Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Chrobotanie w układze kierowniczym.
Autor Wiadomość
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-05-2010, 19:55   [EA5A/W 2.5] Chrobotanie w układze kierowniczym.

Od pewnego czasu przy skręcaniu kołami czy to w lewo czy w prawo, przy powolnej jeździe np tak jak na parkingu słyszalne jest takie charakterystyczne chrobotanie z układu kierowniczego. Stanąłem na kanale i kręciłem kołami i nic nie słychać. Myślałem, ze na krzyżaku ale nie, to nie to. Czyżby na listwie magla? Ponadto zauważyłem ostatnio tak jakby odrobinę ciężej kręci się kierownicą, może to efekt zmiany opon na letnie czyli szersze. A dodatkowo zaobserwowałem, ze płyn kierowniczy w układzie kierowniczym, a dokładnie w zbiorniczku wyrównawczym tak jakby bulgotał. Raczej jest to efekt szybkiego przepływu przez zbiorniczek. Na układzie kierowniczym się nie znam, i tu mam pytanie , czy płyn z pompy jest kierowany do układu wspomagania a następnie do zbiorniczka, z którego z kolei dalej kierowany jest do układu kierowniczego, jeżeli tak to to zjawisko takiego szybkiego przepływu przez zbiorniczek jest zrozumiałe, jeżeli nie to co jest nie tak. Jak pamiętam w moim poprzednim galu nie było takiego zjawiska, bynajmniej nigdy nie rzuciło mi się to w oczy, a tu widać silny strumień przepływający przez zbiorniczek.
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 20-05-2010, 21:38   

u mnie w zbiorniczku też jest "rwąca rzeka"
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-05-2010, 23:07   

Strumein w zbiorniczku jest czyms normalnym, gorzej jaby sie ten plyn burzyl, albo by go wyrzucalo przez korek i by sie gotowal.
Wspomaganie dziala tak, ze ze zbiorniczk pompa pobiera sobie plyn i podaje go pod cisnieniem do ukladu wspomagania, z ukladu wspomagania on wraca do zbiorniczka i ot cala filozofia cyrkulacji plynu w ukladzie wspomagania.
Jezeli uwazasz ze te chrobotanie dochodzi z listwu kierowniczej to sprawdz czy przypadkiem nie pojawily Ci sie opilki metalowe w zbiorniczku wyrownawczym plynu wspomagania.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 21-05-2010, 00:49   

robertdg napisał/a:
czy przypadkiem nie pojawily Ci sie opilki metalowe w zbiorniczku
a o czym te opiłki świadczą ?
mnie tez niepokoi pewne zjawisko ,otóż po jeździe do przodu , zatrzymaniu i próbie cofania z jednoczesnym kręceniem kierownicą słychać buczenie i czuć na kierownicy drgania (ok.2 sek) nie zawsze!
wrażenie porównałbym do poruszenia zardzewiałego sworznia kulowego.
pojawiło się to po naprawie chłodniczki pł.wsp.co skutkowało całkowitą wymianą płynu, pierwotnie sądziłem że jest zapowietrzony układ ,ale pienienie płynu nie występuje.
jakieś sugestie ?
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2010, 06:24   

robertdg, Spuszczę płyn i sprawdzę co mi zleci razem z nim.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-05-2010, 08:16   

fergul11 napisał/a:
o czym te opiłki świadczą ?
o pompie wspomagania ktora konczy swoj zywot
fergul11 napisał/a:
próbie cofania z jednoczesnym kręceniem kierownicą słychać buczenie i czuć na kierownicy drgania (ok.2 sek) nie zawsze!
wrażenie porównałbym do poruszenia zardzewiałego sworznia kulowego.
pojawiło się to po naprawie chłodniczki pł.wsp.co skutkowało całkowitą wymianą płynu, pierwotnie sądziłem że jest zapowietrzony układ ,ale pienienie płynu nie występuje.
jakieś sugestie ?
jezeli sie to pojawilo po naprawie tej chłodniczki, to stawiam na złą naprawe, w sensie, ze cos ogranicza, toruje przepływ, badz zły plyn wspomagania.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2010, 21:32   

Mam to samo. Tylko ja stawiam na wahacz, dolny prosty i sworzeń. Gumka sworznia się rozpada lub pęka. Do łożyska "stawowego" dostaje się piach. Jak dostaną się kamyki twardsze od metalu to ryją łożysko, które się "zapieka". Połączenie się usztywnia i do jego poruszania potrzebna jest dużo większa siła. Szczególnie słychać jak po dłuższej jeździe auto toczy się powoli ze skręconymi kołami i wciśniętym hamulcem. Wtedy słychać również przy energicznym skręcaniu stojąc z wciśniętym hamulcem. (automat AT na D) Jutro wymieniam wahacz zobaczymy co to da.
_________________
morosophem
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2010, 22:04   

Ja jeszcze nie miałem czasu badać przyczyny, ale u mnie to napewno nie wahacz.
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2010, 22:07   

Wymieniłem dzisiaj drugi wahacz na oryginalny (270;- PLN) w Auto TW, przy okazji "poruszyli" przeguby bo podobno lubią się zapiekać i warto je co 6-8 lat przeczyścić. A wracając do wahacza to gumka była pęknięta dookoła i w środku piach. Jednak to nie było przyczyną skrzypienia. Wg mechanika to końcówki drążków - 555 wymieniane 20 k temu. Nie mają wyczuwalnych luzów jednak przesmarowanie końcówek i mycie podwozia pomogło. I taka ciekawostka: jak wyjechałem od mechanika to po ok 10km przy każdym hamowaniu słyszałem ostre tarcie - takie cykanie czegoś. Przyhamowałem ostrzej i myślałem, że mi zaraz tarcza wyskoczy. Zatrzymałem się na stacji i postanowiłem umyć auto - program z myciem podwozia :wink: Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że problem z hamulcami zniknął! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Podejrzewam, że jakiś obiekt dostał się w otwór w tarczy i wypłukał się przy myciu felg. 8)
_________________
morosophem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.