Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.0TD- informacje techniczne
Autor Wiadomość
Ratava 
Nowy Forumowicz

Auto: Była Sigma 12V Jest Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 13
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-06-2010, 22:00   Galant 2.0TD- informacje techniczne

Witam! Od niedawna przesiadlem sie z mojej wysluzonej Sigmy na galanta V. Autko generalnie bardzo mi odpowiada, jednak chcial bym sie dowiedziec czegos wiecej na jego temat... Mianowicie czy jest to silnik mitsubishi? jak z jego awaryjnoscia, spalaniem, jaka jest pojemnosc zbiornika? I na co mam zwracac zsczegolna uwage przy tym aucie... z gory dziekuje za odpowiedzi:)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 06-06-2010, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2010, 22:19   

no to zacznijmy, zbiornik 65 l, spalanie po miescie zalezy jaka masz noge, od 8 l przy spokojnej do 11 jak cisniesz, z tego co mi wiadomo to jest silnik mitsubishi, chyba nawet te składane w NL miały japans motory. Więc odpowiedź na temat awaryjności masz już :) jeśli zacynasz ostrzej jeździć po rozgrzaniu silnika to są nie do zdarcia, zwrócić uwage musisz oczywiscie na zawieszenie, kolumny McPhersona (lubią rdzewieć), i niestety na większość podzespołów bo auto ma swoje lata. Zwróć uwagę na podwozie (często tam rudo). Skrzynia lubi sobie skrzypieć. no i jeszcze raz ruda ;(
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
Ratava 
Nowy Forumowicz

Auto: Była Sigma 12V Jest Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 13
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-06-2010, 22:24   

Heh wielkie dzieki za odpowiedz:) I odnosnie sprzegla, spalania i kolegi "rudego" to wszystko sie zgadza.. Lecz nie wiem czemu.. auto mnie po prostu URZEKA.. ten elastyczny silnik jest wprost wspanialy!
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2010, 22:28   

Ratava napisał/a:
Heh wielkie dzieki za odpowiedz:) I odnosnie sprzegla, spalania i kolegi "rudego" to wszystko sie zgadza.. Lecz nie wiem czemu.. auto mnie po prostu URZEKA.. ten elastyczny silnik jest wprost wspanialy!


może mam tylko ja inne odczucia ale mój obecny galant 2.0 Td nie umywa się do sigmy 3.0 v6 12v :) mi sie wydaje że jednak wolałbym sigme za właściwości jezdne (wygodniejsza) choć galant ma swój "inny" wygląd. o sprzęgle nic nie pisałem :D w trasie zszedłem poniżej 6 l na 100 km
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-06-2010, 22:31   

Było już na forum ale sprawa wygląda tak silnik jest od Mitsubishi jest to już wiekowa konstrukcja :P jeżeli dorwałeś w miarę zadbany egzemplarz to awaryjność jeżeli chodzi o silnik nie występuje praktycznie nie ma się po prostu co popsuć :P jeżeli wszystko pracuje jak trzeba to tylko doglądać wymieniać zużyte elementy i tyle... ludzie mają czasem problemy z świecami żarowymi 90% powodów to wina błędnych informacji zbieranych przez komputer czyli jakiś czujnik poszedł czy coś (nic nie jest wieczne a przeciętny Kowalski takich rzeczy nie wymienia :P ) kolejne 5% to po prostu mają dość same świece no ale to część eksploatacyjna kiedyś musi paść :P a kolejne 5% to jakieś problemy z kompem samym ale to rzadkość inne problemy nie występują :P pierwsza zima pokaże czy sprawny egzemplarz masz heh

Zbiornik paliwa jak dobrze pamiętam to 65litrów

spalanie no i tu możesz się zdziwić bo wcale nie jest oszczędny nie schodzi poniżej 8 litrów przynajmniej mi nawet po za miastem a w mieście potrafi nawet 8-10 litrów zjeść wszystko zależy od stylu jazdy ale poniżej 8 w mieście nie zejdziesz :P ( inni podbudowują swoje ego że w mieście pali im 7 litrów żeby aż tak ich to nie bolało :D )

