Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr cząstek stałych w 2,0 TDI
Autor Wiadomość
Joozek 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-05-2010, 22:23   Filtr cząstek stałych w 2,0 TDI

Na początek witam wszystkich forumowiczów.

Przymierzam się do zakupu tego autka z silnikiem 2,0 TDI, ale bardzo intryguje mnie kwestia filtra cząstek stałych w tym silniku, czy on naprawdę jest, ponieważ a salonie powiedziano mi, że ten silnik go nie ma, natomiast na stronce:
http://www.noweauto.com.pl/pl/samochody/2068.html
jest napisane, że nie wszystkie egzemplarze go mają.
Poniżej fragment tekstu z tej strony:
"Zastosowanie pompowtryskiwaczy umożliwia spełnienie standardów EU 4 bez konieczności użycia filtra cząstek stałych (DPF). Niestety - przy obecnych normach EU 5, konieczne okazało się doposażenie jednostki w taki filtr. Jest on bezobsługowy, umieszczony tuż przy kolektorze wydechowym. Co ciekawe - w zależności od rynku, filtry są montowane lub nie a brak stosownej kontrolki na desce rozdzielczej utrudnia zdiagnozowanie czy dany egzemplarz go posiada czy też nie. O ile FAP-y montowane w wersjach 2,2 są doskonale widoczne pod samochodem, o tyle ten ukryty jest naprawdę dobrze"

Proszę o jakieś informację.
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 18-05-2010, 02:45   

Możesz się zapytać w tym salonie jaki olej leją (jaką ma specyfikację,tylko nie chodzi tu o 5W30 tylko o 507.00 albo 505.01) Jakby lali 507 to następne pytanie po co? skoro nie ma DPF (507 to Low SAPS do DPF-ów właśnie).Tyle,że lepszy zawsze można sobie lać bez takiej potrzeby...
Zamiast chodzić do ASO zadzwonił bym do MMC Polska i tam zasięgnął języka...
A do znawców pytanko:Czy MUT wykrywa filtr w systemie? Skoro do jego zdjęcia i poprawnej pracy silnika trzeba emulować to i jego obecność w nowym samochodzie powinna byc wykrywana...
Mnie osobiście się wydaje,że DPF-u nie miały te pierwsze Outki (MY 2007) w których olej trzeba co 15 tysi wymieniać ,ale to rozumowanie raczej chłopskie niż poparte wiedzą....


A co do 2,2 to nie wiem jak filtr jest widoczny pod spodem ale co wiem na pewno i co poniektórzy sie boleśnie przekonali to "widoczny" jest tam zbiornik płynu do ichniego typu DPF-a (inny niż w TDI,typu zamkniętego) :twisted:
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-05-2010, 09:03   

Joozek - nie daruję ci tej nocy! (przepraszam nie mogłem się powstrzymać, to taki cytat jeżeli ktoś nie pamięta) :lol:

A odnośnie filtra w Outlanderze:
Silnik 2.2 ma filtr cząstek stałych typu zamkniętego z dodatkowym zbiorniczkiem Add-Blue (mocznik), który służy do wypalania cząstek stałych. Rozwiązanie lepsze, ale też droższe i bardziej kłopotliwe w obsłudze.
Silnik 2.0 ma filtr cząstek stałych typu otwartego, który jest gorszy jeżeli chodzi o filtrowanie, ale bezobsługowy (sam się wypala, nie wymaga ingerencji układu sterowania silnikiem). Nie ma żednej kontrolki działania tego filtra. Nie ma specjalnie potrzeby stosowania oleju w specyfikacji "niskopopiołowej" VW 507.00, ale ja na przykład jeżdżę na takim (zawiera w sobie poprzednie specyfikacje).

Pozdrawiam, bonito
Ostatnio zmieniony przez bonito 18-05-2010, 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 18-05-2010, 11:14   

Nowe mają, co do starych to może być tak że na niektóre rynki nie było.
 
 
gajduss
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2010, 19:19   

Podobno w 2.0 DID mozna go wywalic i auto bedzie chodziło bez najmniejszego problemu. tak poinformowano mnie w ASO. Moze dlatego kontrolka jest niepotrzebna :P ?
 
