Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Bąble w zbiorniczku
Autor Wiadomość
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-05-2010, 10:28   

Faraonix napisał/a:

Pekniecie jest wyraznie na 2 cylindrze, natomiast na 3 nie jestem pewien.
Cylinder 2
Cylinder 3


To na trzecim to zapowic klopotow
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-05-2010, 11:30   

Faraonix napisał/a:
Pekniecie jest wyraznie na 2 cylindrze, natomiast na 3 nie jestem pewien.
napisz na jakim oleju jeździłeś, jak częste zmiany, czy wcześniej jakieś wyczuwalne oznaki były tego stanu rzeczy,jeździłeś ostro terenowo czy lekko i szosa->> dla potomnych ku przestrodze. Też niestety będę musiał myśleć o zmianie/regeneracji głowicy bo przy regulacji wtrysków (paro krotne wykręcanie) gwint się wyrobił i wtryskiwacz na kleju siedzi. Od czego mógł peknąć tłok->>dawka paliwa nie taka czy takie paliwo??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-05-2010, 15:36   

jawaldek napisał/a:
napisz na jakim oleju jeździłeś, jak częste zmiany, czy wcześniej jakieś wyczuwalne oznaki były tego stanu rzeczy,jeździłeś ostro terenowo czy lekko i szosa

z tego co wiem Waldi to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają i nie bardzo mamy na to wpływ, ważne aby to w porę dostrzec, wymienić i znów spokój na kolejne 200 tyś. km.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-05-2010, 16:49   

gołąb napisał/a:
jawaldek napisał/a:
napisz na jakim oleju jeździłeś, jak częste zmiany, czy wcześniej jakieś wyczuwalne oznaki były tego stanu rzeczy,jeździłeś ostro terenowo czy lekko i szosa

z tego co wiem Waldi to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają i nie bardzo mamy na to wpływ, ważne aby to w porę dostrzec, wymienić i znów spokój na kolejne 200 tyś. km.



moim zdaniem to nieregola... ostre dawanie w pizde tez moze byc przyczyna
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-05-2010, 18:00   

gołąb napisał/a:
to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają
toś mnie pocieszył mam na liczniku 295 tyś->> chyba nie będę czekał, tylko choćby na wklejony wtrysk, trza się rozglądnąć za głowicą tym bardziej że w lipcu będę miał do zaliczenia 3000 km ->> to tak z lekka biorąc. Jest to pewnik że padają w tym przedziale???????? :shock: :shock: :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-05-2010, 18:09   

jawaldek napisał/a:
gołąb napisał/a:
to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają
toś mnie pocieszył mam na liczniku 295 tyś->> chyba nie będę czekał, tylko choćby na wklejony wtrysk, trza się rozglądnąć za głowicą tym bardziej że w lipcu będę miał do zaliczenia 3000 km ->> to tak z lekka biorąc. Jest to pewnik że padają w tym przedziale???????? :shock: :shock: :shock:


Nie popadaj w panike ani w paranoje! Ludzie pisza rozne dzdory. Nie ma zadnej regoly! moze i Ci nowa peknac po przejechaniu 30km :) Spozytkuj ta kase dobrze ba wakacje!

pozdrawiam i rzycze wszystkim zdrowego rozsadku!
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-05-2010, 21:37   

stegano napisał/a:
Ludzie pisza rozne dzdory. Nie ma zadnej regoly!

napisałem, że jst to tendencja nie reguła-czyli może a nie musi!!!!!!Mój był użytkowany bardzo spokojnie, a mimo wszystko już to przerabiałem.

stegano napisał/a:
ostre dawanie w pizde tez moze byc przyczyna
tego nie brałem pod uwagę, bo to jasne jak słońce, że przegrzanie silnika ku temu służy.więc nie pisałem tego co oczywiste :wink:

[ Dodano: 29-05-2010, 21:41 ]
jawaldek napisał/a:
Jest to pewnik że padają w tym przedziale????????
nie...całe szczęście :)

jawaldek napisał/a:
toś mnie pocieszył mam na liczniku 295 tyś
nie popadaj w panikę, nie jest to taki znów duży koszt.A może już miałeś wymienianą...czy auto masz od nowości?

[ Dodano: 29-05-2010, 21:46 ]
stegano napisał/a:
Ludzie pisza rozne dzdory
może by zrobić ankietę ile ludzi miało z tym problem...ja i faraonixto już dwóch :lol:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-05-2010, 21:48   

Z ankieta to dobry pomysl :)
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 29-05-2010, 23:21   

Przebieg 110 tys. km. Na poczatku jezdzilem na oleju 10W40 Castrol teraz jezdze na 0W40 Mobil 1. Jezdze w miare spokojnie ale czasem sie zdaza ze przycisne.
Auto kupilem 3 lata temu z przebiegiem 58tys. Import z japoni i sadze ze oryginalny przebieg. Moglo dlugo stac, a potem mogl dac po garach trudno powiedziec. Po 10tys. szlak trafil pompe wtryskowa.
Wydaje mi sie ze zawsze woda powoli ze zbiorniczka spierniczala.
Zamontowany mam wtrysk wody, chodz pare dni temu nawalila mi dysza i go wylaczylem. Mam lekko obnizona dawke (o 1/3 obrotu).
Troche podniesione doladowanie. Podczas jazdy jest srednio 0,8 bara. Jak powoli jade i przycisne to do 1,1 chwilowo dochodzi.
Podszlifowalem Boost-pina. Czyli ma bardziej strome zwiekszanie dawki wraz ze wzrostem cisnienia w turbo.
Jadac powoli powinna byc troche nizsza dawka niz w oryginale natomiast dodajac gazu mysle ze jak w normalnym, a dodajac na maxa chyba wiecej jak w oryginal.
Zamontowany oil-catch i podgrzewacz paliwa. Podlaczony pod obieg wody. Podgrzewa 2 stopniowo. Najpierw przed filtrem, a pozniej za filtrem.