Zwracaj uwagę na temperaturę silnika i od czasu do czasu sprawdzaj stan wody w zbiorniczku wyrównawczym nie mówimy to o jakimś częstym zaglądaniu pod maskę ale tam raz na 1,5 miecha warto zajrzeć auto jest bardzo wrażliwe na przegrzania wtedy wydmuchuje uszczelki od głowicą i pękają głowice ale nie masz się czego bać minimalne zainteresowanie samochodem wystarczy aby Cie zabezpieczyć przed takimi rzeczami sądzę że 2 razy mniej uwagi wymaga niż Twoja byłą sigma :P

Wymiana filtrów to podstawa po zakupie tego chyba nie trzeba mówić stary filtr paliwa zimą może nawet uniemożliwić odpalenie auta no ale to norma w dieslu

I pozostają takie typowe dolegliwości galanta 7 generacji czyli rdza na progach w okolicy tylnych nadkoli rdza na nadkolach przednich, rdza we wnękach po bokach bagażnika jeżeli to sedan, rdza pod osłoną tłumika końcowego :P

Kwestie ewentualnego tuningu tej jednostki napędowej: Odpuść sobie z góry :D :D :D możesz co najwyżej wyczyścić intercooler heh

Auto nie wymagające dużej uwagi taki wół roboczy w śród galantów siódmej generacji ( tak nie piątej jak na allegro pisze a siódmej :P )
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2010, 22:43   

i niestety co jest częste w tym modelu zadbaj na zime od porządny akumulator, kręci się nim niemiłosiernie a rozrusznik potrzebuje dużego prądu. może ci przeszkadzać hałas silnika (takie dziwne odczucie po przesiądnieciu się z benzyny) on niestety jest głośny i ma nienajlepsze wyciszenie. Za to odwzajemnia się że jest płynny i co najważniejsze komfortowy.
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
Ratava 
Nowy Forumowicz

Auto: Była Sigma 12V Jest Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 13
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-06-2010, 22:44   

Chodzilo mi o oskrzynie nie sprzeglo;p Tak wiec chyba wiem juz co nieco naa temat tego auta wiec zabieeram sie do pracy nad nim:)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2010, 22:50   

hubert_galant napisał/a:
on niestety jest głośny
z tym bym polemizował. Na tle diesli z tamtego okresu jest naprawdę cichy, oczywiście rozgrzany :) Jak napisał Wszyc, zaglądaj od czasu do czasu do płynu, wymieniaj olej w porę i filtry, a miś się na pewno odwdzięczy :wink: Akumulator wystarczy spokojnie 70Ah. Jak wszystko gra ten silnik lekko zapala...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2010, 22:51   

Ratava napisał/a:
Chodzilo mi o oskrzynie nie sprzeglo;p Tak wiec chyba wiem juz co nieco naa temat tego auta wiec zabieeram sie do pracy nad nim:)

w niego trzeba włożyć serce :) ja w swojego zwątpiłem po wymianie wachaczy alternatora, rozrusznika, drążków stabilizatora :D cały czas coś się działo. trzeba być z nim blisko i kontrolować wszystko co może ulec awarii. może ci mrygać pomarańczowa konttrolka od oleju (standard), możesz mieć problemy z odpalaniem ( za maly prąd idzie na rozrusznik). jest tego multum, zachęcam do lekury wszystkich postów w tym dziale, wiele można się nauczyć.

[ Dodano: 02-06-2010, 22:53 ]
andrew84 napisał/a:
hubert_galant napisał/a:
on niestety jest głośny
z tym bym polemizował. Na tle diesli z tamtego okresu jest naprawdę cichy, oczywiście rozgrzany :) Jak napisał Wszyc, zaglądaj od czasu do czasu do płynu, wymieniaj olej w porę i filtry, a miś się na pewno odwdzięczy :wink: Akumulator wystarczy spokojnie 70Ah. Jak wszystko gra ten silnik lekko zapala...


Andrzej, a przeczytaj co napisałem zdanie wcześcniej (z benzyny na diesla). ogólnie polecam autko, ale wole osobiście 2.0 v6.
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2010, 23:00   

hubert_galant napisał/a:
Andrzej, a przeczytaj co napisałem zdanie wcześcniej (z benzyny na diesla)
Fakt Hubert nie doczytałem. Ale takie info też się przyda :)
Pozdrawiam i życzę wszystkim bezawaryjności.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-06-2010, 23:46   

akumulator 70Ah od 650A prądu rozruchowego i kopie go ja ta lala
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
PiterK 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-06-2010, 11:37   

Cytat:
jeżeli dorwałeś w miarę zadbany egzemplarz to awaryjność jeżeli chodzi o silnik nie występuje praktycznie nie ma się po prostu co popsuć


