zespolony_sawiatel_mitsubishi_colt.html
polecam i sprawa załatwiona


No nie jest to dobry pomysł. Może być tak jak z obecnym włącznikiem, bo mam już drugi też kupiony jako 100% sprawny a ma objawy jak pierwszy.
Chodzi o to o czym napisał josie, że trzeba po jakimś czasie przeczyścić styki w tym włączniku i będzie OK.
Właśnie przed chwilą go całego rozkręciłem, wszystkie styki przeczyściłem drobnym papierem ściernym, prysnąłem WD-40 i dźwignię kierunków nasmarowałem wazeliną techniczną. Wrażenia: Kierunkowskazy włączają się dużo lżej, pewniej i jest OK. Co ważne wiem co mam.
 
 
hubal
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 12:32   

no i oby jak najdłużej ci służyły a ten włącznik co przesłałem aukcje jest mój i jak już by ktoś kupował to ja oczywiście dałbym gwarancję rozruchową
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.