[2.8 TD] Bąble w zbiorniczku |
Autor |
Wiadomość |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 09:57 [2.8 TD] Bąble w zbiorniczku
|
|
|
Witam
Dzis rano ruszylem i zaczela mi rosnac szybko temperatura. Zajzalem do zbiorniczka - pusty. Dolalem wody do chlodnicy - brakowalo z 1,5l i do zbiorniczka. Po odpaleniu wydobywaja sie w zbiorniczku bable.
Wczesniej zauwazylem ze przy odpalaniu kopci na bialo ale nie skojazylem tego.
Co moglo pojsc ? Jakas uszczejla czy czeka mnie cos powazniejszego ? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 11:32
|
|
|
Faraonix skoro do tej pory wszystko było ok, to poszła uszczelka pod głowicą. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-05-2010, 11:52 Re: Bąble w zbiorniczku
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Witam
Dzis rano ruszylem i zaczela mi rosnac szybko temperatura. Zajzalem do zbiorniczka - pusty. Dolalem wody do chlodnicy - brakowalo z 1,5l i do zbiorniczka. Po odpaleniu wydobywaja sie w zbiorniczku bable.
Wczesniej zauwazylem ze przy odpalaniu kopci na bialo ale nie skojazylem tego.
Co moglo pojsc ? Jakas uszczejla czy czeka mnie cos powazniejszego ? |
Uszczelka lub głowica. A jeszcze jedno, dolewałeś wodę na gorący silnik do chłodnicy? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Vasco77
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Żabia Wola
|
Wysłany: 28-05-2010, 12:35
|
|
|
Witam,
Mam podobne autko, i niestety z doświadczenia powiem że to głowica.
Uszczelki w miśkach bardzo rzadko się wyślizgują, pękła głowica pomiędzy 3 a 4 cylindrem.
Dla upewnienia się proponuje znaleźć stacje diagnostyczną co ma możliwość zmierzenia zawartości co2 w płynie chłodzącym.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:08
|
|
|
Potwierdzam....już to przerabiałem...w najlepszym wypadku uszczelka pod głowicą...ale niestety częściej padają głowice..Też tak miałem-i najgorsze jest to że w początkowej fazie jest to trudne do stwierdzenia, bo nie widać ani wody w oleju, ani odwrotnie, tylko te przeklęte bąbelki... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:29
|
|
|
Dolalem goraca wode na dosc cieplym silniku. Przejechalem okolo 4km.
Dzis zamowilem uszczelke i sruby bo podobno sa rozciagliwe i biore sie za rozbieranie. Mam nadzieje ze nie poszla glowica.
Sprawdzenie tutaj kosztuje 100euro wiec chyba sobie daruje. Rozbniore i zobacze.
Nowa tutaj jest za okolo 300euro
Z uzywka nie wiem czy jest sens sie bawic |
|
|
|
 |
Vasco77
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Żabia Wola
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:40
|
|
|
Obyś miał racje, ale pośród znajomych każdy jak bomblował okazywało się głowicą.
Jeśli to tylko głowica to lepiej kupić nową i na jakiś czas spokój, warto jeszcze przy zmianie wtryski zrobić. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:46
|
|
|
Mam nowe koncowki wtryskow wie mysle ze przy okazji je zmienie. |
|
|
|
 |
Vasco77
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Żabia Wola
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:48
|
|
|
To owocnej pracy życzę i napisz jak wyszło. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 28-05-2010, 19:10
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Sprawdzenie tutaj kosztuje 100euro wiec chyba sobie daruje. Rozbniore i zobacze. | myślę że sprawdzenie gołym okiem nic Ci nie da...u mnie bomblowało już dość porządnie, a gołym okiem nie było nic widoczne.Dopiero gdy oddałem na sprawdzenie-wyszło że ma mikro pęknięcie które robiło robotę.