Oj z tym nie jest tak , ja kupiłem z zajechanym silnikiem , znam klika podobnych przypadków bo śledziłem oferty od paru miesięcy przed zakupem.... Konstrukcja silnika na pewno jest dobra i nie można mu nic zarzucić, problem w tym że do kraju są sprowadzane egzemplarze po bardzo dużych przebiegach , a każde urządzenie kiedyś się zepsuje. No i turbina też wymaga uwagi. To nie jest jednak zwykły diesel nie do zajechania z żywotnością do miliona km . Ale coś za coś albo kupujemy zwykłe jeździdło albo samochód którym jazda sprawia nam dużo frajdy i przyjemności.
Jeżeli chodzi o głośność silnika to jest tak jak jest dobry to pracuje cichutko a jest padlina to zaczyna terkotać i robi się głośno ) Oczywiście nigdy nie będzie tak cicho jak w najnowszych konstrukcjach.
Odnośnie spalania to u nie na starym silniku było od 7.5 w trasie do 9 w mieście. Teraz testuje na nowym (wymienionym) i wydaje mi się że zszedłem do 7.5 w mieście przy spokojnej jeździe. W każdym razie jest to turbo starszej generacji nie ma mowy o spalaniu na poziomie zwykłego diesla .
Ale też coś za coś power silnika też nie bierze się z niczego a z właszcza nie tak nowej konstrukcji. Ja jestem w każdym razie zadowolony , chociaż jak miałbym jeszcze raz kupować to tylko z mechanikiem i pełną diagnostyką w warsztacie stanu technicznego.
Pozdro.
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-06-2010, 12:02   

PiterK jak na pisałem "jeżeli dorwałeś w miarę zadbany egzemplarz" Tobię się nie udało czemu się w cale nie dziwie bo teraz na gala 7 generacji w dobrym stanie trafić to po prostu fart ale teraz zobaczysz po naprawach jeżeli zostały zrobione dobrze długo będziesz się cieszyć bezawaryjną jazdą :) (po za tym trochę śledziłem Twoje posty i należy Ci się już ten święty spokój bo trochę przygód po zakupie auta już miałeś) Ci co mnie znają lepiej wiedzą jak użytkuje swojego galanta mimo jego stanu i wiele osób potwierdzi że jak by to było inne auto to by już dawno podziękowało za współprace :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2010, 16:22   

Wszyc napisał/a:
PiterK jak na pisałem "jeżeli dorwałeś w miarę zadbany egzemplarz" Tobię się nie udało czemu się w cale nie dziwie bo teraz na gala 7 generacji w dobrym stanie trafić to po prostu fart ale teraz zobaczysz po naprawach jeżeli zostały zrobione dobrze długo będziesz się cieszyć bezawaryjną jazdą :) (po za tym trochę śledziłem Twoje posty i należy Ci się już ten święty spokój bo trochę przygód po zakupie auta już miałeś) Ci co mnie znają lepiej wiedzą jak użytkuje swojego galanta mimo jego stanu i wiele osób potwierdzi że jak by to było inne auto to by już dawno podziękowało za współprace :P


oczywiście to są stare samochody, nie ma co mówić że to jest igła, bo w tych latach nawet jak zrobisz wszystko od podstaw to ze względu na lata, budowa konstrukcji może ci nie wytrzymać, i Ci np: pójdą mocowania wachaczy, bo były rudą od środka przeżarte, i wtedy znów musisz pare elementów wymienić. Ale jak robisz wszystko sam, nie używając "profesjonalnych warsztatów" to wtedy możesz liczyć na długowieczność auta jeśli oczywiście się znasz na robocie. Te samochody mają to do siebie że mają swój ponadczasowy wygląd, i co najważniejsze dusze. jak wsiadam do np: Pasata b5 brata to nie czuje tego entuzjazmu, co do Galanta. Żeby dbać o takie auto trzeba naprawdę być w nim zakochanym, bo wymaga ogromnego wkładu finansowego. Ja swojego Galanta nigdy bym nie sprzedał gdybym kupił z lepszą blachą. Polecam te auta każdemu co ceni sobie komfort.
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 06-06-2010, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-06-2010, 13:38   

Proszę nie robić dyskusji nie na temat. To nie jest temat w którym porównujemy benzynę i diesla.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.