| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Zaciski hamulcowe [tył] - wersja 2WD/4Wd |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2010, 21:08   Zaciski hamulcowe [tył] - wersja 2WD/4Wd |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć - zaciski hamulcowe na tył w Galancie E33A są identyczne jak w E38A/E39A ? Jeżeli ktoś z Was ma wolne pod ręką, proszę o zdjęcia tych od zwykłego GTI/GLS w wersji 2WD. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-05-2010, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | te w 4wd sa inne. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-05-2010, 07:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | W E39 miałem identyczne jak w E33 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-05-2010, 19:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja widziałem od galanta IV z tarczami z tyłu i mocowanie przewodu hamulcowego było inne - na śrube, rozmiar moze i podobny był. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dolar2dolar2 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2010, 01:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaciski są w 4wd takie same jak w 2wd z tarczami. jarzmo też identyczne. wymieniałem u siebie więc sprawdzone:) |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2010, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | To dlaczego po rozebraniu tylnego prawego (za pasażerem) zacisku w E39A okazało się, że nie pasuje mocowanie linki ręcznego (te widły), ktoś wcześniej przykręcił je odwrotnie bo też nie pasowały. Niestety zacisk opierał się na tylnej obudowie piasty i haczył na tulejkach prowadnic, kiedy je zdjąłem i założyłem widełki poprawnie, zacisku nie założę bo przeszkadzają...widełki. Wychodzę z założenia, że ktoś je wymienił od wersji 2WD (być może Eclipse) gdzie z tyłu była belka. Z drugiej strony będąc w IC kupiłem zestaw naprawczy tylnego zacisku...dla tłoczka 35, bo innego nie mają w katalogu. Gumki nie pasują, bo są za duże
   Pytam, ponieważ chciałbym wymienić zaciski na inne, w lepszym stanie zamiast oddawać do regeneracji i zostać bez auta. Pytając o zaciski od 4x4 sprzedawcy podają śmiesznie wysokie ceny, z kolei za FWD zapłacę grosze.
 P.S. Tylko Eclipse 4x4 i Galant 4x4 mają te same katalogowo zaciski z tyłu (ten sam numer katalogowy). Wersje 2WD nie miały tych zacisków co 4WD.
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dolar2dolar2 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2010, 10:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok sprawdzę może w tym tygodniu. U mnie ukręcił się gwint w jarzmie i zmieniłem jarzmo. potem po zimie staną zacisk na tulei i wymieniłem zacisk i jest ok.Wszystko poprawnie działa i ręczny też.  Fakt że zacisk brałem z magazynku mojego mechanika więc nie zdjąłem go bezpośrednio z e33 ale od 4-5 lat nie było u niego 4wd na warsztacie. Chyba że to od sigmy było? A i jeszcze jedna sprawa, mój e39 jest z 89' roku a w 90' w maju były drobne zmiany. muszę zajrzeć do manuala. zmierzę też tłoczek |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2010, 16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. jarzmo może być to samo w E33A, E39A, E38A 2. zacisk lewy czy prawy? Bodajże lewy (za kierowcą) może być podobny
 3. Tak, była zmiana w średnicy tłoczka (i takie już były w Eclipsach 4x4)
 4. W wersjach FWD tylny zacisk mocowany jest prawie w pionie, w 4x4 jest ukośnie przykręcany. Stąd może ta różnica w budowie.
 
 U mnie prawy tylny po założeniu opiera się na belce koła i za nic nie przykręcę tego uchwytu od ręcznego.
 
 
   
 [ Dodano: 08-06-2010, 22:48 ]
 Ogromna prośba po raz kolejny: Proszę o fotki lub potwierdzenie następującej rzeczy - OBA TYLNE zaciski w miskach E38A i E39A posiadają wkręcane w zacisk przewody hamulcowe, natomiast zwykłe GLS i GTI przewody montowane mają za pomocą śruby z otworem. Tak ? Na w/w zdjęciu widać w lewym górnym rogu podział na AWD i ten wężyk z gwintem a zaraz obok niego po prawej wersja FWD i tam jest wężyk przykręcany bokiem za pomocą śruby.
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |