Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Bąble w zbiorniczku
Autor Wiadomość
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-05-2010, 09:57   [2.8 TD] Bąble w zbiorniczku

Witam

Dzis rano ruszylem i zaczela mi rosnac szybko temperatura. Zajzalem do zbiorniczka - pusty. Dolalem wody do chlodnicy - brakowalo z 1,5l i do zbiorniczka. Po odpaleniu wydobywaja sie w zbiorniczku bable.
Wczesniej zauwazylem ze przy odpalaniu kopci na bialo ale nie skojazylem tego.


Co moglo pojsc ? Jakas uszczejla czy czeka mnie cos powazniejszego ?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-05-2010, 11:32   

Faraonix skoro do tej pory wszystko było ok, to poszła uszczelka pod głowicą.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-05-2010, 11:52   Re: Bąble w zbiorniczku

Faraonix napisał/a:
Witam

Dzis rano ruszylem i zaczela mi rosnac szybko temperatura. Zajzalem do zbiorniczka - pusty. Dolalem wody do chlodnicy - brakowalo z 1,5l i do zbiorniczka. Po odpaleniu wydobywaja sie w zbiorniczku bable.
Wczesniej zauwazylem ze przy odpalaniu kopci na bialo ale nie skojazylem tego.


Co moglo pojsc ? Jakas uszczejla czy czeka mnie cos powazniejszego ?

Uszczelka lub głowica. A jeszcze jedno, dolewałeś wodę na gorący silnik do chłodnicy?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Vasco77 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 28-05-2010, 12:35   

Witam,
Mam podobne autko, i niestety z doświadczenia powiem że to głowica.
Uszczelki w miśkach bardzo rzadko się wyślizgują, pękła głowica pomiędzy 3 a 4 cylindrem. :(
Dla upewnienia się proponuje znaleźć stacje diagnostyczną co ma możliwość zmierzenia zawartości co2 w płynie chłodzącym.
Pozdrawiam
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-05-2010, 13:08   

Potwierdzam....już to przerabiałem...w najlepszym wypadku uszczelka pod głowicą...ale niestety częściej padają głowice..Też tak miałem-i najgorsze jest to że w początkowej fazie jest to trudne do stwierdzenia, bo nie widać ani wody w oleju, ani odwrotnie, tylko te przeklęte bąbelki...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-05-2010, 13:29   

Dolalem goraca wode na dosc cieplym silniku. Przejechalem okolo 4km.
Dzis zamowilem uszczelke i sruby bo podobno sa rozciagliwe i biore sie za rozbieranie. Mam nadzieje ze nie poszla glowica.
Sprawdzenie tutaj kosztuje 100euro wiec chyba sobie daruje. Rozbniore i zobacze.

Nowa tutaj jest za okolo 300euro

Z uzywka nie wiem czy jest sens sie bawic
 
 
Vasco77 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 28-05-2010, 13:40   

Obyś miał racje, ale pośród znajomych każdy jak bomblował okazywało się głowicą.
Jeśli to tylko głowica to lepiej kupić nową i na jakiś czas spokój, warto jeszcze przy zmianie wtryski zrobić.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-05-2010, 13:46   

Mam nowe koncowki wtryskow wie mysle ze przy okazji je zmienie.
 
 
Vasco77 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 28-05-2010, 13:48   

To owocnej pracy życzę i napisz jak wyszło.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-05-2010, 19:10   

Faraonix napisał/a:
Sprawdzenie tutaj kosztuje 100euro wiec chyba sobie daruje. Rozbniore i zobacze.
myślę że sprawdzenie gołym okiem nic Ci nie da...u mnie bomblowało już dość porządnie, a gołym okiem nie było nic widoczne.Dopiero gdy oddałem na sprawdzenie-wyszło że ma mikro pęknięcie które robiło robotę.
Ale sygnałem na pewno będzie to-że jak zdejmiesz głowicę i na uszczelce nie będzie śladu(że będzie nienaruszona), to praktycznie głowicę mógłbyś wyrzucić od razu,ale gdy na uszczelce będą ślady to głowica może się okazać dobra.....Minusem tych głowic jest to, że podobno mają jakieś porcelanowe elementy i dla tego są nienaprawialne.
Ja kupiłem nową gołą i przezbroiłem gratami ze starej i śmiga jak tralala... :mrgreen:

[ Dodano: 28-05-2010, 19:12 ]
ale w sumie jak nowa kosztuje 300 a sprawdzenie 100 to nie wiem czy opłaca się w :?: ogóle sprawdzać.tylko czy ta głowa dobrej jakości jest :roll:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-05-2010, 19:27   

Narazie sie mecze zeby ja wydobyc. Przy okazji turbo jakies zaolejone i nie wiem czy nie przydaloby sie do niego zajzec. Napewno to nie z odmy bo mam separator oleju zalozony i waz jest suchy. Mam problemy z wydobyciem termostatu i kolektora wydechowego. Wszystkie sruby odkrecone ale nie chce wylesc bo w glowicy sa szpilki i zostaly 2 spilki od spodu przy turbo na ktorych byly podwojne nakretki. Jak nie jedne to drugie blokuja. Chyba ze mialem ciagnac za gorna nakretke zeby wykrecic razem ze szpilka.

[ Dodano: 28-05-2010, 20:28 ]
No i juz wiadomo. Niestety uszczelka jest dobra. Pekniecie widac na glowicy pomiedzy zaworami na 2 cylindrze.
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 28-05-2010, 21:09   

Faraonix napisał/a:
Narazie sie mecze zeby ja wydobyc. Przy okazji turbo jakies zaolejone i nie wiem czy nie przydaloby sie do niego zajzec. Napewno to nie z odmy bo mam separator oleju zalozony i waz jest suchy. Mam problemy z wydobyciem termostatu i kolektora wydechowego. Wszystkie sruby odkrecone ale nie chce wylesc bo w glowicy sa szpilki i zostaly 2 spilki od spodu przy turbo na ktorych byly podwojne nakretki. Jak nie jedne to drugie blokuja. Chyba ze mialem ciagnac za gorna nakretke zeby wykrecic razem ze szpilka.

[ Dodano: 28-05-2010, 20:28 ]
No i juz wiadomo. Niestety uszczelka jest dobra. Pekniecie widac na glowicy pomiedzy zaworami na 2 cylindrze.


Bedziesz wymienic sama glowice czy wraz osprzetem? Bo sprzedaja cale wraz z walkiem i zaworami.

Jak mozesz wrzuc jakies foty :)
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-05-2010, 21:34   

Mój sąsiad robił głowicę w takim pajero. Za spawanie i remont głowicy zapłacił 800 PLN.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-05-2010, 22:23   

W irlandii nikt nie spawa glowic, przynajmniej nie znam takiego warsztatu. Zakladaja albo uzywki albo nowe. Za urzywke musze zaplacic ze 150euro + planowanie glowicy jakies 70euro. Za nowa zaplace 310+mysle z 50 za przesylke. Bebechy przeloze i powinno byc ok. Chyba tylko bede musial doszlifowac na pascie zawory. Zdjecia mojej zapodam pozniej.

[ Dodano: 29-05-2010, 00:34 ]
Pekniecie jest wyraznie na 2 cylindrze, natomiast na 3 nie jestem pewien.
Cylinder 2
Cylinder 3
 
 
grzesiek81 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.8 td long 95r automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: jelonki
Wysłany: 29-05-2010, 10:15   

jak ktoś chce pojeżdzić dłużej to lepiej dolożyć i kupić nowa głowice ja ten temat też niedawno przerabiałem
u mnie pękła na 3 cylindrze ale od zewnątrz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.