Ale sygnałem na pewno będzie to-że jak zdejmiesz głowicę i na uszczelce nie będzie śladu(że będzie nienaruszona), to praktycznie głowicę mógłbyś wyrzucić od razu,ale gdy na uszczelce będą ślady to głowica może się okazać dobra.....Minusem tych głowic jest to, że podobno mają jakieś porcelanowe elementy i dla tego są nienaprawialne.
Ja kupiłem nową gołą i przezbroiłem gratami ze starej i śmiga jak tralala...
[ Dodano: 28-05-2010, 19:12 ]
ale w sumie jak nowa kosztuje 300 a sprawdzenie 100 to nie wiem czy opłaca się w ogóle sprawdzać.tylko czy ta głowa dobrej jakości jest |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 19:27
|
|
|
Narazie sie mecze zeby ja wydobyc. Przy okazji turbo jakies zaolejone i nie wiem czy nie przydaloby sie do niego zajzec. Napewno to nie z odmy bo mam separator oleju zalozony i waz jest suchy. Mam problemy z wydobyciem termostatu i kolektora wydechowego. Wszystkie sruby odkrecone ale nie chce wylesc bo w glowicy sa szpilki i zostaly 2 spilki od spodu przy turbo na ktorych byly podwojne nakretki. Jak nie jedne to drugie blokuja. Chyba ze mialem ciagnac za gorna nakretke zeby wykrecic razem ze szpilka.
[ Dodano: 28-05-2010, 20:28 ]
No i juz wiadomo. Niestety uszczelka jest dobra. Pekniecie widac na glowicy pomiedzy zaworami na 2 cylindrze. |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 28-05-2010, 21:09
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Narazie sie mecze zeby ja wydobyc. Przy okazji turbo jakies zaolejone i nie wiem czy nie przydaloby sie do niego zajzec. Napewno to nie z odmy bo mam separator oleju zalozony i waz jest suchy. Mam problemy z wydobyciem termostatu i kolektora wydechowego. Wszystkie sruby odkrecone ale nie chce wylesc bo w glowicy sa szpilki i zostaly 2 spilki od spodu przy turbo na ktorych byly podwojne nakretki. Jak nie jedne to drugie blokuja. Chyba ze mialem ciagnac za gorna nakretke zeby wykrecic razem ze szpilka.
[ Dodano: 28-05-2010, 20:28 ]
No i juz wiadomo. Niestety uszczelka jest dobra. Pekniecie widac na glowicy pomiedzy zaworami na 2 cylindrze. |
Bedziesz wymienic sama glowice czy wraz osprzetem? Bo sprzedaja cale wraz z walkiem i zaworami.
Jak mozesz wrzuc jakies foty |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 21:34
|
|
|
Mój sąsiad robił głowicę w takim pajero. Za spawanie i remont głowicy zapłacił 800 PLN. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 22:23
|
|
|
W irlandii nikt nie spawa glowic, przynajmniej nie znam takiego warsztatu. Zakladaja albo uzywki albo nowe. Za urzywke musze zaplacic ze 150euro + planowanie glowicy jakies 70euro. Za nowa zaplace 310+mysle z 50 za przesylke. Bebechy przeloze i powinno byc ok. Chyba tylko bede musial doszlifowac na pascie zawory. Zdjecia mojej zapodam pozniej.
[ Dodano: 29-05-2010, 00:34 ]
Pekniecie jest wyraznie na 2 cylindrze, natomiast na 3 nie jestem pewien.
Cylinder 2
Cylinder 3 |
|
|
|
 |
grzesiek81
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8 td long 95r automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 16 Skąd: jelonki
|
Wysłany: 29-05-2010, 10:15
|
|
|
jak ktoś chce pojeżdzić dłużej to lepiej dolożyć i kupić nowa głowice ja ten temat też niedawno przerabiałem
u mnie pękła na 3 cylindrze ale od zewnątrz |
|
|
|
 |
|