Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 13:13
[2.5 TD] Szarpie i ciezko odpala
Autor Wiadomość
hekcik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2009, 21:35   [2.5 TD] Szarpie i ciezko odpala

Witam serdecznie,

Mam nastepujacy problem:
Codziennie mam problem z odpaleniem misiaka (2,5D, rok. 1992), tzn: dlugie krecenie silnika, po czym odpali i strasznie szrpie silnikiem, jakby sie dlawil...
Po otwarciu maski zauwazylem ze przy turbienie od strony wylotu spalin, strasznie kopci (co 2-3 sekundy wyrzuca z siebie spaliny), a zawor EGR stoi w miejscu, probowalem go ruszyc ale nic nie idzie, nie da sie regulowac... pomozcie prosze co moze byc nie tak

Pozdrawiam
Norbert
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2009, 13:28   

Pytanie jak sie Pajero sprawuje po nagrzaniu. Czy to szarpanie ustepuje?
Obiawy takie jakby przy starcie swiece nie robily. Komora spalania jest niedogrzana. Czekasz az zgasnie kontrolka lub brzeknie przekaznik? Zaczalbym od swiec zarowych.
Spaliny wywalane moga miec z tym zwiazek ale nie musza. To moze byc oddzielny problem z zaworem EGR.
Wszystko to spekulacje. Radze podjechac do majstra od Pojarek lub do kogos kto zna sie na silnikach.
W ostatecznosci mozesz miec nawet dziure w tloku. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Bablan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Jarosław
  Wysłany: 25-05-2010, 10:27   szarpie przy odpalaniu i przy gaszeniu dziwne walenie

Witam mam mały problem przy odpalaniu.

Posiadam Pajero z 93r. 2,5 TD samochód przy odpalaniu zimnego silnika (rano) szarpie przez około 5 do 10 sekund i później już jest wszystko ok. Jak silnik jest ciepły szarpanie przy odpalaniu nie występuje. Zastanawia mnie też sprawa, jak się gasi silnik (niezależnie czy ciepły czy zimny), jak gaśnie słychać straszne walenie jak w bęben.

Jeżeli chodzi o odpalanie to ostatnio sprawdziłem akumulator napięcie 13,3 V przy zapalonym silniku ładowanie przy akumulatorze to 14,3 V więc chyba dobrze, zacząłem oglądać świece i jak się okazało są to jeszcze świece oryginalne mitsubishi. Pytałem znajomego, który ma taki sam silnik, on też wymieniał świece ale miał z tym duży problem ponieważ jak się okazało niektóre pajerki mają jakiś przetwornik i nietypowe świece. Chodzi o to że przy włączeniu zapłonu przetwornik wysyła szybki impuls na 12V a po chwili grzeje już na 6V. I musiał zamawiać oryginalne świece 200zł za 1szt. masakra.

Czy myślicie że to wina świec?

Jeżeli chodzi o gaszenie i to walenie to wydaje mi się że jakieś poduszki silnika albo skrzyni są wybite. Ale tego jeszcze nie sprawdzałem. Czy to może być przyczyną walenia jak sprawdzić czy poduszki są dobre??
 
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 25-05-2010, 18:51   Re: szarpie przy odpalaniu i przy gaszeniu dziwne walenie

Bablan napisał/a:
Witam mam mały problem przy odpalaniu.

Posiadam Pajero z 93r. 2,5 TD samochód przy odpalaniu zimnego silnika (rano) szarpie przez około 5 do 10 sekund i później już jest wszystko ok. Jak silnik jest ciepły szarpanie przy odpalaniu nie występuje. Zastanawia mnie też sprawa, jak się gasi silnik (niezależnie czy ciepły czy zimny), jak gaśnie słychać straszne walenie jak w bęben.

Jeżeli chodzi o odpalanie to ostatnio sprawdziłem akumulator napięcie 13,3 V przy zapalonym silniku ładowanie przy akumulatorze to 14,3 V więc chyba dobrze, zacząłem oglądać świece i jak się okazało są to jeszcze świece oryginalne mitsubishi. Pytałem znajomego, który ma taki sam silnik, on też wymieniał świece ale miał z tym duży problem ponieważ jak się okazało niektóre pajerki mają jakiś przetwornik i nietypowe świece. Chodzi o to że przy włączeniu zapłonu przetwornik wysyła szybki impuls na 12V a po chwili grzeje już na 6V. I musiał zamawiać oryginalne świece 200zł za 1szt. masakra.

Czy myślicie że to wina świec?

Jeżeli chodzi o gaszenie i to walenie to wydaje mi się że jakieś poduszki silnika albo skrzyni są wybite. Ale tego jeszcze nie sprawdzałem. Czy to może być przyczyną walenia jak sprawdzić czy poduszki są dobre??


Co do walenia, to najprawdopodobniej poduszki.
Co do porannego szarpania to są dwie opcje:

1. świece, wymontuj i sprawdz czy jeszcze grzeją (ktoś Ci bzdury nawipisywał i skasuje cię za świece 800zł)

1. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa?
Ja miałem taki problem jak zassałem syf ze zbiornika i cały filtr był po prostu czarny i zawalony na maxa (głupich nie sieja)
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Bablan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Jarosław
  Wysłany: 26-05-2010, 09:35   świece, świeca, poduszka, poduszki

jeżeli chodzi o wszystkie 3 filtry, oleje, płyny, rozrząd, rolki, paski, hamulcze, tarcze, zawieszenie, itp. było wszystko wymienione w styczniu i od tego czasu zrobiłem 3500km i było wszystko ok! To walenie było od początku jak kupiłem miśka. Ale z tym odpalaniem to od jakiś 3 tygodni, wcześniej był na dotyk nawet jak było -25 stopni C.

Czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić świece?

I jak odgadnąć która poduszka jest uszkodzona?

jak to sprawdzić? są na to jakieś sprawdzone sposoby?
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 26-05-2010, 23:25   

Jeżeli chodzi o walenie to ja mialem podobny objaw gdy urwany - upalony był pierwszy tłumik. Fragmenty układu wydechowego uderzały o siebie i efekt był taki jak opisujesz właśnie - tylko podczas zatrzymywania silnika.
 
 
Bablan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Jarosław
Wysłany: 27-05-2010, 00:07   ...

nie wydech jest cały!!!
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-05-2010, 11:28   

Bablan napisał/a:
Czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić świece?
Najlepiej wykręcić każdą i na krótko podłączyć do akumulatora. Koniec kabla na słupek minusowy drugi koniec na świecę, tam gdzie jest gwint i świeczką dotykasz do plusa i ma zażarzyć jak dobra..
Bablan napisał/a:
samochód przy odpalaniu zimnego silnika (rano) szarpie przez około 5 do 10 sekund
. Któraś świeca może nie grzać lub nie działa tzw. ssanie...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Bablan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Jarosław
Wysłany: 02-06-2010, 08:12   jak wyżej

Witam jeżeli chodzi o odpalanie to znalazłem problem. Świece są dobre okazało się że zapowietrzał się układ paliwowy (słabo trzymała opaska na przewodach przy filtrze) wystarczyło zmienić opaskę odpowietrzyć i jest ok.

Co do tego walenia to tego problemu jeszcze nie poruszałem. Ale może w sobotę skocze do znajomego na kanał i poszukamy. Jak dowiem się co to było to napisze.

Dziękuje za porady Pozdrawiam. :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.