Krzywa Elka w Turbo Kamera TVN Turbo |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 17-05-2010, 08:21
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Tenogr ważę ponad 100kg i jeżdżę samochodami przeważnie sam. Każdy z nich przechyla się dość znacznie na stronę po której siedzę. | Bo ty masz mądrą głowę więc środek ciężkości jest wysoko
Jestem ciekaw jak się skończy ta heca z eLkami. Z jednej strony nikt nie udowodnił że to wpływa na właściwości jezdne (test w Turbo nie pokazywał jak zachowują się inne samochody), a z drugiej strony to naprawdę nie jest dobra reklama dla mitsu i rozumiem że posiadacze eLek mogą być niezadowoleni. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 17-05-2010, 11:41
|
|
|
tak sie skonczy ze madre glowy i mniej madre beda sobie milo pisac na forum a my, uzytkownicy krzywych Elek, pokrzywdzeni przez los, bedziemy zmuszeni nimi jezdzic jeszcze dlugo i dlugo bo nikt ich nie kupi. Spadek wartosci Eli bedzie jeszcze wiekszy i po 3 latach uzytkowania Eli mozna bedzie kupic Dacie logan pickup albo rocznego Fiata strade .
odbior. |
|
|
|
 |
Tenogr
Forumowicz
Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-05-2010, 12:08
|
|
|
Cytat: | No i tu też dochodzimy do istotnej kwestii - co jest a co nie wadą fabryczną. |
Wadą fabryczną jest wada która występuje w większości lub wszystkich wyprodukowanych egzemplarzach i to jest bezdyskusyjne. I ma to mniejsze znaczenie niż to czy przechył eLki jest w ogóle jej wadą (a może zaletą). Zakładam Hubeeert że masz wątpliwości czy przechył eLki jest w ogóle wadą. Według ciebie przechył na jedną stronę nie powoduje żadnych ujemnych konsekwencji w prowadzeniu pojazdu?
Misubishi podaje w danych technicznych kont rampowy (z progami i bez), przechył zmniejsza tą wartość a co za tym idzie zwiększa się niebezpieczeństwo uszkodzenia samochodu w trakcie pokonywania przeszkód w terenie czyli ma to bezpośredni wpływ na sprawność samochodu. W trakcie pokonywania zakrętów w prawo przechył w lewo jest zdecydowanie większy niż przechył w prawo przy skręcaniu w lewo co powoduje gorszą stabilność pojazdu zwiększa różnicę nacisku na koła a co za tym idzie przyczepność. Pomijam fakt przesuwania się przewożonego na skrzyni towaru lub jego zwiększonego nacisku na jedną stronę (np. paleta 500 kg cegły na pace). Oczywiście wady te uwidocznią się w sytuacjach skrajnych (gwałtowny zakręt, wyjątkowo nierówna droga w terenie) ale nie można w ten sposób tłumaczyć że przechył jest dopuszczalny. Jeżeli przyjmiemy że jest dopuszczalny przechył 2 cm to dlaczego nie 5 cm, w końcu co to za różnica?!. Przechył jest przechył, czyż nie? Z przechyłem 5 cm tez można jeździć, sytuacje skrajne będą częstsze niż z przechyłem 2 cm ale skoro zaakceptowaliśmy je przy 2 cm to czemu nie przy 5cm? albo 10cm?! |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2010, 20:08
|
|
|
Tenogr teoretyzowac możemy długo jeszcze.
Ja po prostu pytam czym przechył, który wystepuje bez kierowcy rózni sie od tego, który jest z kierowcą na pokładzie i na co on wpływa? Bo na teoretycznie możliwy przesuw palety 500kg z cegłami wpłynie na 100% jej nieumocowanie |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 18-05-2010, 10:40
|
|
|
Witam,
tak jak pewnie i Wy nie mam zielonego pojęcia czy, ten przechył jest niebezpieczny, bezpieczny, dopuszczalny, czy niedopuszczalny. Mieliśmy już 2 akcje serwisowe na : śrubkę od jarzma resora i jakiś kabelek przy filtrze paliwa. Tropieniem takich rzeczy zajmuje się chyba Rzecznik Praw Konsumenta, czy jakaś inna oficjalna urzędowa agenda. Może ją warto tym zainteresować. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2010, 20:04
|
|
|
jacek z płocka napisał/a: | Mieliśmy już 2 akcje serwisowe na : śrubkę od jarzma resora i jakiś kabelek przy filtrze paliwa. Tropieniem takich rzeczy zajmuje się chyba Rzecznik Praw Konsumenta, czy jakaś inna oficjalna urzędowa agenda. |
Tropieniem takich rzeczy zajmuje się producent samochodu a jego obowiązkiem jest poinformowanie stosownej instytucji państowej o podjęciu działań np.kampanii przywoławczej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2010, 22:38
|
|
|
oki to może ja... 222 tys km po polskich drogach eLcią... nie zauważam wpływu przechyłu na wykonywanie zakrętów, a chyba mam największy przebieg samochodu (eLi) tutaj na forum...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 19-05-2010, 06:58
|
|
|
Kibloo i jedyną bezawaryjną chyba na swiecie bialy kruk |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-05-2010, 09:25
|
|
|
Moja też jest bez awaryjna, wersja DAKAR. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2010, 10:28
|
|
|
namotore, niestety nie jest bezawaryjna, zbyszekm2 wiec cos na ten temat, natomiast i tak nie narzekam. ona jest jak kobieta, ma swoje humory...
pozdro
P.S. wymieniona uszczelka pod głowicą i autko śmiga aż miło, zbyszekm2 dzięki za dobrą robotę.
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 20-05-2010, 20:38
|
|
|
Na szczescie moja kobieta jest mniej usterkowa niz moja Elka
Bylem dzis na placu w aso. Na rownym terenie, prostych kolach Nowa Ela model 2010 zostala przeze mnie i pracownika serwisu zmierzona. Roznica przy stanie licznika 11km wynosi przod: 18mm, tyl:16mm. Stala tylko jedna nowa. Na outlanderze roznica byla 4 i 3mm na prawo. Pozdrowienia |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-05-2010, 22:31
|
|
|
namotore to się nazywa obsesja |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Tenogr
Forumowicz
Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2010, 20:30
|
|
|
namotore oglądałem tą Elkę, szkoda że do przejażdżek mają tylko starszą.
Przyznaję ze samochód po liftingu mnie podoba się bardziej niż przed. Fotele wyglądają na wygodniejsze, zegary i wyświetlacz na konsoli centralnej zdecydowanie ładniejsze, większe tarcze hamulcowe rodzą nadziej na sprawne hamowanie.
Niedawno czytałem artykuł jak to japońscy inżynierowie niesamowicie napracowali się nad ulepszeniem L200. Niestety wszystko wskazuje na to że inżynierkowie znowu nie podjęli się właściwego przystosowania samochodu do ruchu prawostronnego (chwaląc się jednocześnie że ponad połowa produkcji L200 trafia do europy) i nadal trzeba będzie walczyć żeby ich błędy naprawiały autoryzowane serwisy.
Planuje zakup nowych L200 i od razu planuje jak zmusić serwis żeby tą (dla mnie ewidentną) wadę usunęli (najlepiej jeszcze przed zakupem).
Dlatego mam prośbę namotore o informację w czyjej obecności (sprzedawca?, ktoś z serwisu?) ten pomiar przechyłu nowej Elki był robiony (zakładam ze te 18 i 16 mm to przechył na lewą stronę).
Pozdrawiam
Tenogr |
|
|
|
 |
|