Ostatnie tankowanie to 12,6. Czesc miasta i odcinki autostrady gdzie 120 lecialem.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 30-05-2010, 11:29   

Faraonix napisał/a:
Przebieg 110 tys. km. Na poczatku jezdzilem na oleju 10W40 Castrol teraz jezdze na 0W40 Mobil 1. Jezdze w miare spokojnie ale czasem sie zdaza ze przycisne.
Auto kupilem 3 lata temu z przebiegiem 58tys. Import z japoni i sadze ze oryginalny przebieg. Moglo dlugo stac, a potem mogl dac po garach trudno powiedziec. Po 10tys. szlak trafil pompe wtryskowa.
Wydaje mi sie ze zawsze woda powoli ze zbiorniczka spierniczala.
Zamontowany mam wtrysk wody, chodz pare dni temu nawalila mi dysza i go wylaczylem. Mam lekko obnizona dawke (o 1/3 obrotu).
Troche podniesione doladowanie. Podczas jazdy jest srednio 0,8 bara. Jak powoli jade i przycisne to do 1,1 chwilowo dochodzi.
Podszlifowalem Boost-pina. Czyli ma bardziej strome zwiekszanie dawki wraz ze wzrostem cisnienia w turbo.
Jadac powoli powinna byc troche nizsza dawka niz w oryginale natomiast dodajac gazu mysle ze jak w normalnym, a dodajac na maxa chyba wiecej jak w oryginal.
Zamontowany oil-catch i podgrzewacz paliwa. Podlaczony pod obieg wody. Podgrzewa 2 stopniowo. Najpierw przed filtrem, a pozniej za filtrem.

Ostatnie tankowanie to 12,6. Czesc miasta i odcinki autostrady gdzie 120 lecialem.


a może tak liczne przeróbki spowodowały miejscowe przegrzewanie gowicy i w konsekwencji doprowadziły do jej pęknięcia?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 30-05-2010, 12:10   

Faraonix napisał/a:
Wydaje mi sie ze zawsze woda powoli ze zbiorniczka spierniczala.
tak to mogło być początkowa faza, a z czasem się pogarszało...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 30-05-2010, 12:15   

Dlaczego głowice pękają?

Skąd się biorą pęknięcia aluminiowych głowic silników, wyjaśniał nam Antoni Tryanowski, pracownik warsztatu, który przyjmuje detale od klientów i kwalifikuje je do naprawy.

- Typowe pęknięcia głowic to z reguły rezultat przegrzania silnika - powiedział. - Usterka w układzie chłodzenia czy zbyt forsowna jazda często kończą się dla głowicy właśnie w ten sposób.

Jak podkreślają fachowcy z Mikołowa, pęknięcia tego elementu silnika częściej zdarzają się w motorach wysokoprężnych (zwłaszcza w tych z turbosprężarkami) niż benzynowych, ale też konstrukcja niektórych modeli czyni je wyjątkowo mało odpornymi na pęknięcia.

Istotny dla trwałości głowicy jest też skład odlewu, a ściślej - wielkość domieszki krzemu do aluminium. Generalnie metalowcy z Mikołowa nie mają dobrej opinii o głowicach aut japońskich, które - według nich - są szczególnie kruche (Isuzu, Mazda). Niepożądana jest także nadmierna, chciałoby się powiedzieć, finezyjność odlewu, której rezultatem są cienkie ścianki tzw. płaszcza wodnego oraz te oddzielające kanały olejowe i wodne. To zdarza się z kolei w niektórych autach francuskich (mechanicy z Mikołowa wymieniają np. Peugeota Boxera).
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 30-05-2010, 14:06   

Off topic...

Dzisiaj przy czyszczeniu znalazlem troche zdarta nalepke na pokrywie zaworow

Nalepka

a przy okazji zastanawiam sie na tym zestawem.
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 30-05-2010, 14:47   

Faraonix napisał/a:
Off topic...

Dzisiaj przy czyszczeniu znalazlem troche zdarta nalepke na pokrywie zaworow

Nalepka

a przy okazji zastanawiam sie na tym zestawem.


Na ebayu jest tylko jeden sprzedawca ktorego moge Ci polecic. Towar najwyzszej jakosci z Japoni: http://cgi.ebay.co.uk/Mit...=item335cc10eb6
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 30-05-2010, 21:19   

Po namysle zdecydowalem ze lepiej wezme kompletna glowice. Mam nadzieje ze bedzie dobrej jakosci.

Znalazlem za 365 funtow z przesylka.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...E:X:RTQ:GB:1123
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.