Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Końcówka drążka kierowniczego i drążek reakcyjny
Autor Wiadomość
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 18-05-2010, 18:43   Końcówka drążka kierowniczego i drążek reakcyjny

Wiem, że temat się powtarza, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Jeżeli administracja uzna, że trzeba usuwać to śmiało, temat zdublowany...

Otóż, na stacji diagnostycznej, na szarpakach wniknęły mi dwie niewielkie usterki.
Pierwsza to luz na prawej końcówce drążka kierowniczego. Niby prosta rzecz, ale jak przekopałem temat, to okazało się, że mimo tego, że w katalogu jest napisane o pasowaniu końcówek z S40/V40 to nie pasują jednak.
Chciałbym wymienić na jak najlepszą (może 555 ? ), ale nie bardzo wiem jaką kupić.
Nie chciałbym, żeby okazało się że kupiłem nie takie coś i muszę czekać na dobrą część.
Druga sprawa to coś co określiłbym drążek reakcyjny tylnego zawieszenia.
Tulejka lekko przeskakuje i nadaje się do wymiany.
W manualu okazuje się, że ten element występował w dwóch wersjach komfort i sport. A u mnie jest jeszcze inny :)
Też chciałbym kupić jak najlepszy.
Oba elementy najprawdopodobniej będę kupował w IC.

Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono:


Też chciałbym się dowiedzieć, czy jak będę kupował to nie zrobię błędu i nie kupię niewłaściwego.

I pytanie na koniec, czy oba elementy warto wymienić symetrycznie, czy tylko te uszkodzone?
No i czy po wymianie muszę jechać na ustawienie zbieżności?
Domyślam się że tak.

Jakby ktoś mógł mi pomóc to będę zobowiązany. Najlepiej jakbym dostał link do konkretnych produktów, wtedy wiedziałbym co kupić.
Ostatnio zmieniony przez Radowan 20-05-2010, 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 19-05-2010, 21:32   

W IC 20 % produktów jest źle skatalogowane, przynajmniej do Sigmy w katalogu Online. Ekstremalny przypadek to opis i zdjecia, na stronie mówiły jedno, w paczce było drugie, a wg katalogu papierowego trzecie :rolleyes: . Więc dzwoń na ich warszawski numer , goście tam szukają w katalogu papierowym dostawcy części i zawsze(prawie) mi się zgadzało. Po wymianie końcówki drążka bezwzględnie trzeba ustawić zbieżność. Wymieniłbym 2 końcówki, bo druga może paść lada moment, zbieżność kosztuje 50zł, ale po co grzebać, jeździć i płacić 2 razy....

Zdjęcia nie widzę....
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 20-05-2010, 00:12   

Już poprawiłem :)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-05-2010, 18:50   

Zjęcie już jest ok. ale ie znam tego zawieszenia i nie wiem czy koniecznie trzeba symetrycznie wymieniać. Na pewno lepiej będzie się auto prowadziło przy wymianie dwóch stron od razu, ale o ile, to zależy od stopnia zużycia drugiej strony. Przy dwóch różnych producentach twardość gumy też może być nieco inna. Ale jaki to będzie miało wpływ na bezpieczeństwo - trzeba by zapytać inżynierów projektujących to zawieszenie ;) . Szkoda, że nie zapytałeś o stan drugiej strony przy przeglądzie.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 20-05-2010, 19:11   

Ja nie tylko zapytałem.
Panowie byli tak uprzejmi i zaprosili mnie do kanału :)
Wszystko pokazali nie tylko w statyce ale i w ruchu i przód i tył :)
Naprawdę starają się dbać o klienta...
Wymienię symetrycznie, najwyżej jeden zostanie na zapas w razie "W"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.