 
Joozek 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Kraków
  Wysłany: 18-05-2010, 20:21   

Wielkie dzięki za odpowiedzi i wszelkiego rodzaju podpowiedzi, dodatkowo sprawdziłem u MMC i potwierdziło się to, że niestety te silniki mają DPF :(
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2010, 20:44   

bonito napisał/a:
Silnik 2.2 ma filtr cząstek stałych typu zamkniętego z dodatkowym zbiorniczkiem Add-Blue (mocznik),

2.2 ma dodatek do paliwa który zwie się EOLYS - nie ma on nic wspólnego z mocznikiem
Joozek napisał/a:
że niestety te silniki mają DPF

Ma DPF ale typu otwartego czyli filtr który jest zupełnie nienadzorowany przez ECU silnika. Mozna go potraktować jako zwykły tłumik, nie zapcha się nie zaświeci się żadna kontrolka itp
_________________

 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 20-05-2010, 01:27   

tomekrvf napisał/a:
Ma DPF ale typu otwartego czyli filtr który jest zupełnie nienadzorowany przez ECU silnika

Czyli rzeczywiście można go wymontować w diabły?
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-05-2010, 08:17   

Istotnie - EOLYS to nie mocznik tylko inny związek (dwutlenek ceru) - sorki za oszybkę.

A propos "wymontowania w diabły" filtra DPF w silniku 2.0 TDI - przyznam, że nie za bardzo rozumiem niechęć niektórych forumowiczów do tego elementu... :mrgreen:
Równie dobrze można oczywiście pozbyć się na przykład klimatyzacji, tapicerki wewnętrznej, radia - samochód też będzie jeździł i nie zaświeci się żadna kontrolka...

bonito
Ostatnio zmieniony przez bonito 20-05-2010, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 20-05-2010, 10:17   

bonito napisał/a:
przyznam, że nie za bardzo rozumiem niechęci niektórych forumowiczów do tego elementu...

Gdyby mozna to wielu z uzytkowników wymontowała by również i tłumik-jak to z elementami dławiącymi układ wydechowy bywa,nie polepszają charakterystyki układu napędowego...
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-05-2010, 11:16   

Aaaa - no tak nie skojarzyłem.... Tłumik weg, Rockford Fosgate na maxa, wyjeżdżamy na promenadę w Sopocie i dziewczyny w mini oglądają się gromadnie...
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 21-05-2010, 01:42   

bonito napisał/a:
Tłumik weg, Rockford Fosgate na maxa, wyjeżdżamy na promenadę w Sopocie i dziewczyny w mini oglądają się gromadnie...

Tjaaaa... i panowie w srebrno niebieskich "lymuzynach" za Toba jak w jakimś kondukcie,żeby odebrać dowód rejestracyjny i skierować na ponowne badanie techniczne :lol:
A swoją droga to ciekawe ile by pokazała hamownia po zdjęciu szmelcu zaraz za kolektorem wydechowym (DPF,katalize i tłumik) :?:

[ Dodano: 21-05-2010, 01:49 ]
bonito napisał/a:
Równie dobrze można oczywiście pozbyć się na przykład klimatyzacji, tapicerki wewnętrznej, radia

Poruszyłeś tutaj drugi aspekt "podwyższania mocy" ( z czego pierwszy to polepeszenie wydajności układu napędowego czyli...podwyższanie mocy) - to obniżenie masy pojazdu aby stosunek mocy do masy był korzystniejszy :D
 
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2010, 09:46   

Istnienie DPF można też sprawdzić naocznie.

Najlepiej w nocy, startując ostro spod świateł patrzymy w lusterko czy w światłach samochodu jadącego za nami pojawi się "bączek".
Oczywiście robimy to na rozgrzanym silniku :!: chyba, że planujemy wymienić turbospężarkę :mrgreen:

Mnie nigdy nie zdarzyło się zobaczyć jakiegokolwiek "baczką" za moim autem.
Jednak to, że mam DPF - wiem chociażby z pomiarów na hamowni. DPF niestety (albo stety) ogranicza nieco możliwości podniesienia mocy. W każdym razie 160 KM/370 Nm przy bardzo ładnej charakterystyce można osiągnąć bez większych problemów. Można też 170 KM, ale kosztem przebiegu charakterystyki (zaczyna być widoczne dławienie wprowadzane własnie przez DPF).

Generalnie ja jestem zadowolony z tego, że moje auto posiada filtr, zwłaszcza, że jest bezobsługowy.
W poprzednich dieslach zawsze denerwnowało mnie własnie zostawienie "bąka" przy ostrzejszej jeździe... :P
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2010, 22:59   

Pe.te napisał/a:
Najlepiej w nocy, startując ostro spod świateł patrzymy w lusterko czy w światłach samochodu jadącego za nami pojawi się "bączek".

Poproś tego który jedzie za Tobą o opinię. Outlander 2.0DID dymi podczas ostrego przyspieszania
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.